MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Mac 2009

Status Elizabeth diputus selepas 15 Mac

KUALA LUMPUR: Keputusan mengenai kedudukan Exco dan Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor kawasan Bukit Lanjan, Elizabeth Wong, yang gambar separuh bogelnya disebarkan melalui media baru-baru ini, akan diketahui selepas beliau menamatkan cutinya pada 15 Mac ini.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, langkah itu selaras dengan keputusan kerajaan negeri membenarkan Wong, yang juga Anggota Exco Kerajaan Negeri, bercuti selama sebulan bagi menenangkan fikiran akibat kontroversi itu.


"Selepas 15 Mac saya akan berhubung dengan beliau untuk berbincang tentang masa depannya," kata Abdul Khalid kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.


Beliau yang juga Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor berkata, perbincangan itu akan melibatkan kedudukan Wong dalam kerajaan negeri dan sebagai wakil rakyat mewakili Parti Keadilan Rakyat (PKR).


Wong, 37, yang juga Ketua Penerangan Wanita PKR telah menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Abdul Khalid pada 17 Februari lalu selepas tersebarnya gambar separuh bogel beliau dalam Internet.


Pada 25 Februari lalu, Biro politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) turut bersetuju untuk mengikut keputusan Khalid untuk melanjutkan cuti Wong.


Malah pada hari yang sama kerajaan Negeri Selangor mengambil keputusan untuk memanjangkan cuti Wong sehingga siasatan polis berhubung penyebaran gambar separuh bogel ADUN tersebut selesai.


Pada pagi 25 Februari, Khalid telah menghadap Sultan Selangor bagi mendapatkan nasihat baginda berhubung isu hasrat peletakan jawatan Wong sebagai ADUN dan Exco.


Baginda bagaimanapun menyerahkan kepada Khalid untuk membuat keputusan mengenai isu itu memandangkan kes Wong masih dalam siasatan polis dan sebagai Sultan Selangor, baginda sememangnya berkecuali dalam hal ehwal politik.

sumber - Mstar.online

Tiada ulasan: