MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

25 Feb 2009

Kenapa anak Anwar mula protes ?



email : ShamPJ12

Anak Anwar protes bapanya yang sibuk berpolitik. Ayahnya ketua de facto PKR, ibunya, Wan Azizah Wan Ismail pula Presiden parti PKR. Kakaknya pula, Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai. Semuanya sibuk berpolitik.






Anwar pula sibuk dengan urusan politik. Dari Perak, Terengganu, Selangor, Sabah dan kini telah bermukim di Sarawak. PKR Sabah dan Sarawak letak Anwar jadi pengerusi perhubungan negeri itu semakinlah sibuk dengan urusan politik.

Itu belum dikira, Anwar ke luar negara. Sibuk sebagai ketua pembangkang di parlimen dan masik sibuk juga dengan urusan Amerika Syarikat.

Dua tahun lepas Anwar berhijrah ke Amerika. Dua tahun menetap di sana. Hanya dia seorang berada di negara bebas itu, anak isteri dibiarkan menguruskan parti di Malaysia.

Kini, walaupun sudah kembali ke Malaysia, Anwar seperti superman, ke sana sini untuk mencapai cita-cita menjadi PM. Berjanji kepada Melayu, Cina, India, Kadazan, dan kini kepada Dayak pula.

Ihsan anaknya semakin membesar. Dia sudah menjadi remaja. Dia sudah biasa ditinggalkan ibu bapa dan kakaknya yang sibuk dengan politik.





Dia ingin menjadi anak muda yang bebas. Dia tidak mahu menjadi tokoh politik yang hipokrit yang sering sibuk menabur janji palsu kepada orang lain.

Dia membesar bersama rakan-rakan sebayanya. Salah seorang yang pernah menjadi rakannya adalah Saiful Bukhari Azlan, bekas pegawai khas bapanya.

Ihsan pernah minta ayahnya bersumpah, tetapi bapanya tidak mahu.

Kalau begitu, biarkanlah Ishan pilih hidupnya sendiri..





http://www.flickr.com/photos/ihsananwar/


Artikel lain berkaitan :

1. Betulkah anak-anak Anwar bergaduh ?

2. Nepotisme - Anak-Anak Anwar join politik ?

3. Kes Saiful : Anwar bergaduh besar Wan Azizah ?

4. Kenapa Anak Anwar semakin liar ?

5. Keluarga Anwar kuasai syarikat Selangor ?

6. Kes Saiful, faktor Azizah lepas Permatang Pauh ?

2 ulasan:

green man berkata...

Rasanya tak perlu bangkitkan isu anak orang?

Unknown berkata...

Ini akibatnya Anwar gila kuasa nk jadi PM, anak jadi macam hantu...
Bak kata pepatah Melayu..Bapa borek, anak rintik.