MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

19 Mei 2009

Strategi Anwar mengelak rakyat membicara kes liwat

Oleh: kadiology

(Bagaimana Anwar 'mind control' penyokongnya dengan taktik 'mengalih perhatian')


Semua maklum bahawa statement terbaru dari pihak berkuasa ialah sudah lebih 18 saksi sudah di panggil, dan akan ada ramai lagi saksi akan di minta beri keterangan. tapi akan ada satu saksi yang akan sengaja mengelak elakkan diri dari memberi keterangan kepada pihak polis. orang itu tidak lain tidak bukan, Brader Anwar.


Dari sejarah kes terdahulu, tidak susah untuk kita baca tentang apa rancangan dan selok belok Anwar selepas ni. izinkan saya catit dan rekodkan di sini untuk tatapan umum supaya kita tidak lupa dan lalai dalam menghadapi isu ini. harapan saya ialah dengan penerangan dan kajian ini, maka mudahlah kita membaca taktik Anwar selepas ini. anda akan dapat saksikan satu trend yang hampir sama dengan 10 tahun lepas.


Buat permulaan, dakwaan Anwar tentang adanya konspirasi adalah bersandarkan kepada MOTIF berikut.

a) Motif Dahulu:- Tun Dr. Mahathir tak mahu Anwar menggantikannya. kerana Tun banyak kroni. dan kerana Anwar mempunyai banyak maklumat akan salah laku Dr.M. Kepada penyokongnya yang bejat kepala otak akan lihat benda ini sebagai yang benar. Hairan juga Tun Dr.M meletakkan jawatannya secara sukarela pada 2003. jika terlalu banyak perkara yang mahu di sorokkkan dan tun mahu pegang kuasa sampai kiamat, kenapa Tun Dr. M bersara tahun 2003 tanpa paksaan?

b) Motif Hari Ini:- Anwar sudah hampir ke Putrajaya dan menjadi PM. Oleh itu isu liwatnya di timbulkan lagi supaya rancangan Anwar menjadi PM dengan 'melompatnya' MP2 BN ke dalam PR akan di tangguhkan. kalau kita fikir secara mendalam, buat apa kerajaan lepaskan Anwar dahulu dan kemudian buat satu konspirasi baru dengan isu yang SAMA untuk tangkap dia balik? Tak ke bodoh namanya tu?

Oleh di sebab itu motifnya, maka Anwar tuduh meliwat. agak hairan kerana jika kerajaan mahu bersungguh sungguh menahan Anwar di dalam penjara, kenapa kerajaan berkonspirasi menuduh perkara yang paling sukar di buktikan dalam mahkamah, yakni liwat. Lebih senang kerajaan berkonspirasi dan menuduh Anwar merasuah dari menuduh Anwar meliwat.

Apa pun, tindakan Anwar selepas di tuduh meliwat ialah.

Pertama:- Lari ke kedutaan turki untuk menimbulkan persepsi dia akan di tangkap dan di aniaya. (tapi tak kena tangkap pon). persepsi ini di tambah lagi dengan cerita tentang 'assasination'.

Sama seperti dahulu, ditimbulkan dengan cerita suntikan HIV dan arsenik, konon2 ada orang nak bunuh Anwar. strategik licik ini sangat berjaya dan ramai pakcik, makcik, tok lebai, tok cik kena kelepet dengan Anwar secara membabi buta. walhal selepas mendapat laporan dari makmal, tiada kesan arsenik dalam badan Anwar seperti di dakwanya. kepada mereka yang masih ingat, Anwar telah memberikan sample air kencing milik 'subramaniam'.

Untuk menokok nambah perasaan simpati orang ramai pada Anwar, Anwar telah menggunakan lakonan kerusi roda dan neck support supaya di tonjolkan kepada orang yang dia telah di belasah dengan teruk oleh KPN dahulu.

Kedua:- Laporan polisnya terhadap KPN dan AG. taktiknya adalah supaya menimbulkan persepsi orang ramai bahawa dia tak akan dapat keadilan yang di tuntut kerana dia di siasat oleh orang yang 'korap', kononnya. Anwar berharap, dengan menggunakan taktik ini, jika Anwar di dapati bersalah pun, orang akan berkata Anwar tidak mendapat 'keadilan' yang sepatutnya.

Ketiga: Membuat rally dan demonstrasi. sama seperti dahulu, sejurus selepas Anwar di pecat, Anwar dengan kadar segera membuat ceramah di rumahnya pada tiap tiap malam selama seminggu. dan kemudian di masjid negara sebelum di tangkap. hari ini kita dapat lihat, dalam tempoh beberapa hari, Anwar sudah pun membuat beberapa rally besar besaran.

Keempat: Mmenjatuhkan kredibiliti saksi SEBELUM dan semasa perbicaraaan bermula. dengan menjatuhkan kredibiliti saksi, maka keterangan saksi walau pon relevan di dalam mahkamah, tetapi pada pandangan umum nampak tidak berapa meyakinkan. maka mainan kononnya adanya konspirasi dan saksi itu adalah watak lakonan yang membaca skrip dapat di kuatkan dalam minda orang ramai. 10 tahun lepas kita ada azizan. hari ini kita ada saiful.

