MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

20 Mac 2009

Fairus beri kata dua kepada Anwar

Mengambil kesempatan atas kemelut politik terutamanya, di Perak, Mohammad Fairus Khairuddin menunjukkan belangnya, memecat pegawainya yang juga 'orang kanan' Anwar Ibrahim sambil memberi kata dua kepada pemimpin de facto itu, sama ada memilih pegawai berkenaan atau dirinya.


Pegawai tersebut Zainal Abidin Saad adalah Pengarah Jentera Pilihanraya Penanti, di Permatang Pauh.

"Anwar boleh pilih sama ada saya atau Bang Non (Zainal). Kalau Anwar pilih Bang Non, saya akan letak jawatan."

Fairus berkata demikian kepada Timbalan Ketua Bahagian Permatang Pauh Che Mat Hashim, Naibnya Alias Said, Ketua AMK Amir Mohd Ghazali, Timbalan Ketua AMK Afzal Ahmad dan Setiausaha PKR Permatang Pauh Roselai Muhamad yang menemuinya di kediamannya di Guar Perahu, Ahad malam (8 Februari ).

Rombongan berkenaan mengunjungi Fairus selepas menghadiri mesyuarat bahagian yang dipengerusikan oleh Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah di Yayasan Aman, Penanti.

Fairus yang juga Adun Penanti mendakwa, tindakannya itu mendapat restu komuniti Cina, India, pimpinan negeri dan bahagian.

Zainal adalah pegawai ke-7 yang dipecat oleh Fairus dalan tempoh 11 bulan selepas dia memegang jawatan TKM 1.

Fairus telah lama berhasrat memecat Zainal, yang dianggapnya sebagai duri dalam daging, kerana disyaki memberikan maklumat tentang salahlaku Fairus kepada Anwar.

Namun hasratnya tertangguh, memandangkan hubungan rapat Zainal dengan Anwar dan Presiden Dr Wan Azizah, sejak era refomasi.

Bagaimanapun, hasrat tersebut kembali memuncak, apabila Briged Keselamatan Permatang Pauh yang diketuai Zainal terlibat dalam Majlis Makan Malam Sempena Tahun Baru China, yang dihadiri Ketua Umum dan Presiden pada 2 Februari lalu, di Taman Chai Leng.

Fairus tidak berpuashati, apabila Zainal mengekalkan bekas pegawai TKM 1 itu- Zulkifli dan Hazri dalam struktur organisasinya.

"Fairus mahu Zulkifli dan Hazri dinyahkan dari politik Permatang Pauh. Bahkan Fairus juga telah berulang kali, mendesak Zainal memecat Zulkifli sebagai Setiausaha Kadun Penanti," jelas sumber.

Bagaimanapun, Zainal tidak mengendahkan arahan Fairus memandangkan kedua-dua mereka adalah teman karibnya yang banyak membantunya di Kadun Penanti.

Amarah Fairus semakin memuncak, apabila Hazri yang juga bekas Ketua Penerangan PKR Permatang Pauh, menaiki pentas menyampaikan ucapan ringkas bagi memulakan persembahan klip video- Selamatkan Gaza.

Sementara itu, Fairus juga pernah memberitahu beberapa individu sekiranya dia diambil tindakan oleh parti, dia akan bertindak balas.

"Saya akan buat kenyataan media menyatakan saya telah hilang keyakinan terhadap Anwar. Ini kenyataan Timbalan Ketua Menteri, takkan rakyat tidak percaya," jelas sumber yang mengajukkan kembali kata-kata Fairus.


BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !


sumber - alahaifairustkmpenang.blogspot.com

Tiada ulasan: