MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

3 Nov 2009

Azizah guna 'skrip sama'

Oleh NORILA DAUD
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 2 Nov. - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail layak menerima 'anugerah pelakon terbaik' kerana menggunakan skrip sama selama 12 tahun untuk melindungi suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bekas rakan karib Anwar, Datuk S. Nallakaruppan berkata, ramai orang percaya dengan 'lakonan' Azizah dalam tempoh yang panjang tetapi persoalannya berapa lama beliau hendak 'berlakon' untuk suaminya.

Menurutnya, Azizah sepatutnya memberi penjelasan berhubung persoalan moral yang menyelubungi Anwar seperti yang disarankan oleh bekas Ketua Angkatan Muda PKR, Ezam Mohd. Noor baru-baru ini.

''Azizah perlu memberitahu orang ramai tentang apa sebenarnya yang berlaku.

''Azizah juga perlu menyatakan kebenaran dan mengikut apa yang diperkatakan Ezam sekiranya beliau benar-benar jujur kepada Tuhan dan rakyat,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Ezam yang mencabar Azizah menjawab persoalan moral terhadap Anwar yang dibangkitkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah sehingga menjadi punca beliau keluar parti.

Mengulas lanjut, Nallakaruppan yang mengakui mengenali bekas Timbalan Perdana Menteri itu dari luar dan dalam berkata:

''Saya mencabar Anwar supaya tidak menyorok di belakang Azizah dan mendiamkan diri kerana tindakan itu mengatasi lakonan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee.''

Nallakaruppan juga menasihati Azizah mengikut apa yang dicadangkan oleh Ezam kerana sebagai presiden parti, beliau bertanggungjawab melakukan sesuatu.

sumber - utusan


Tiada ulasan: