MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

14 Jun 2009

Ching Peng : berhati-hati muslihat terbaru Anwar..

Oleh Waadat

Kenapa Chin Peng ingin dibawa pulang ke Malaysia di hujung-hujung usianya yang sudah menganjak 85 tahun? Adakah kerana Chin Peng rindukan kampung halaman dan negara tercinta ini? Kasihkah ia pada negara Malaysia? Murnikah perjuangan PKM? Atau sudah insafkah Chin Peng?


Bukankah Chin Peng memiliki kerakyatan Britain?

Siapakah yang membawakan hasrat Chin Peng itu? Apa hubungan mereka? Sudah lamakah mereka berhubungan?

Kenapa isu ini timbul semula? Apakah kemelut politik sekarang ada kaitan dengan isu ini? Apa pula liberalisme? Kenapa kesamarataan menggantikan keadilan? Kenapa 'negara Islam' menjadi 'negara berkebajikan'?

Itulah sebahagian persoalan yang bersarang dalam fikiran Demang.

Ada satu jawapan yang pasti. Chin Peng pasti akan mati. Bahkan dia diharapkan akan mati di Malaysia supaya mayatnya boleh dikuburkan di sini. Kuburnya nanti akan dipacakkan binaan memorial. Saban masa memorial itu akan dilawati. Ia akan menjadi sebahagian produk pelancongan.

Lama kelamaan orang akan lupa kekejaman komunis. Yang tinggal hanya fakta akademik tentang idealisme komunis. Idealisme yang telah terbukti gagal apabila dipraktikkan di Rusia, China dan lain-lain.

Realiti kekejaman komunis di Tanah Melayu akan lenyap. Generasi akan datang cuma tahu komunisme adalah salah satu ideologi sepertimana juga kapitalisme atau nasionalisme.

Tiba-tiba Anwar pula menyokong Chin Peng dibawa ke Malaysia. Kenapa? Apa pentingnya komunis pada Anwar? Kenapa Anwar menentang arus kemarahan masyarakat Melayu dalam isu komunis?

Kenapa sekarang? Tidakkah Anwar lebih perlu memberi tumpuan pada perbicaraan kes liwatnya yang semakin hampir?

Sebenarnya soalan Demang yang terakhir tadi adalah jawapannya. Anwar mahu mengeksploitasi isu Chin Peng bagi mengalih perhatian rakyat terhadap perbicaraannya. Sekiranya dia didapati bersalah nanti, dia akan memberitahu rakyat bahawa simpatinya pada komunislah yang menyebabkan mahkamah memutuskan dia bersalah dan ditahan.

Walaupun isu ini bakal merugikan PKR dan PR dari segi politik namun buat masa ini Anwar sedang berdepan dengan soal MARUAH. Anwar seboleh mungkin ingin menjaga hati anak-anaknya terutama Nurul Izah yang sedang membina kerjaya politiknya.

Tidak ada sesiapa yang ingin berbapakan seorang gay!

Berhati-hatilah memainkan isu komunis ini kerana ia boleh menguntungkan Anwar.

sumber - waadat

Tiada ulasan: