MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

16 Ogo 2009

Last bullet Ronnie Liu



Oleh NTanwar, AIDCclub

Dua hari lepas, orang kanan Ronnie Liu 'bergelut' dengan pegawai-pegawai SPRM. Wong Chuan How, pegawai khas Ronnie Liu bikin drama 'pergelutan'. Dia yang tak mahu masuk ke kereta SPRM. Dia juga yang meronta-ronta mahu melarikan diri. Dia juga yang terjatuh seorang diri. Dia lapor polis, pergi hospital, luka sedikit tetapi berbalut tebal, seolah-olah kaki patah, dah tak boleh jalan dah. Ini lakonan terbaik anak buah Ronnie Liu.


Semua orang tertumpu kepada luka dan balutan kaki Wong Chuan How kerana dengan 'balutan' itu akan menutup segala penyelewengan yang dilakukannya.

Wong Chuan How adalah pencuri wang rakyat selangor. Dia adalah penama yang digunakan oleh Ronnie Liu untuk mencuri wang peruntukan Dewan Undangan Negeri (DUN) membabitkan 235 projek bernilai hampir RM500,000. Itulah faktanya!

Daripada semua projek itu, 84 projek telah dinamakan kepada Wong Chuan How (DUN Sungai Pelek) yang bernilai jumlah kewangan lebih RM200,000. Amat tidak munasabah, Wong Chuan How, membolot 84 projek atas dirinya sendiri dengan pelbagai nama syarikat. Tetapi itulah hakikatnya! Klik di sini dan sini

Wong Chuan How lah Ahli Majlis Daerah Sepang, dia juga lah pembantu khas Ronnie Liu. Dia juga merupakan kontraktor dan pemilik syarikat-syarikat Enterperise yang menjadi prokasi Ronnie Liu.

Sejak 23 Julai lalu, blog t4bth telah mendedahkan nama Wong Chuan How terlibat dalam pencurian wang rakyat Selangor, sejak itulah Ronnie Liu dan Wong Chuan How merancang strategi bagaimanakah mahu bikin kecoh kepada SPRM. Bukan Ronnie Liu tidak tahu, SPRM sedang menunggu masa sesuai untuk menahan dan menyoalsiasat pegawai khasnya. Jadi mereka menunggu ketibaan pegawai-pegawai SPRM.

Semuanya bermula pada kira-kira jam 9.30 pagi (15 Ogos) apabila para pegawai SPRM pergi ke pejabat pusat khidmat DUN Sungai Pelek untuk menemui Wong. Wong sudah tahu kedatangan SPRM sebab itu dia bersedia bersama seorang peguamnya.

Mula-mula Wong mendengar dengan baik penjelasan pegawai-pegawai SPRM dan bersedia untuk memberi keterangan lanjut di ibu pejabat SPRM, Putrajaya. Tetapi selepas keluar dari pejabat khidmat itu, Wong melarikan diri ke kereta lain yang tidak disediakan oleh SPRM. Di situlah bermulalah drama Wong, bergelut dan terjatuh, apabila menyedari ramai wartawan yang datang membuat liputan.

Dia memaki hamun pegawai-pegawai SPRM dan mendakwa kakinya patah. Tidak lama kemudian, bosnya, Ronald Liu dan membawanya ke balai polis di Balai Polis Sungai Pelek – walaupun Ronnie Liu sendiri mengatakan dia tidak percaya kepada polis.

Begitulah babak-babak drama terakhir Ronnie Liu dan anak buahnya. Bermula dengan Ronnie Liu dengan lagak gangster menggempur pejabat SPRM Selangor dan menendang pintu bilik mayat, Hospital Klang, hingga kepada pembantunya, Wong Chuan How, meronta-ronta tidak mahu bekerjasama dengan SPRM. Kenapa meronta-ronta, ada bersalah kah?



Seorang lagi anak buah Ronnie Liu juga berperangai seperti Wong. Nama dia Tan Boon Hwa. Watak-watak anak buah Ronnie Liu sama sahaja. Semuanya berlagak samseng. Seorang ahli majlis Sepang, seorang lagi ahli majlis perbandaran Kajang. Selagi Ronnie berkuasa di PBT, berapa banyak lagi samseng Cina akan dimasukkan sebagai ahli majlis daerah!

Lakonan Tan Boon Hwa, tidak kurang menariknya. Sebaik sahaja mengaku menjadi saksi terakhir menemui mendiang Teoh, pada 16 Julai (6.15 pagi), keesokkan harinya, dia buat sidang akhbar di pejabat SUK. Sidang akhbar paling gempar, dengan lakonan pelbagai aksi, membuat tuduhan demi tuduhan memburuk-burukkan SPRM.

Pelik juga, melihat telatah gelabah Tan Boon Hwa ini, membuat tuduhan demi tuduhan,seolah-olah ingin menyembunyikan sesuatu. Masyarakat umum akan tersentak dengan tuduhan-tuduhan melampau Tan itu dan meletakkan SPRM sebagai pihak bersalah atas kematian Teoh.

Kalau dinilai secara rasional, strategi Tan ini seperti strategi yang Wong yang mengembar gemburkan pergelutan, hingga masyarakat melupakan bahawa dia adalah suspek yang menjadi proksi Ronnie Liu mencuri wang rakyat Selangor.

Memang strategi kumpulan kongsi gelap ini senang diduga. Melakukan provokasi dan pergaduhan untuk menutup kesalahan yang telah dilakukan.

Tan Boon Hwa, anda jangan lupa, ada saksi yang nampak anda bertengkar dengan mendiang Teoh di tandas SPRM pada pagi sebelum mendiang ditemui mati. Anda tidak boleh lari dari fakta ini.

Saya akan dedahkan siapakah saksi itu pada tulisan berikutnya.


sumber - NTanwar

Artikel lain berkaitan :

. Kunci jawapan di tangan Tan Boon Hwa : Betulkah Tan & Teoh bertengkar di dalam tandas ?

. Isu Teoh : Ada rahsia disembunyikan Tan Boon Hwa ?

. Anwar sertai perhimpunan anti ISA sebab takut diISAkan

. Gobind sudah tahu siapa pembunuh Teoh ?

3 ulasan:

Unknown berkata...

Woi budak2 melayu yg konon2nya maksum tuh. sedar2 lah diri bahawa sokongan anda dengan puak komunis nih akan bakar diri kau sendiri nanti

MyIdea berkata...

Kena perhatikan betul2 kaki mana yg di balut tu.. kot2 esok dia tertukar ke kaki kiri plk, cam cite madu tiga..


Rasanya dia terlanggar atau tersepak tong sampah je.. takkan patah kaki.

Baik punya lakonan..

siapa pengarahnya?

KHAIRUL NAZRI berkata...

Salam AIDC,

Secara peribadi, saya berpendapat kaedah gangsterisme yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat/Riot/Rasuah/Rakus/DSBnya terhadap UMNO/BN khususnya harus digunakan juga dalam usaha kita mengekang sikap kurang-ajar mereka-mereka ini semenjak kebelakanga ini.

Kita boleh nampak betapa bahawa penjenayah-penjenayah terhormat ini dengan sewenang-wenangnya melakukan kesalahan tanpa berasa apa-apa takut ke[ada undang-undang negara.

Maka orang-orang seperti ini harus sahaja dilenyapkan dari mukabumi ini. Di bawa bicara dia akan lari, dipenjara dia akan lepas dan melakukan perkara yang sama terhadap kita semua, bila bercakap, kata-katanya adalah fitnah.

Tidak perlu lagi kita beralah, bermuafakat atau apa-apa diplomasi dengan setan-setan ini. Lenyapkan terus..