MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

10 Sep 2009

Agenda Anwar Ataturk mengugat hubungan Malaysia-Indonesia


Oleh hypocrite-crusader

Masalah besar dgn Anwar dia terlalu ketagihkan perhatian umum. Sebab sebenar dia begitu marah dan ingin membalas dendam terhadap UMNO kerana Tun Mahathir menyumbatnya ke penjara...

Dia begitu seronok setiap minit agenda reformasi dihembuskan kerana dia mendapat fokas ekslusif walaupun merengkuk di penjara. Melalui gerakan reformasi, dia yang ketandusan publisiti dapat menghidupkan imejnya.Kurungan dipenjara menaikkan kemarahannya kerana talian publisitinya terputus.

Perangainya juga disenangi dalang CIAnya yang mendapati keadaan dirinya itu amat menyulitkan. Ini kerana bukan hanya dia yang mengharap untuk menyerlah sebagai pemimpin unggul di Malaysia, ada juga pihak British yang dikatakan berusaha ke arah merealisasikan agenda yang sama, untuk menggugat kestabilan negara Islam paling berdaya maju di dunia,iaitu malaysia.

Apa yang nyata 16 September sengaja disabotajkan oleh Anwar kerana dia sedar tidak akan dapat menguasai sepenuhnya keadaan berikutan tentangan kuat dari dalam Pakatan sendiri...masih kita ingat pakar karate yang ditangkap di Msia kerana cuba mendapatkan pelacur dulu?

Kawannya menajakan rusuhan di Indonesia, pakar karate tu ditangkap di sini dan jawapan rasmi mengatakan dia sedang mendapatkan pelacur wanita, walhal sebenarnya di cuba mendapatkan anak muda lelaki. Anwar mungkin cuba menafikan kaitan ini tetapi dua 'jambu' tersebut mau tak mau ada kaitan dgn apa yang tertulis, iaitu nafsu serakah untuk kaum lelaki.

Anwar menggunakan rangkaian Indonesianya menjana kemarahan terhadap Malaysia sebagai sebahagian daripada tugasan globalnya. Pertalian Anwar di Indonesia dapat dijejaki kpd operatif yang sama di Indonesia di mana CIA juga secara umum diketahui begitu aktif. Anwar sebahagian daripada jentera yang mengapikan-api kebencian kpd media Indonesia seiring setiap kes brutal ke atas pembantu rumah.

Jika ketandusan berita baik, berita tak baik pun jadi...inilah taktik operasi Anwar di Malaysia. Pendekatan yang sama digunakan oleh CIA di Indonesia bagi mencalarkan reputasi dan imej Malaysia dan menggugat perhubungan di antar dua negara islam yang kuat ini.

Strategi jangka panjang ialah untuk memalukan Islam dan menggantikannya dgn satu daripada dua versi Islam Amerika di semua negara Islam, iaitu bentuk Islam yang dinaungi pengganasan tajaan Osama ben Laden, pergerakan wahabbi dan islam orientalis yang sebenarnya sama dgn pergerakan agnostik dalam agama Kristian di mana Tuhan hanya sekadar satu bahan perbincangan - satu titik tumpuan bagi kegunaan kompas moral berdasar logik manusia semata-mata...

sumber - hypocrite-crusader


Tiada ulasan: