MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Sep 2009

Menghadap Sultan bukan ganti MB - Dr Hassan Ali

Oleh Tuan Nazuri Tuan Ismail
nazuri@bharian.com.my

SHAH ALAM: Exco Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali menafikan beliau menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah di Istana Kayangan, kelmarin, bagi membincangkan pelantikan beliau sebagai Menteri Besar menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Asas negeri itu sebaliknya berkata, pertemuan hampir tiga jam itu bagi membincangkan pembangunan Islam dan hal ehwal berkaitan umat Islam.

Pesuruhjaya Pas Selangor itu berkata, pertemuan dengan Sultan Sharafuddin selaku Ketua Agama Islam negeri itu juga bagi mendapatkan pandangan baginda mengenai perkara tertentu membabitkan Islam dan umatnya.

"Tiada kaitan (perbincangan mengenai pelantikan sebagai Menteri Besar). Kami hanya berbincang mengenai hal ehwal Islam seperti penjualan arak, bidang kuasa pegawai masjid dan mendapatkan baginda mengenai isu tertentu di Selangor," katanya.

Beliau ditemui ketika bersama-sama Sultan Sharafuddin menyertai umat Islam berbuka puasa dan menunaikan solat Tarawih di Masjid al-Munawarah di Seksyen 27, di sini, malam tadi.

Kenyataan Hasan itu disokong Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani. Beliau menegaskan pertemuan itu adalah bagi membincangkan isu agama di negeri itu.

Tak adalah...itu temberang (dakwaan bakal menggantikan Abdul Khalid)," katanya yang enggan mengulas lanjut pertemuan lebih tiga jam antara Sultan Selangor dan Hasan itu.

Difahamkan pertemuan itu berkaitan beberapa isu membabitkan umat Islam di negeri itu yang mencetuskan kontroversi seperti penjualan arak di kawasan majoriti Islam dan pemberian kuasa kepada pegawai masjid untuk menahan orang Islam yang melakukan jenayah syariah.

sumber - berita harian

Tiada ulasan: