MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

29 Jun 2009

Jika Anwar bersungguh mahu gugurkan kes..maknanya ada kes!



Oleh Cyber1Trooper, AIDCclub

Mengenali Anwar cukup senang. Selalunya tindakannya terbalik. Dulu semasa 16 September, dia bermati-matian mengatakan dia ada bilangan ahli parlimen BN yang melompat parti (we have the numbers), tetapi apabila tiba tarikhnya (16 September), angka itu tidak ada. Sampai sekarang masih tidak ada, angka tersebut!

Dulu, selepas Saiful Bukhari buat laporan polis, 28 Jun 2008, Anwar lari ke kedutaan asing, kononnya untuk menyelamatkan diri daripada ancaman bunuh. Sampai sekarang, kita masih bingung, siapakah yang dimaksudkan Anwar pembunuh itu ? Selepas keluar dari kedutaan asing, Anwar tidak nampak 'ketakutan' dengan pembunuh itu, malah bebas ke sana kemari tanpa risau keselamatan dirinya.

Maknanya jika Anwar berkata, ada pihak yang ingin membunuhnya, maknanya tiada sesiapa pun yang ingin membunuhnya, itu hanya muslihat untuk berlindung di kedutaan asing, untuk buat laporan minta simpati kepada pihak luar.

Adakah kita masih ingat lagi, ketika kes liwat belum dibuat pertuduhan di mahkamah seksyen, Jalan Duta pada 7 Ogos 2008 ?

Sepanjang Julai 2008, Anwar bermati-matian melakukan propaganda kepada rakyat, mengatakan tiada kes. Anwar dengan seluruh tentera PKRnya berhujah menggunakan laporan hospital Pusrawi.

Walaupun Anwar sendiri tahu, laporan hospital Pusrawi bukanlah bukti yang paling relevan untuk diketengahkan, tetapi Anwar dan PKR mewar-warkan kepada rakyat, seolah-olah dokumen hospital Pusrawi adalah paling valid dan paling sah!

Akhirnya, pihak pengurusan hospital Pusrawi sendiri terpaksa membuat kenyataan, mengesahkan, Doktor Osman yang memeriksa Saiful, bukanlah doktor pakar, sebaliknya dia adalah doktor biasa dan dia sendiri mengesyorkan Saiful untuk merujuk kepada doktor pakar di HKL.

Tetapi cara Anwar gambarkan melalui ceramah - ceramah dan kenyataan - kenyataan media, seolah-olah dia dianiaya, sengaja mereka-reka bukti, walhal tiada kes, dan dengan lantang dia mendesak agar siasatan dihentikan dan kes digugurkan segera!

Akhirnya, tidak seperti yang Anwar gambarkan, pada 7 Ogos 2008, Anwar didakwa di Mahkamah Seksyen, Jalan Duta atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukahri.

Dan selepas tarikh didakwa itu, episod dokumen hospital Pusrawi kembali lenyap.

Masihkah kita ingat, Anwar bersungguh-sungguh membuat laporan BPR tentang kepada Musa Hassan, Ketua Polis Negara dan Ghani Patail, Peguam Negara kononnya mereka memalsukan maklumat berkaitan kes mata lembam 10 tahun lampau.

Peliknya dalam ramai individu yang terbabit, termasuk bekas Ketua Polis Negara, Rahim Noor, hanya nama Musa Hassan dan Ghani Patail yang menjadi mangsa Anwar. Rupa-rupanya muslihat Anwar terbongkar jua, tiga bulan selepas itu, tujuan Anwar membuat laporan BPR ke atas mereka berdua semata-mata untuk menghalang kedua-dua pihak itu (peguam negara & Ketua Polis Negara) terlibat dalam kes liwat Anwar dengan Saiful Bukhari.

Masihkah kita ingat, ketika Anwar dan peguambelanya bermati-matian mempertahankan kes liwat dibicarakan di Mahkamah Seksyen, Jalan Duta, dengan alasan kononnya surat pemindahan dari Makhamah Sekyen ke Mahkamah Tinggi tidak sah kerana ditandatangani oleh Ghani Patail, akhirnya pada bulan Mac, Mahkamah Tinggi putuskan kes itu boleh dipindahkan kerana menepati prosedur biasa dan ditetapkan 1-24 Julai sebagai tarikh sebutan kes.

Sekali lagi isu liwat reda, dari April hingga Mei. Anwar dan barisan peguamnya sekali lagi tiupkan gelombang baru pada awal Jun, dengan membuat petisen baru iaitu gugurkan kes!

Sekarang, Anwar masih lagi meniupkan gelombang gugurkan kes. Dokumen hospital Pusrawi sekali lagi dijadikan bukti, walaupun Anwar tahu, sekiranya dia akan dipanggil untuk membuat pembelaan, dokumen hospital pusrawi itu tidak akan digunakan sebagai hujahnya.

Sekali lagi, Anwar kerahkan tenteranya, termasuk Angkatan Muda PKR untuk membuat gelombang menggugurkan kes, termasuk menghantar memorandum kepada pihak pendakwaraya, kononnya tiada kes, dan kes itu patut digugurkan dengan segera.

Kalau kita meneliti, semua kronologi di atas, apabila Anwar mengatakan tiada kes, sebenarnya jawapannya terbalik. Kesnya ada, sebab itu Anwar takut menghadapinya!

8 Julai, kemungkinan besar, kes Anwar akan disebut. pendakwa akan berhujah satu persatu bukti-bukti mereka. Di situlah medan terbaik, Anwar akan menafikan lemah atau kuat hujah pihak pendakwaraya. Biar rakyat, lihat dan fikir sendiri, kekuatan dan kelemahan hujah-hujah itu. Biar hakim tentukan.

Jika hujah pendakwaraya lemah, hakim akan memutuskan tiada kes dan Anwar tidak perlu dibicarakan lagi. Imej Anwar akan kembali bersih.

Tetapi jika hujah pendakwaraya kuat, hakim pun turut bersetuju, Anwar akan diminta untuk membela diri. Saksi-saksi dan pembentangan pendakwa raya akan dihujahkan semula oleh pihak penguambela Anwar. Di situ saksi-saksi dan dokumen-dokumen akan dipersoalkan semula satu persatu.

Sepatutnya Anwar berusaha menggugurkan kes ketika pihak pendakwaraya membentangkan hujah-hujahnya, bukannya berusaha menggugurkan kes ketika sebutan kes belum dimulakan.

Cubaan menggugurkan kes, sebelum sebutan kes, menggambarkan Anwar berusaha menyembunyikan sesuatu daripada terbongkar!

Apa yang terlalu Anwar takutkan, kerana pastinya 'sesuatu' itu bakal terbongkar jua, suatu hari nanti..

sumber - Cyber1Trooper


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sokong sangat... dah memang bersalah... kalo dah penakut tu, penakut juga la... gi luar negara, nak dapat sokongan pemimpin luar, knapa..? sbb penakut... knapa, dah xde org melayu yg sudi bantu ke..? haha.. anwar cukup lawak... kesian sgt... pengecut, mcm pondan, kalo jantan jgn la berdolak-dalik lagi... satu Malaya tau Anwar mmg bersalah... nak tutup kes konon... ko ingat rakyat suma bodoh bangang mcm ko ANWAR!!!