MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

2 Ogo 2009

Bila rakyat menjadi kuda tunggangan Anwar



Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Kata Anwar Ibrahim seperti ditukil dalam laman Mstar, pihak pakatan rakyat telah memutuskan untuk gugurkan idea untuk mengadakan perhimpunan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) jika permintaan untuk mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri telah dipenuhi.

"Tetapi tiada respons," kata beliau dihadapan wartawan selepas berucap di hadapan penyokong GMI dan Pakatan Rakyat pada akhir perhimpunan anti-ISA di hadapan Ibu Pejabat PAS, jalan Raja Laut.


Anwar juga mengatakan perhimpunan 100,000 ribu berjaya kerana mendapat sokongan daripada rakyat. Laman akhbar Malaysikini melaporkan sekitar 20,000 datang berhimpun manakakala harakahdaily melaporkan kurang dari 10,000 telah hadir untuk bersama dalam demontrasi tersebut.


Jika difikir balik timbul persoalan kenapa Anwar mengatakan bahawa mereka sanggup membatalkan perhimpunan tersebut jika PM sudi bertemu dengannya. Adakah ini sekali lagi cubaan Anwar untuk menyalahkan pihak lain ekoran kegagalan demontrasi tersebut?


Umum mengetahui hasil kecekapan pihak berkuasa perhimpunan haram tersebut berjaya dihalang tanpa melibatkan insiden yang yang membabitkan kecederaan. Mungkin di pihak Anwar sendiri tentu berdoa siang dan malam agar ada peserta perhimpunan tersebut yang cedera atau mengalami musibah dengan niat untuk diangkat sebagai hero rakyat. Inilah modus operandi yang dilakukan oleh pihak barat untuk menunjukkan kezaliman pihak berkuasa sesebuah negara.


Namun impian Anwar gagal juga akhirnya dengan bantuan Allah SWT, adakah kita terfikir sebenarnya semua aturan hidup kita Allah yang aturkan dengan ketentuan Qada dan Qadar, sekiranya gagal tentu ada penyebab dah Hikmah yang Allah sahaja mengetahuinya.


Di Kelantan pula dilaporkan tanpa diduga DS Najib disambut Menteri Besar Kelantan di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa dan berkesempatan untuk berbincang selama 20 minit. Yang nyata bukan sukar sangat jika ingin berjumpa Perdana Menteri jika niatnya baik tidak seperti yang digambarkan oleh Anwar Ibrahim. Kalaulah Najib seorang pendemdam sudah tentu beliau menolak sesi pertemuan dengan Menteri Besar kelantan yang pernah memburukkan parti pimpinannya. Di sini kita lebih nampak Najib lebih rasional sebenarnya bukanlah seperti yang digambarkan oleh Anwar Ibrahim.


Disaat ini Anwar seakan sudah hilang kudrat untuk memburukkan pihak lawan, kerana situasi terkini menunjukkan keburukkann itu datang kembali kepada pihak Pakatan Rakyat pimpinannya. Kalau sebelum ini pihak lawan dianggap kerajaan kufur dan tidak mendapat barakah, bagaimana pula nasib kerajaan Pimpinan parti Anwar di Selangor? adakah kerajaan Selangor kini merupakan kerajaan yang bersih dari unsur riba, rasuah dan perkara meragukan di sudut islam.


Mungkin Anwar tidak sedar perangai buruknya semakin hari semakin terdedah dengan perilaku songsangnya. Gambaran siapa dirinya sudah ditatap masyarakat, lakonannya sehebat pemenang Oscar pun sudah ditontoni rakyat Selangor. Hanya masa menentukan bila rakyat akan menghukumnya.

sumber - tomyampoktek


Tiada ulasan: