MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

4 Jun 2009

'Saya hamba homoseksual Anwar' - kata bekas pemandu Wan Azizah



ASSOCIATED PRESS

KUALA LUMPUR : Dalam keterangan paling menarik berkenaan dengan isu rasuah dan seks Anwar Ibrahim sehingga kini apabila bekas pemandu isterinya membuktikan hari ini bahawa dia adalah ``hamba homoseksual'' Anwar.


Azizan Abu Bakar memberitahu mahkamah semuanya itu dalam satu kenyataan bersumpah dibuat pada 5 Ogos 1997 - apabila Anwar masih Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan - adalah benar. Azizan, 38, diminta mahkamah membaca kenyataan itu.

``Dengan nama Allah ... Saya pernah menjadi seorang mangsa homoseks kepada Anwar Ibrahim, yang kini memegang jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri,'' lafaz Azizan membuat pengakuan menyebabkan seluruh bilik mahkamah tergamam.

"Perbuatan durjana ini dilakukan beberapa kali pada tahun 1992 bukan dengan kehendak saya. Ia sering terjadi dalam hotel-hotel mewah ... tanpa pengetahuan orang awam dan isterinya"

Azizan adalah pemandu kepada isteri Anwar, Wan Azizah Wan Ismail, dari tahun 1989 hingga 1992. Dia kini merupakan seorang eksekutif jualan dalam sebuah syarikat perdagangan.

"Saya telah cuba menentang diliwat dalam beberapa kali" Azizan meneruskan.

``Kejadian ini memberikan tekanan mental yang sangat teruk kepada saya. Perasaan bersalah apabila saya terpaksa melihat Azizah, yang seperti watak bermoral tinggi. Akhirnya saya membuat keputusan untuk menjadi seorang hamba hubungan sejenis kepada lelaki ini, Anwar Ibrahim, yang saya anggap seperti seekor binatang.''

Liwat adalah satu jenayah yang banyak berlaku di negara Islam.

Anwar tidak menunjukkan tindak balas semasa keterangan saksi . Semasa waktu makan tengah hari, dia memeluk anak perempuannya manakala Azizah memandangnya dengan serius.

Saksi-saksi pendakwaan terdahulu, polis peringkat tertinggi dan pegawai-pegawai risikan telah membuktikan bahawa Anwar menggunakan kuasanya dengan memaksa polis mendapatkan surat penarikan balik daripada Azizan.

Walaupun Anwar menggunakan surat penarikan balik Azizan, yang telah dihantar kepada Mahathir, namun Azizan hari ini berjaya membuktikan bahawa dia berdiri teguh dengan kenyataan asalnya.

"Saya membuat kenyataan ini secara sukarela tanpa sebarang bentuk galakan, desakan atau tekanan daripada mana-mana pihak," Azizan berkata."Segalanya adalah benar, demi untuk masyarakat dan negara. Amin."

Terdahulu, hakim perbicaraan mahkamah tinggi, Augustine Paul , menghentikan buat sementara perbicaraan kerana peguam pembelabela kedua menarik perhatiannya dengan menuduh pihak pendakwa raya mengadakan bukti palsu terhadap Anwar.

Manjeet Singh Dhillon, mewakili Anwar serta bekas rakan tenisnya, Nallakaruppan Solaimalai didakwa melakukan penghinaan terhadap mahkamah, . Nalla, ketika dipanggil, dituduh memiliki peluru, yang membawa kepada hukuman mati mandatori.

Nalla ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri sebelum penangkapan Anwar pada 20 September.

Pada Isnin lalu , satu waran telah dikeluarkan oleh mahkamah kepada Manjeet Singh selepas dia menulis sepucuk surat menuduh pendakwa berusaha memaksa Nalla dengan membuat satu tawaran rayuan dengan memberi keterangan palsu kepada Anwar.

Manjeet Singh dengan segera memohon maaf hari ini. Paul menerima maaf itu dan menyambung semula perbicaraan itu.

AIDC menterjemah artikel ASSOCIATED PRESS bertajuk " Former driver says he was Anwar's homosexual slave". Artikel asal klik di sini


1 ulasan:

Unknown berkata...

Sesiapa yang menjadi driver anwar secara automatiknya adalah 'hamba homoseksualnya'...saiful pun bermula dari seorang driver..

Kepada sesiapa yang ingin menjadi driver anwar,mestilah sanggup ditaram punggungnya.Itu syarat utama. Sesiapa berani,boleh mohon jawatan tersebut.

Nalla mau tembak siapa agaknya yer?