MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

26 Mei 2009

Husam Musa pertahan mogok lapar



Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa mempertahankan rancangan pakatan pembangkang untuk melancarkan mogok lapar selama tiga hari bermula esok bagi mendesak Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dibubarkan.

Beliau berkata, tindakan berkenaan boleh dibuat dengan syarat individu yang terlibat tidak melakukannya sehingga mati.

Beliau tidak bersetuju dengan pandangan yang menyatakan perbuatan itu menyamai agama lain termasuk Hindu kerana mogok lapar tiada dalam agama terbabit sebaliknya yang ada hanyalah amalan berpuasa.

''Mogok lapar adalah satu trend untuk menyatakan protes, yang diterima oleh semua budaya di seluruh dunia dan seperti amalan berpuasa ia tidak boleh dilakukan secara terus menerus sampai mati.

''Kalau kita kata berpuasa, mungkin UMNO tak kisah. Tetapi kalau sebut mogok lapar, UMNO terkejut, sebab itu mufti bersuara," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Pas di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Mufti Perlis, Datuk Dr. Juanda Jaya semalam bahawa umat Islam diharamkan sama sekali melakukan mogok lapar kerana perbuatan itu menyerupai amalan dalam agama Buddha dan Hindu.

Menurut Husam, kenyataan Juanda itu bukan sesuatu yang mengejutkan kerana para mufti sebelum ini telah membuat pelbagai ulasan menyokong UMNO termasuk berhubung tindakan penyokong pembangkang keluar ke jalan raya dengan memakai baju hitam.

sumber - malaysia instict


5 ulasan:

Cheguman@Demang Lebar Daun berkata...

Husam cabut lari, takut nak berdebat dengan Ezam M Nor tadi. Kesian...

Zulfa Zakaria berkata...

Husam...Husam...
Yealah tu... awak tu orang kuat PAS..objektif PAS tumbangkan BN, so salah mana pun orang PAS dan PR buat, tentu tak salah pada awak tu...

Lagi pun awak tu dah di kelilingi oleh ulamak-ulamak, perasan ulamak lah pulak.

Manusia boleh awak putar belitkan, niat sebenar Allah je yang tahu. Mungkin boleh lepas kat dunia sebab esok orang ramai cakap isu lain pulak... kat akhirat belum tentu.

Oooppsss... silap.. orang PAS mana ada silap hal hukum hakam ni.. kalau silap pun, gerenti masuk syurgaaa... Allah Maha Pengasih dan Penyayang pada orang PAS terutama pemimpin-pemimpin mereka termasuk Husam yg dah nak jadi pemimpin no.2...

cucu_tokwan berkata...

Aku tunggu si Husam ni keluaq dalam hujah tapi kensel. Takut kot kalau kena tanya bab rasuah politik dalam Pas. Kecut teloq agaknya. Buat kenyataan pun ikut kepentingan politik. Dah tu burukkan mufti pulak. Elok lah bagi jawatan Ularmak Besaq Pas kat dia ni. Kalau 2 mufti lawan 1 ularmak..dah tentu menang 2. Hang tobat lah cepat-cepat husam oi..takut mati dalam yahudi pulak.
Baju petak warna merah....PI RAH!!!

pondandotcom berkata...

awww,,,,,bang usam ni sekali pandang macam richard gere. dua kali pandang macam bang nuar. mak tak sukaaa. pembohong besar tu nyah oiii. mak nak tanya bang usama nak tunggang bang nuar cemana nyahh. cam tunggang badak ke. elok la tu nyahh, binatang kena la berada dalam kumpulan binatang baru sekufu namanya. awww.. sakit la nyahh. ko pijak jari aku. waaaaaaaaaaa.

PTERANODON berkata...

A'kum nak tanya macam mana nak baca niat mogok lapar... niie ada unsur bidaah baru keeer.... bidaah hasanah puak pelampau ..