Sudah nampak dengan jelas cara cara konsisten dan bersepadu oleh penyokong Anwar untuk menjatuhkan kredibiliti saiful secara habis habisan. mula mula dengan buat laporan polis terhadap saiful, konon2 saiful memfitnahnya. dan kedua dengan membuat laporan kepada JAWI. walhal, perbicaraan belum pon bermula.

Lagi satu contoh, semasa akhbar menyiarkan laporan bahawa polis sudah pun memanggil 18 saksi termasuklah 4 doktor pakar, belum apa2 lagi penyokongnya sudah berkata 'wah, 18 saksi, very well cordinated!' untuk menunjukkan persepsi bahawa ini semua adalah kordinasi tersusun untuk menjayakan 'konspirasi' ini.

Kelima: Menjatuhkan kredibiliti bahan bukti. terutama sekali, isu tilam. taktik ini SANGAT BERJAYA. mula2, mereka menjatuhkan kredibiliti bahan bukti tersebut dengan mengatakan bahan bukti tersebut ialah'saksi'. contohnya, penyokong Anwar akan berkata 'tengok! kerajaan takde benda lain, tilam pon boleh jadik saksi!'. kemudian, mereka akan jatuhkan kredibiliti 'saksi' tersebut dengan isu isu teknikal, umpamanya, dengan mengatakan 'takkan tilam ni takde cadar'??

Kita belum tahu lagi apa jenis bukti yang akan di tunjukkan di mahkamah untuk kes saiful ini (JIKA ADA PENDAKWAAN), tapi percayalah, jika bukti ini di tunjukkan kelak, penyokong Anwar akan mencari pelbagai cara untuk menjatuhkan kredibiliti bukti tersebut. bersedia!

Menimbulkan keraguan kepada rakyat, walau pon tidak relevan kepada para hakim, tetapi ianya adalah penting pada Anwar. walau pon terbukti secara saintifik bahawa DNA Anwar dan syamsidar bertempek di atas tilam tersebut. (tak kira la ada cadar ke takde cadar), tetapi persepsi orang ramai telah di kelam kabutkan. maka Anwar di lihat oleh orang ramai sebagai orang yang memang mahu di jatuhkan melalui 'konspirasi' hodoh ini.

Perkara terbaru bagi penyokong Anwar dalam menimbulkan keraguan ialah dakwaan bahawa 'takkan lah saiful yang berumur 23 ahun itu tak mampu melawan orang tua 60 tahun?' jika gagal di kupas persoalan secara menyeluruh, mereka sudah menang satu langkah dalam menimbulkan keraguan terhadap orang ramai. walhal, isunya sekarang ni bukan soal saiful boleh melawan atau pun tidak, tetapi, adakah aktiviti liwat itu berlaku?


Taktik taktik lain yang berjalan serentak ialah 'diversion'

1) Anwar mendakwa adanya konspirasi pihak tertinggi. - menimbulkan persepsi bahawa Najiblah segala bapak konspirator dalam hal ehwal ini. hairan jugak sapa yang percaya kerana nak ikutkan Najib bukannya ada kuasa mutlak dalam jentera kerajaan untuk melakukan komplot ini. tengok Najib sendiri pun kena kekang oleh pak lah, masakan dia boleh merancang konspirasi ini?

2) Menyerang Najib - Objektifnya mudah sahaja, supaya mengelak orang berbicara tentang kes liwatnya. Anwar TIDAK MAHU ORANG BERBICARA TENTANG KES LIWATNYA, sebaliknya dia akan mainkan isu lain.

3) Lompat parti, isu minyak naik harga dan sebagainya - sama seperti di atas, cuma ini adalah 'selingan' dalam usaha Anwar membawa minda orang ramai berbicara tentang perkara ini dan bukan mengenai isu liwatnya.

10 tahun lepas, SEBELUM Anwar di tangkap dan di bicara, Anwar sudah 'side step' isu liwat (divert) dan mengatakan ini semua konspirasi pihak tertinggi. Anda masih ingat siapa tukang konspirasi yang di tuduhnya? Tun Dr Mahathir (ketua konspirator), rafidah aziz, aziz shamsudin, KPN, Timbalan KPN, SB, pendakwaraya, Peguam Negara, Daim zainudin, megat joned dan beberapa orang lagi.

Hari ini Anwar agak terperangkap kerana kalau dulu Tun mengepalai konspirasi ini dengan beberapa pegawai kerajaan dan menteri, hari ini, siapa pula? Anwar dengan membabi buta menuding jari pada Najib berdasarkan kepada sekeping gambar. hairan juga takde pula menteri lain kali ini kecuali Najib. yang ada pun hanya penjawat awam yakni KPN dan AG.

Seperti saya maklumkan di permulaan tulisan saya tadi, selepas saksi semua di panggil, Anwar akan di panggil pula. 10 tahun dahulu, Anwar tidak bekerjasama dengan polis, malah Anwar menggunakan peguamnya untuk menghalang segala jenis siasatan terhadapnya. contohnya, sample DNA amat payah untuk di ambil ketika itu.

Sebenarnya, Anwar MAHU di tangkap supaya dapatlah dia menunjukkan kepada seluruh dunia yang dia di aniaya. sama seperti hari ini, Anwar tak akan bekerjasama dengan pihak berkuasa walau pon dia CAKAP kepada penyokongnya dia akan bekerjasama, tetapi kalau saudara semua perhati, Anwar sudah pun secara strategik meletakkan kerjasama 'bersyarat', yakni, KPN dan AG di kecualikan dalam siasatan ini. jadi apabila Anwar tidak memberikan statement kepada polis nanti, maka boleh la Anwar mendakwa ianya kerana KPN dan AG masih terlibat dalam siasatan.

TERKINI! UNTUK REKOD:- Artikel ini saya tulis 4 hari lepas sebelum menghantar ke dalam ruangan KMU. tetapi hari ini, 14 july 2008, saya mendapat laporan dari malaysiakini bahawa Anwar, melalui PEGUAMNYA (sounds familiar?) tidak akan hadir ke IPK untuk memberi keterangan kepada polis walau pun sebelum ini Anwar tampak bersungguh sungguh untuk melakukan sedmikian. alasannya, dia dan keluarga kena 'intimidated dan harass' oleh pihak berkuasa. nampak tak strategi licik Anwar nak ubah perhatian rakyat dan menimbulkan persepsi?

Sebenarnya, Anwar MINTA untuk di tangkap. Anda akan dapat lihat, apabila polis mengeluarkan perintah untuk Anwar memberi statement, Anwar akan bagi alasan seperti di atas. Kemudian, satu court order akan di ambil untuk memerintahkan Anwar hadir bagi keterangan. Dan Anwar akan bolayan lagi dengan memberi alasan alasan yang penuh muslihat. Agak2 lepas tu apa jadi? Sudah tentulah Anwar akan di tangkap. Tatkala ini lah Anwar akan menggunakan penyokongnya yang ramai untuk mengelakkan diri di tangkap, sama seperti apa berlaku pada tahun 1998. Jadi boleh la di tunjuk pada satu dunia, Anwar di tangkap dengan zalim, pintu rumahnya di pecahkan.

Kepada yang tak tahu cerita, saya ada di kejadian malam Anwar di tangkap dan memang terdapat ribuan penyokongnya menghalang Anwar di tangkap. Sudah semestinya tangkapan tersebut akan menjadi kacau bilau, kalau tak pintu pecah, tentu ada orang yang cedera, dan Anwar MAHUKAN perkara itu berlaku. Dia tak peduli orang mati, janji dia boleh jadikan isu ini untuk menunjukkan kerajaan zalim.

Persoalannya, apa susah sangat Anwar nak beri kerjasama secara sukarela?

Kawan2 sekalian,

Anwar is a psychopath. A brilliant strategist, tapi pada masa yang sama adalah seorang manusia yang 'sakit'. Dia akan 'sideline' dan bunuh isu liwatnya dan strategically position dirinya sebagai orang yang di aniaya. Betapa efektifnya lakonan tersebut sampaikan rakyat jelata, hatta sampai ke ulama, professor, dan doktor pon boleh termakan isu Anwar ini.

Saya berpendapat, strategi Anwar ini hanya berjaya jika dia melakukan perkara di atas, tetapi tidak akan berjaya jika kita dahulu 'anticipate' apa yang Anwar akan lakukan. Maknanya, sebelum Anwar mulakan langkah, kita sudah membuat langkah dahulu. Contohnya, jika artikel ini saya keluarkan 3 hari lepas, sudah tentu 'anticipation' saya mengenai Anwar tidak akan bekerjasama dengan pihak polis dan memberi pelbagai alasan akan dapat di buktikan hari ini. Jika Anwar sudah melakukan langkahnya, kita kena segera mematikan langkahnya. Itu matlamat saya membuat analisa dan kongsi dengan kawan2 semua. Di harap, kali ini, jika ada pendakwaan, Anwar tak akan dapat menipu dengan selamba lagi.

sumber - cybertroopers.net

4 ulasan:

Pedang Bertuah berkata...

dear moderator

minta permission nak link to my blog.

thank you

Cheguman@Demang Lebar Daun berkata...

Penjelasan yang tepat. Sebenarnya ada banyak lagi bukti tentang kelicikan Anwar mengalihkan fikiran rakyat dari isu sebenar.

Jika Najib boleh berkonspirasi dengan mahkamah, sudah tentu BN menang di Perak.

AIDC berkata...

pedang bertuah..

diizinkan..

AIDC

norkuyow berkata...

Siapa sebenar nya Anwar ni manusia atau dajjal edisi baru ke, atau dajjal versi Malaysia.Bagaimana agaknya isterinya hidup dengan nya..saya tak dapat gambarkan...