MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

27 Jul 2009

Ronnie Liu pernah beri arahan ini..!




Oleh Medan Info Kita

Ada sesuatu yang menarik boleh dipetik daripada perenggan ketiga surat arahan ini yang ditandatangani oleh salah seorang Exco kerajaan Selangor, Ronnie Liu yang kini panaaas apabila sebuah blog baru baru ini cuba untuk kaitkan beliau dengan kematian misteri Teoh Beng Hock.


petikan perenggan ke 3 surat tersebut adalah seperti berikut, “…. Semua Pihak Berkuasa Tempatan kecuali MBSA adalah diminta untuk menangguhkan sementara dan tindakan keatas premis pusat siber dan kafe siber berlesen yang melanggar had masa menjalankan perniagaan mereka sahaja sehingga arahan terbaru dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri…”

Dengan kuasa yang ada pada Ronnie sebagai Exco yang menjaga portfolio Kerajaan Tempatan, beliau secara rasmi dan secara bertulis [written instruction] telah mengarahkan PBT untuk TIDAK bertindak keatas mana mana pusat kafe siber yang melanggar had masa perniagaan mereka…..

Lazimnya beginilah bila akan terjadi apabila wakil wakil DAP yang selama ini memanaskan kerusi pembangkang mula menjadi seperti Dayak Mendapat Senapang apabila mengambil alih kerajaan BN Selangor yang tumbang pada Pilihanraya ke 12 yang lalu…..

Biarpun apa sahaja alasan yang boleh dihujahkan oleh Ronnie kerana mengeluarkan arahan sebegini, namun pada asasnya sebagai Exco kerajaan negeri adalah tidak wajar untuk beliau MENGARAHKAN pihak PBT agar tidak bertindak keatas mana mana kafe siber yang melanggar had masa perniagaan, maklmumlah hampir kesemua pusat kafe siber dimiliki oleh kaum sebangsa dengan Ronnie Liu!

Dalam erti kata lain, seorang Boss di PBT mengarahkan anak-anak buahnya untuk berdiam diri keatas peniaga-peniaga yang telah melanggar peraturan dan undang undang…

Boleh ataupun tidak untuk disama tarafkan perbuatan Ronnie Liu ini menyerupai “kesalahan” Anwar Ibrahim sewaktu beliau didapati “salah guna kuasa” setelah mengarahkan Pengarah SB Bukit Aman untuk “gempak” saksi saksi kes salah laku seks Anwar pada tahun 1998 dimana keputusannya menyaksikan Anwar merengkok 6 tahun dalam penjara….

“Lu pikirlah sendiri…! “

sumber - medan info kita


3 ulasan:

Shahrul berkata...

pasal mamat nih ... dulu ada kluar gambar dia bergambar dengan pemimpin yahudi .... ada di internet dulu ... aku tak pasti bila ... tp itu bukan lah isunya ...

cuma .. aku dapat merasakan ... pattern depa kalau dpt memerintah malaysia nie .. maybe akan jd seperti s'pore .... atau membiarkan shj smua maksiat berlaku tanpa ada sekatan, dia pun tahu ... seorang islam akan goyah ... jika ilmu islamnya di kikis ... jd .. dengan sediakan pelbagai hiburan ... senanglaaa akidah dipesongkan.

memang depa nie ada "niat" sesuatu .....

Unknown berkata...

Semenjak Pakatan Rakyat memerintah Selangor, PBT tidak ada kerja untuk dilakukan. Masuk pejabat sekadar rutin harian sahaja. Hujung bulan terima gaji. "Boss Besar" portfolio ini mengarahkan supaya jangan dibuat kerja. Kerana itulah rumah urut, pub & perjudian di Selangor tumbuh bagaikan cendawan. Inikah contoh pentadbiran Pakatan Rakyat yang terbaik setakat ini?

Shah berkata...

Apabila PBT keluar saman dan Ron Liu batalkan saman. Apabila kutipan tak ada salahkan rakyat kerana tak jelaskan cukai. Sekarang nak betulkan jalan raya berlobang pun tak mampu.