MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

26 Okt 2009

Anwar Atarturk : Untuk memahami PKR fahami gerakan Fremason - Dr Ridzuan Tee



Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

DR. Ridzuan Tee menafikan dirinya dirinya adalah talibarut UMNO dan menyatakan dia hanyalah pengkaji politik di Malaysia. Beliau menegaskan tulisannya menegur semua pihak samaada pihak UMNO, PAS, PKR ataupun DAP. Namun beliau menyatakan kekesalan apabila dia mengkritik UMNO sebelum ini, pihak parti pembangkang lansung tidak melihat dia yang melakukan kritikan.

Tetapi apabila dia mengkritik pembangkang, beliau telah diaju dengan pelbagai tuduhan dan hinaan dimana pada anggapan beliau masyarakat Malaysia masih terbelengu pemikiran kelas ketiga hanya tahu menilai salah orang tidak salah sendiri.

Sambil menegur dan mengingatkan kepada PAS bahawa Parti DAP sampai bila-bila akan tidak menerima Islam sebagai ideologi yang harus dijunjung. Begitu juga sekutu PAS parti PKR yang sehingga ini tidak pernah menyatakan sokongan kepada hasrat PAS, sebaliknya hanya lebih mementingkan agenda peribadi untuk diperjuangkan, sehingga semua perkara dipersalahkan.

Pada pandangan Dr. Ridzuan kerjasama PAS dan umno bukanlah satu retorik kosong, kerana pada beliau kedua parti tersebut adalah parti dominan yang mempunyai ahli dari penganut agama islam. Hala tuju umat islam sememangnya terletak pada kedua parti ini bukan pada parti DAP dan PKR, yang menurut Ridzuan jelas mempunyai agenda tersembunyi untuk dilaksanakan. Sambil meminta umat islam memahami gerakan Yahudi Fremason untuk memahami parti PKR.

“Manfaat berkawan dengan UMNO lebih banyak lebih banyak hasil islamnya berbanding berkawan dengan parti ultra kiasu yang terang-terang menolak islam termasuk sekutunya.Contoh di negeri Selangor amat jelas, adakah sinar-sinar islam tertonjol walaupun ketuanya orang islam” kata Ridzuan Tee didalam blognya.

Kata pendakwah islam itu juga politik umat islam hari ini dilihat amat merugikan umat islam kerana lebih banyak kepada unsur membalas dendam. Hingga sanggup berpecah belah kerana perbezaan pendapat. Namun begitu beliau yang juga Pensyarah UPNM, mengatakan situasi ini berbeza dengan politik orang bukan islam yang menurutnya banyak sependapat walaupun berbeza parti.

Seolah menyeru kepada Parti PAS agar realistik kedudukan umat islam di Malaysia hari ini termasuk populasi penduduk, Dr. Ridzuan Tee menyatakan mana mungkin boleh diwujudkan Negara Islam mengamalkan hukum hudud sedangkan, peratus penduduk islam hanya lebih kurang separuh dari populasi penduduk. Sambil mengingatkan orang bukan Islam tidak selama-lamanya bersetuju dengan islam kerana mereka lebih bersifat musang berbulu ayam.

Pada pandangan beliau juga umat islam di Malaysia harus duduk semeja berbincang bagaimana harus ditingkatkan syiar islam berbanding sibuk bercakap soal hukum hudud yang nyata sukar dilaksanakan.

Sambil menyatakan kebimbangan sekiranya umat islam terus berpecah dan tidak bersatu dikhuatiri nasib Malaysia akan menjadi seakan umat islam di Singapura.

sumber - tomyampoktek


Tiada ulasan: