MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

18 Apr 2009

Tiada ‘team A’, ‘team B’ dalam PAS - Nik Aziz


KOTA BHARU – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan tidak wujud ‘team A’ atau ‘team B’ dalam parti tersebut, sebaliknya semuanya bersatu dalam usaha mengukuhkan lagi kedudukan parti pada masa kini.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, apa yang penting sekarang ialah mengukuhkan parti dan mencari pemimpin yang benar-benar layak untuk menerajui parti.

“Dalam Pas tidak ada ‘team A’ dan ‘team B’ atau ‘team tok guru’ dan ‘team presiden’. Sebaliknya kedua-duanya adalah sama. ‘Team tok guru’ adalah ‘team presiden’ dan ‘team presiden’ adalah ‘team tok guru’,” katanya kepada Sinar Harian selepas melancarkan Tabung Penambah baikan Masjid Al-Mukhlisin di sini, semalam.

Beliau berkata, apa yang penting sekarang ahli perlu memilih pemimpin yang benar-benar layak untuk menerajui parti dan memimpin masyarakat.

“Saya nak bagi amanat beginilah, saya nak ulang balik amanat sebelum pergi umrah, pemimpin yang kita akan pilih untuk memimpin masyarakat dan kawasan mestilah orang yang selalu berjemaah, selalu datang berusrah dan bukan perokok dan tidak menghisap rokok.

“Saya tidak mahu peristiwa tahun 1970-an berulang lagi. Masyarakat menolak Pas sebab dianggap parti ini sama dengan UMNO. Sebab itulah kita nak pilih pemimpin yang betul-betul layak,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan yang kononnya wujud pergolakan sehingga timbul team Tok Guru dan Team Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di dalam parti itu ekoran perebutan kuasa menjelang Muktamar Pas Jun ini.

“Kita tidak mahu peristiwa yang sama berulang. Jangan berlaku kali kedua,” katanya.


sumber - sinar harian

Tiada ulasan: