MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

23 Jul 2009

Anwar Ibrahim watak ".....dalam botol"

Oleh emang psychotic killer, AIDCclub

Bukan setakat M.Nasir membuat kritikan politik secara berseni, Pengarah filem Raja Azmi juga mencipta satu lagi bentuk kritik-sosial dalam arena industri perfileman melayu.

Karya terbitan Raja Azmi yang bertajuk ".....Dalam Botol" memaparkan kisah seorang lelaki Gay cuba mengorat dan cuba memujuk rayu lelaki sama jenis.

Raja Azmi cuba ingin menyingkap fenomea transeksual "Gay" yang berlaku di kalangan masyarakat pada hari ini.

"Mesej yang ingin disampaikan masih akan kekal tetapi saya akan mengurangkan babak ranjang yang keterlaluan," kata Raja Azmi ketika ditemui pada majlis sidang media memperkenal Top 6 pelakon utama filem itu.

Calon-calon untuk watak Ghaus ialah Norman Hakim, Wan Raja dan Fauzi Nawawi. Manakala calon untuk watak Ruby ialah Adi Putra, Wan Raja dan Arja Lee. Walaupun hanya seorang akan dipilih untuk watak masing-masing, mereka yang tidak terpilih berkemungkinan besar akan menjayakan watak-watak lain dalam filem itu.

Ghaus adalah seorang peliwat yang cuba memujuk Ruby untuk melakukan transeksual. Demikian lah yang ingin disampaikan oleh Raja Azmi.

Bagi penulis, pelakon yang mengaku "Sivaji The Boss" sepatutnya layak untuk memenuhi citarasa penonton jikalau beliau termasuk dalam pemilihan tersebut. Namun penulis kecewa kerana nama pelakon yang sudah mencorakkan arena perfileman politik Malaysia tidak tersenarai dalam 6 orang tersebut iaitu tidak lain tidak bukan adalah Brader Anwar bin Ibrahim .

Kriteria yang sesuai dan memenuhi pelbagai aspek dan memiliki pakej untuk melakoni filem tersebut seharusnya diberikan kepada yang Pakar. Penulis rasa 6 orang tersebut tidak cukup kriteria untuk melakonkan hal tersebut. Filem tersebut hilang serinya dengan ketidak-hadiran seorang pelakon terkenal di Malaysia iaitulah Brader Anwar bin Ibrahim.
Anti-Gay


sumber - emang psychotic killer


2 ulasan:

PADANGBOLA berkata...

eden ghaso saudara anwar bin ibrahim sesuai pogang watak dalam filem ni...

cik kiah berkata...

betul tu Emang....

Sepatutnya anwar yg jadi pelakon utamanya, kerana dia lebih 'berpengalaman' bab2 ni.

Raja Azmi takut nak ambil anwar...nanti filem dia tak laku.Audien nak yg muda & ganteng, anwar dah kerepot seribu. Buat habis bajet jer. Silap2 geng2 gay pun tak nak turun panggung kalau anwar pelakon utamanya. Mesti mau cari 'punggung' teruna lagi bro...