MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Sep 2009

Anwar juga tidak adil - Ibrahim Ali

KUALA LUMPUR 5 Sept. - Kerajaan diminta memberi penjelasan kepada rakyat mengapa perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Mohd. Saiful Bukhari Azlan masih tidak dapat berlangsung sehingga kini.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, sebagai pemimpin yang selalu melaungkan keadilan terhadap semua pihak, Anwar tidak seharusnya melakukan sesuatu yang menjurus kepada ketidakadilan kepada pihak lain.

"Atau mungkin Anwar Ibrahim ini tidak peduli soal Saiful dapat keadilan atau tidak?

"Cuba kalau dia berada di tempat Saiful, sudah tentu dia mahu kes ini dipercepatkan," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia hari ini.

Beliau diminta mengulas tindakan Mohd. Saiful mempersoalkan layanan yang diberikan terhadap bekas majikannya itu sehingga perbicaraan sebenar masih tidak dapat berlangsung sehingga kini.

Ini berikutan Anwar diberi terlalu banyak ruang mengemukakan permohonan demi permohonan termasuk yang tidak berasas hingga timbul persoalan sama ada layanan sama akan diberikan jika ia dilakukan oleh rakyat biasa.

Dalam hubungan ini, Ibrahim berkata, Anwar sengaja meminta penangguhan tersebut kerana takut untuk mendengar keputusan mahkamah.

"Sebab itu dia guna undang-undang untuk minta macam-macam, sebab mahu tangguhlah. Mungkin juga dia mahu kes ini berlarutan sehingga pilihan raya umum akan datang, ada la dia modal nak bercakap," jelasnya.

Dalam pada itu, Presiden Pertubuhan Profesional Melayu dan Pewaris Bangsa (Prowaris), Feris Omar berpendapat, menteri terbabit dan Peguam Negara perlu menjelaskan kepada rakyat mengapa kes ini ditangguhkan begitu lama.

"Alasan-alasan itu perlu dijelaskan kepada rakyat memandangkan perbicaraan ini mendapat perhatian ramai," katanya.

Timbalan Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Syed Anuar Syed Mohamad berkata, Anwar memang bijak mengambil kesempatan terhadap kelemahan undang-undang di negara ini.

"Apa yang Anwar buat ikut peraturan. Sebab itulah mahkamah kena benarkan permohonan tersebut. Kita juga perlu menghormati undang-undang,'' katanya.

sumber - utusan


Tiada ulasan: