MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

30 Okt 2009

Anwar dah cabut lari ?

Oleh x-pkr

1. Kalut, ribut dan berkecamuk, itulah kesimpulan yang dapat dibuat tentang kemelut terbaru yang melanda PKR! Usahlah dinafi ini mainan media arus perdana atau upahan seteru PKR bagi menutup kelemahan mereka. Bangkai gajah tidak akan tertutup dengan pelepah kelapa. Azizah si 'kakatua' (spt kata Azmin) mengakui kemelut ini bakal menghakis sokongan kepada PKR. Nampaknya bateri AAA ini semakin lemah.

2. Persoalan sekarang, kenapa Azizah yang harus tampil memberikan kenyataan berhubung kemelut terkini PKR. Itu pun melalui kenyataan media yang diedarkan tanpa beliau sendiri hadir dalam sidang media. Apakah beliau bimbang tidak dapat menjawab soalan-soalan dari wartawan atau masyarakat umum yang ingin tahu kemelut PKR ini? Atau beliau bimbang menunjukkan 'kebodohan' beliau di hadapan para wartawan?

3. Kelibat AnWAR yang mencetuskan pergolakan ini juga tidak kelihatan! Entah dimana beliau sekarang. Menurut beberapa teman wartawan usaha menjejaki AnWAR gagal sejak kelmarin. AnWAR dijadualkan tidak punya apa-apa program besar sehingga 3 November ini (kes liwat beliau). Pastinya kenyataan Azizah selaku Presiden PKR dikeluarkan atas arahan AnWAR. Azizah juga tidak dapat dipastikan berada dimana sekarang.

4. Ramai juga pemimpin PKR bertanyakan dimana AnWAR ketika ini. Mungkin satu dua yang tahu dimana AnWAR dan Azizah tetapi tidak mahu berkongsi maklumat ini dengan ahli dan penyokong mereka sendiri. Pemimpin apakah ini yang tidak mahu memberitahu dimana AnWAR hatta kepada penyokong mereka sendiri yang bersengkang mata dan kehidupan mempertahankan AnWAR selama ini. Masih berbaloikah mereka menyokong AnWAR?

5. Umum mengetahui, setiap kali AnWAR berak di tengah jalan, Azizah dan pimpinan yang lain akan tampil mencuci tahi AnWAR, sedangkan AnWAR senang-senang berehat dengan tenang selepas berak. Sementelah, beliau akan mentertawakan pecacai-pecacai ini mencuci tahi yang ditinggalkannya. Nanti diberitahu kepada penyokong, saya ke luar negara bertemu pemimpin itu dan ini, berbincangg tentang ekonomi dunia, berbincang mengenai masalah umat islam sejagat!

6. Apakah AnWAR senyap-senyap telah ke Amerika sekali lagi menagih simpati, meminta nyawa bagi meneruskan hidupnya yang bergelumang hipokrasi. Apakah AnWAR ke Timur Tengah agar menjelang 3 November ini, AnWAR bisa memberitahu beliau baru kembali dari bertemu ulamaa' itu dan ini konon memberi persepsi yang baik mengenai dirinya. Barangkali ini juga helahnya nanti yang memebenarkan dirinya tidak mahu bersumpah!

7. Nyata kehilangannya sekarang diragui. Jangan dikesampingkan andaian AnWAR telah bersedia untuk lari dari negara ini meninggalkan penyokongnya nanti. Alasannya nanti, beliau bimbang keselamatan diri serta keluarganya. Penyokong PKR dan pembangkang yang kelabu asap masih bisa percaya kelentong AnWAR ini. Segalanya dirancang rapi oleh AnWAR bagi menjayakan drama terbarunya kali ini.

Azizah sentiasa digunakan bagi menarik simpati umum. Kenyataan Azizah yang 'berbau' rayuan agar peyokong memberi peluang kepada pimpinan menyelesaikan kemelut terkini adalah permulaan kepada episod drama terbaru ini......

sumber - x-pkr
AnWAR BUAT APA DI DUBAI?

Oleh x-pkr

1. Sah! AnWAR kini di Mesir, bertemu pelajar Malaysia dan Indonesia di Universiti Al Azhar. Seperti dijangkakan, AnWAR mula bermain wayang menjelang 3 November nanti. Konon bersama ulamaa' itu dan ini serta menyebut beberapa prinsip dengan uslub (gaya bahasa) Arab. AnWAR cuba memberi persepsi yang 'bersih' mengenai dirinya menjelang 3 November nanti!

2. Akan tetapi, AnWAR kesana (Kaherah) melalui Dubai. Beliau berlepas dua hari lebih awal dari jadual beliau di Kaherah, Mesir. Kenapa tidak dinyatakan apa yang beliau buat di Dubai? Siapa yang beliau temui di sana? Seperti diketahui Dubai adalah kota metro yang 'ampuh' bagi pertemuan Timur dab Barat! Apa yang beliau cuba sorokkan?

3. AnWAR menyebut 1-2 nama mengiringi beliau ke Kaherah. Jangan dikelirukan oleh mainan minda AnWAR. Mereka yang disebutkan tidak pergi bersama AnWAR (mereka menaiki penerbangan yang berlainan). AnWAR tidak menggunakan penerbangan nasional MAS. Beliau gunakan pesawat negara lain. 1-2 nama itu hanya menjadi 'pelindung' AnWAR.

4. Difahamkan dari sumber terdekat, penerbangan balik AnWAR juga akan melalui Dubai. Mungkin 1-2 malam di sana. Nama yang disebut (Saifudin dan Badrul Amin) akan pulang terus dari Kaherah. Kenapa AnWAR benar-benar mahu menutup cerita persinggahannya di Dubai. Adakah orang lain yang menunggu AnWAR dari Kuala Lumpur atau Selangor?

'A' yang lain mungkin tahu siapa yang menunggu AnWAR di sana, manakala 'A' yang satu lagi hanya bisa melihat dan menangis mengenang nasib dirinya................

sumber - x-pkr



Tiada ulasan: