MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

9 Jul 2009

Anwar : Takut kerana salah ?



oleh sri tri buana

Kes liwat yang melibatkan Saiful Bahari dan ketua de facto PKR, Brader Anwar bin Ibrahim ditunda lagi ke 15 Julai atas permintaan peguambelanya, Sulaiman Abdullah. Sulaiman Abdullah minta dilanjutkan 'cuti sakit' Brader Anwar bagi sebutan kes berkenaan.

Jika kita perhatikan urutan kes liwat ini, kita akan dapati, pihak Brader Anwar yang selalu mengelak untuk menyelesaikan kes ini secara 'gentleman'. Sebelum bermula 'legal battle', beliau akan spin cerita tentang teori konspirasi; kononnya mahkamah tidak adil, ada usaha hendak membunuhnya, media kerajaan spin cerita, PM campurtangan dalam hal majlis sumpah Saiful Bahari dan berbagai lagi.

Hakikatnya jika kita teliti, beliau mengelak dari menghadapi kenyataan. Jika beliau benar, beliau tidak perlu takut. Seperti pihak Saiful Bahari yang nampak ikhlas dan bersungguh-sungguh hendak membuktikan perilaku sumbang beliau, beliau pula seperti mengelak hendak membersihkan nama baik beliau.

Saiful Bahari berani bersumpah di dalam masjid dengan menjunjung Al-Quran. Beliau tidak berani dan memberi alasan. Malah beliau masih mempertahankan teori konspirasinya walaupun dalam hal seperti ini. Konco-konconya pula akan mengalih pandangan kita dari perkara lebih pokok berkaitan keikhlasan Saiful bersumpah itu.

Jika beliau tidak bersalah, beliau tidak perlu gentar menghadapi Saiful di mahkamah. Mengapa takut?

Cukup-cukuplah teori konspirasi yang beliau hendak buat. Orang dah muak dengan idea dan propaganda dangkal ini.

Sooner or later, a man wear to faces forget which one is real.

"You can cheat somebody everytime, you can cheat everybody sometime, but you cannot cheat everybody, everytime."

-Abraham Lincon

sumber - sri tri buana

Tiada ulasan: