MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Nov 2009

Wang Ehsan Kelantan - Deal Najib dengan Nik Aziz ?

Oleh waadat, AIDCclub

Demang dapat tahu salah satu janji yang dibuat DS Najib kepada Nik Aziz ketika kunjungan beliau ke Kelantan dan juga ketika bekas guru agama Kemas itu menunggu beliau di Pekan ialah DS Najib akan cuba membantu Kelantan asalkan dibuat tanpa hiruk pikuk politik.

Pagi tadi DS Najib mengumumkan pemberian wang ehsan kepada Kelantan sebagaimana yang diperolehi Terengganu.

Wang tersebut sudah tentu memberi akan membawa banyak manafaat kepada rakyat Kelantan memandangkan ia tidak pernah berlaku sebelum ini. Demang jangkakan rakyat Kelantan akan bersyukur kerana Allah gerakkan hati DS Najib untuk meluluskannya.

Namun belum sempat rakyat nak rasa bersyukur, Husam mengeluarkan kenyataan membantah dan mengugut agar kerajaan BN meluluskan royalti, bukannya wang ehsan. Jika tidak, perjanjian dengan Petronas akan dibatalkan.

Demang kagum campur khuatir dengan keberanian Husam tersebut. Kagum kerana beliau berani menyuarakan rasa hatinya yang gundah gulana akibat kehilangan komisyen minyak. Dalam masa yang sama khuatir akan nasib Husam dalam sehari dua ini yang pasti akan dikeronyok oleh musuh-musuhnya dari dalam dan luar PAS.

Husam, balak, dan minyak memang sinonim di Kelantan. Ia bukan rahsia lagi. Kalau Demang tak tulis pun, berlambak lagi blogger yang akan dedahkan.

sumber - waadat


Tiada ulasan: