MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

16 Mac 2009

Anwar dah jumpa Al Gore : Apa dilaporkan?



Oleh NT Anwar

Ketika PKR sibuk dengan persiapan dengan tiga pilihanraya kecil, Anwar pula sibuk ke London menghadap tuannya bernama Al Gore. Anwar tidak peduli dengan pilihanraya di Bukit Gantang kerana kawasan itu milik PAS. Selalunya kalau PAS bertanding Anwar akan cari pasal ke Amerika Syarikat. Dulu di Pengkalan Pasir Kelantan. Anwar lari ke Amerika. Kemudian di Kuala Terengganu, Anwar lari ke Turki. Kini penyokong PAS sibuk dengan persiapan di Bukit Gantang, Anwar lari ke London pula..

Apa barang jumpa Ustaz Hadi atau Ustaz Haron Din, mana klass jumpa mereka, lebih baik Anwar jumpa Al Gore, bekas Naib Presiden Amerika.

Apa barang jumpa mufti-mufti termasuk Datuk Haronsani, mereka semua tiada kuasa untuk perintah dunia, lainlah jumpa manusia berdarah Yahudi bernama Al Gore yang mempunyai yayasan dan think tanknya sendiri di London.

Semua ini jaguh kampung yang anti Israel, apa klass Anwar berkawan dengan jaguh kampung ? Berkawan dengan Al Gore barulah jaguh antarabangsa!


Apa Anwar bincang dengan Al Gore ?

Ini tulisan Anwar berkenaan pertemuannya dengan Al Gore, bertajuk "Wacana Ekonomi di London" yang ditulis pada 14 Mac 2009. Baca dan hayati maksud tersurat dan tersirat.

Pagi semalam saya tiba di London dan terus mengikuti perbincangan sehari di kalangan lapan tokoh bersama Mantan Naib Presiden Amerika Syarikat, Al Gore. Perbincangan sabelah pagi berkisar soal kegawatan ekonomi - kerangka ransangan ekonomi Presiden Obama; Eropah, China dan India.

Rumusan secara tuntas menjurus kapada keperluan melakukan anjakan dari pendekatan lama. Ini termasuk penyediaan dana tambahan serta kesediaan merombak kaedah pengurusan ekonomi dan pengagihan kekayaan.

Turut diberikan penekanan adalah keperitan hidup rakyat akibat pengangguran. Mauduk berikutnya berkisar isu hak asasi dan kebebasan, hubungan Amerika Syarikat dan dunia Islam. Tidak ketinggalan adalah tajuk wajib buat Al Gore iaitu alam sekitar dan lingkungannya.


Kesimpulan dari tulisan di atas, Anwar berbincang dengan Al Gore bersama dengan lapan orang lain dalam satu majlis yang tidak dinyatakannya. Anwar tidak menyatakan siapakah penganjurnya, di manakah tempatnya yang sepatutnya menjadi prasyarat satu majlis formal.

Anwar hanya dia bersama lapan tokoh (siapa?) berbincang dengan Al Gore. Maknanya mungkin anjuran Al Gore, berbincang di satu tempat di London yakni laksana perbincangan kumpulan think tank kepada Al Gore.

Apa topik dibincangkan ? Anwar tulis, soal kegawatan ekonomi..jangan salah sangka fikir soal kegawatan ekonomi Malaysia pula, kerana Al Gore tidak berminat bincang soal ekonomi Malaysia. Apa barang bincang soal ekonomi Malaysia dengan Al Gore dan think tanknya di London..

Anwar tulis soal ekonomi Amerika dan kaedah rangsangan ekonomi Presiden Obama. Bermakna yang dibincangkan adalah masalah Amerika Syarikat.

Jadi kalau bincang mengenai Amerika Syarikat, kenapa jemput Anwar ? Adakah Anwar terlibat secara langsung dengan Amerika ? Anwar kan warganegara Malaysia, Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, kenapa dijemput Anwar yang tiada kaitan dengan Amerika ? Kenapa tidak dijemput ketua Pembangkang parlimen Indonesia, Turki atau Iran terlibat sama ?

Kecuali Anwar sebenarnya terlalu istimewa kepada Al Gore, dianggap sebagai sebahagian daripada kakitangan Amerika, (baca : Ejen Amerika) yang diplan di Malaysia?

Gaya Anwar tulis macamlah dia bercakap dengan ulamak-ulamak besar dunia, diguna perkataan "mauduk" walaupun yang dibincangkan itu semuanya kepala-kepala besar Amerika yang pro Israel.

"Mauduk berikutnya berkisar isu hak asasi dan kebebasan, hubungan Amerika Syarikat dan dunia Islam"... Wah hebat betul Anwar meliberalkan Islam, meletakkan bahasa Arab 'mauduk' untuk meliberalkan imej hak asasi, kebebasan dan Amerika Syarikat..

Anwar bercakap dengan Al Gore guna perkataan 'mauduk'..hahaha..betul-betul kena tipu la lu..

Perkataan 'mauduk' tu untuk melenakan pembaca di Malaysia dan menyembunyikan perkara sebenar yang dibincangkan dengan Al Gore.

Apakah Anwar hanya bincang mengenai plan strategik ekonomi Presiden Obama sahaja semasa di London. (baca : menyediakan draf kertas kerja untuk melobi Obama)

Tidak. Tidak. Banyak lagi aktiviti lain Anwar lakukan dalam masa program sehari itu. Antaranya berjumpa dengan pelabur asing, wartawan BBC, Ekonomist, kawan-kawan IIIT, Turki dan lain-lain. Klik di sini

Woo.woo..woo...banyak betul aktiviti Anwar dalam sehari di London ya. Bermakna sempatlah Anwar beritahu Al Gore tentang kes liwatnya yang bakal dihadapi bulan Julai ini..

Kalau Anwar tidak mulakan bercerita mengenai isu liwatnya, pasti Al Gore yang mula bertanyakan dulu, kerana kes liwatnya amat diminati oleh media antarabangsa.

Mustahil Anwar tidak mengadu kes liwatnya kepada Al Gore, sedangkan dia tahu, dia bakal dipenjarakan kali kedua ?

Sebelum dituduh di mahkamah Al Gore lah antara tokoh Amerika pertama menghantar surat sokongan supaya kerajaan Malaysia menggugurkan kes. Inikah pula, sudah terbukti Anwar akan dibicarakan di Mahkamah Tinggi pada 1 Julai ini.

Belum disebut kes di mahkamah pun digesa suruh gugurkan kes, apatah lagi apakah kesnya sudah disebut di Mahkamah Tinggi ?


Apa pula strategi Al Gore ?

Apa pula strategi Al Gore bantu Anwar kali ini ?

Kalau tahun 1998, Al Gore sendiri datang ke Malaysia dan mengecam kerajaan Malaysia dalam Majlis APEC serta menyokong RE-FOR-MASI.

Itu 1998, ketika Al Gore, Naib Presiden Amerika. Sekarang 2009, Al Gore pun sudah tidak ada jawatan dalam kerajaan Amerika kecuali sebagai think tank kepada Presiden Obama saja.




Jadi apa agaknya strategi Al Gore membantu Anwar ?

Menurut blog GAP (klik di sini), Anwar jumpa Al Gore untuk dapatkan 'pertolongan politik' (baca : Suaka Politik), ingin kembali semula Ke Amerika dan minta Obama campur tangan supaya kes liwat itu digugurkan!

Macam tak logik saja idea ini. Tak kan Anwar hendak meninggalkan rakyat Malaysia, sedangkan dia ketua pembangkang di palimen ?

Kalau bercakap dari segi logik, logikkah Anwar warganegara Malaysia, menjadi warganegara Amerika selama dua tahun pada 2005-2007 ?

Dari segi logik, Anwar berkata Indonesia adalah model negara Islam terbaik di rantau Asia Tenggara. Demokrasi di Indonesia berkembang dengan cepat selepas jatuhnya Suharto dan naiknya Gus Dur.

Dari segi logik, kalau Anwar kata Indonesia terbaik, sepatutnya selepas naiknya Gus Dur, maka berduyun-duyunlah rakyat Malaysia berhijrah ke Indonesia untuk mencari pekerjaan.

Logiknya begitu, tetapi sebaliknya berlaku. Selepas naiknya Gus Dur sebagai Presiden Indonesia, munculnya Islam Liberal secara cepat berkembang dan semakin ramai rakyat Indonesia berhijrah ke Malaysia untuk mencari pekerjaan.

Mana logiknya, negara yang Anwar sebut sebagai 'model terbaik', tetapi rakyatnya menderita hingga terpaksa berhijrah ke negara lain?

Habis kenapa Anwar bertanding di Permatang Pauh ? hahaha..lu fikirlah sendiri kenapa Anwar tergesa-gesa bertanding di Permatang Pauh...

Anwar bukan mahu berkhidmatpun kepada rakyat Malaysia..kalau dia benar-benar ikhlas, kenapa ketika parlimen bersidang pun dia masih berforum dengan Amerika di Doha. Puji melangit Anwar kepada Presiden Obama hingga termenung Madeline Albright dibuatnya.

Kalau Anwar benar-benar prihatin kepada rakyat dan Pakatan Rakyat, kenapa ketika PKR sedang sibuk dengan memilih calon di Bukit Selambau dan Batang Ali, Anwar sempat melarikan diri ke London ?.

Kedua-dua tempat ini PKR yang letakkan calon. Bukannya calon PAS! Anwar pula penyelaras PKR Sarawak!

Masih tidak cukup elauan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, hingga terpaksa minta elauan tambahan daripada Yayasan Al Gore ?

Sebab itu GAP mendapat maklumat (dalaman?), katanya Anwar sedang melobi Al Gore untuk melobi Presiden Obama untuk mendapat jawatan PENASIHAT AGAMA ISLAM PRESIDEN OBAMA!

wooo..wooo..wooo..tidak logik..tak logik

Anwar tidak layak jadi penasihat agama Islam ? Mana kelulusan dia ? Dia bukan kelulusan agama..di UM dulu pun dia hanya dapat general degree , kelulusan Sastera dan Sains Sosial.

Dari pondok mana Anwar dapat ijazah agama ?.tak ada..tak ada..semua ijazah semuanya dari universiti Kristian, Georgetown University, St Anteneo University Manila..

Sebab itu semasa Anwar jadi Presiden ABIM, ABIM terpecah kepada beberapa kabilah, termasuk ABIM Perlis, PUM dan Ustaz Hadi, Mat Sabu, Salahuddin semuanya keluar ABIM masuk PAS..

Kenapa semasa Anwar jadi Presiden ABIM, ABIM berpecah belah, sedangkan ramai meramalkan Anwar bakal Presiden PAS ?

Sebab apa ya...Susah nak cerita ni..tapi senang ceritanya begini..kalau dengan Al Gore yang berdarah Yahudi pun, Anwar boleh liberalkan menjadi Islam dengan menggunakan perkataan 'mauduk'..Al Gore tu Yahudi beb..bukannya ulama!

Cuba perhatikan Anwar berceramah, selain mukadimahnya dengan ayat2 Al Quran dan bahasa Arab yang sudah dihafal sejak dari kecil, lihat isi di dalamnya, penuh dengan kata pujangga, falsafah barat..John Locke..Adam Smith..william shakespear dan lain-lain..

Jadi Anwar memang tidak layak jadi penasihat agama Islam Presiden Obama, tetapi Anwar lebih layak jadi PENASIHAT AGAMA OBAMA.

Beza tu, penasihat agama Islam dengan penasihat agama..

Itulah maksud..'mauduk Al Gore'!


sumber - ntanwar.blogspot.com


Artikel lain berkaitan :

1. Kenapa Anwar lari terkincit-kincit mahu jumpa Al Gore ?

2. Pakatan Al Gore dan Anwar Ibrahim serang Malaysia

3. Tokoh Amerika : Anwar Ibrahim dan Al Gore

4. Obama harapan baru dunia Islam - Ucapan Anwar di Doha, Qatar

5. Anwar Ibrahim tergolong mereka yang tertewas

6. Ucapan Anwar di Doha 2009 sokong Israel ?

7. Anwar di Doha : Ucapan memperkasa misi Obama - bau racun demokrasi, liberalisme & pluralisme..

8. Anwar Ibrahim & Zainah Anwar (SIS) tandatangan surat sokong Presiden Barack Obama


Tiada ulasan: