MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

15 Mei 2009

Anwar Ibrahim akan berlepas ke Washington pada 25 Jun ? -Saiful Bukhari



Terdapat beberapa maklumat yang saya terima mengatakan bahawa DSAI akan berlepas ke Washington D.C, Amerika Syarikat pada 25hb Jun 2009, 6 hari sebelum perbicaraan utama bermula.

Jika benar maklumat tersebut, saya harap beliau dapat pulang dan hadir pada hari perbicaraan utama kelak. Janganlah ''lari'' mohon perlindungan disana pula. Jika maklumat ini tidak benar, baguslah kalau begitu.

Dalam pada itu, pada hemat saya adalah tidak wajar untuk beliau kali ini mempertikaikan integriti dan ketelusan Mahkamah. Ini kerana, bermula dari hari beliau didakwa, sudah banyak peluang dan kelonggaran yang telah diberi.

Antara peluang dan kelongaran yang telah diberi;

1) Ketika perbicaraan di Mahkamah Sesyen, penetapan tarikh-tarikh perbicaraan mengambil kira dan memberi kelongaran kepada faktor bahawa beliau perlu hadir di Parlimen.
2) Beliau juga diberi jaminan bon peribadi dimana wang jaminan TIDAK perlu didepositkan
3) Paspot antarabangsa beliau tidak ditahan.
4) Perdana Menteri (pada ketika itu Tun Abdullah) sendiri telah memberi jaminan kepada beliau dan keluarga supaya perbicaraan ini dibicarakan dengan seadil-adilnya. Rujuk penghakiman ini

Selain itu, beliau sendiri baru-baru ini semasa Mahkamah Tinggi memberi kemenangan kepada YB Nizar mengakui dan menyeru rakyat supaya menghormati Mahkamah yang sememangnya telus dan bersama mendaulatkan Undang-Undang.

Jadi, pesanan saya buat DSAI, ''peganglah kata-kata anda itu untuk kes anda kelak''.

Akhir kata, pada 1hb Julai 2009 nanti genaplah 1 tahun saya berada dalam penantian bagi menuntut keadilan. Banyak dugaan dan rintangan yang telah dan akan saya, tunang dan keluarga hadapi lagi dalam menanti hari tersebut untuk tiba. Walau apapun, saya akan menantikan hari tersebut dengan penuh sabar dan reda. Saya berdoa dan berserah sepenuhnya kepada Allah s.w.t yang Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasa.



Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!



SAIFUL BUKHARI

sumber - mohdsaifulbukhari









Artikel lain berkaitan :

. Video 'tidak disengajakan' daripada Saiful Bukhari Azlan..

. 1 Julai 2009 tarikhnya.. Alhamdulillah..Saiful Bukhari

. 9 bulan, saya, tunang dan keluarga dicemuh, semuanya berserah kepadaNYA - Saiful Bukhari

. Akhirnya kebenaran muncul jua..terima kasih Imam Ramlang Porigi

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

WAH WAH..MCM NI CIK KIAH KENA BUAT PERSEDIAAN AWAL2 PASTIKAN DIA TAK CABUT LARI. TP KLU DIA LARI PUN BAGUS JUGAKKAN CIK KIAH. TAK LE DIA BUAT NYEMAK KT SINI LG HEHEHE

Unknown berkata...

Hehe..meh Jeffry kita sama2 ikat kaki dia supaya takleh lari. Asal kes dia nak bicara jer,lari ke Amerika.Nak minta suaka politik la tuh.Biar kena sumbat dalam penjara,tak ler nyusahkan orang.Kecil2 tak nak mati,dah tua bangka macam ni menyusahkan orang satu dunia. Tak gitu Jeff...