MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

22 Dis 2008

Pakatan Rakyat Selangor bertumbuk ?



Pakatan Rakyat Selangor bertumbuk ?


Apa nak jadi..?
Apa dah jadi..?
Sampai sekarang tak selesai lagi…
[kalau bait bait lirik lagu “Apa Dah Jadi” Tan Sri SM Salim baris akhirnya, “sampai sekarang tak kahwin lagi…”]

Teringat juga adegan cerita Tan Sri P Ramlee, “Nujum Pak Belalang”, sewaktu S Shamsuddin & Aziz Satar membahagi-bahagikan harta rompakan, dialog lucu yang senang diingat, “satu untuk engkau, satu untuk aku, …….. eh bedallah untuk engkau, eh bedallah untuk aku…”

Ha! Pelik ya, mukadimah posting kali ini? Lihat pada tajuk dengan foto hiasan, agak sukar untuk dikaitkan dengan mukadimah diatas?


Sebenarnya apabila Blogmaster bersembang teh tarik dengan pimpinan PKR yang menjadi informer untuk cerita cerita panas, agak kaget juga mendengar cerita panas ini.

Sahabat Blogmaster, seorang Ahli Majlis yang memang dah panas hati dengan Pakatan Rakyat ini menceritakan insiden pertikaman lidah yang sudah hampir kepada terjadinya tumbuk menumbuk diantara seorang Ahli Parlimen dengan seorang ADUN baru baru ini dihadapan pejabat Majlis Perbandaran Klang. Mujurlah keadaan ini dapat segera dileraikan oleh beberapa Ahli Majlis berada disitu.

Menurut ceritanya, pertikaman lidah sudah berlaku sejak dari dalam bilik mesyuarat lagi. ADUN tersebut dikatakan melabelkan Ahli Parlimen yang hadir itu sebagai Pembangkang dan dengan angkuhnya mengatakan Ahli Parlimen tiada hak mencampuri urusan pentadbiran kerajaan negeri Selangor.

Sebenarnya yang memanggil mesyuarat tersebut adalah Ahli Parlimen tersebut, tetapi disaat saat akhir telah dipengerusikan oleh ADUN yang dikatakan terlalu bersungguh sungguh mahu meluluskan perpindahan Terminal Bas dari bandar Klang ke Meru, tambahnya lagi.

Ahli Majlis sahabat Blogmaster yang menyampaikan info ini juga beritahu cerita penuh insiden ini boleh dibaca pada sebuah blog yang dikemaskini oleh seorang Ahli Parlimen PKR, sila layari http://www.mpkapar.com/manikavasagam/posts/fued-between-mps-and-selangor-speaker/
Kita pernah dengar kisah seorang YB DAP kena penampar dengan seorang YB UMNO gara gara perbezaan pendapat sewaktu persidangan Dewan Undangan Negeri Selangor beberapa tahun yang lalu.

Pelik lah! Sekarang ini mereka sesama sendiri pun hendak bertumbuk…., bagaimana mahu mentadbir kerajaan dengan baik kalau diantara mereka sendiri tidak boleh sepakat?

Macam berok dapat bunga….

sumber-Medan-info-kita


5 ulasan:

Medan Info Kita berkata...

t ksh moderator AIC....

ada lagi...., cerita panas sgor
tungguuuuuu

GOMO berkata...

Sedap di dengar kalau cerita tumbuk-menumbuk antara anggota Pakatan Bela Babi untuk Rakyat ni.
Skil tumbuk Menumbuk ni Tian Chuaaa lah yang ajar!!!
Dia pi menuntut kat TAIWAN
Lain kali kita kasi keluar pulak rakaman Tumbuk-menumbuk ni!!!
ha ha ha ha....
Belum kena Tumbuk dah LEBAM mata!!!
Sendiri Bikin boleh lah!!!

bungaraya berkata...

Aku rasa tak sampai 2 tahun, PKR akan mengamalkan budaya liwat dan lewat kerja.
Apakala DSAI telah menjadi arwah, sudah tentu pengganti beliau akan meneruskan amalam liwat yang menjadi mercu tanda PKR kini dan selamanya. BILA BULAN TIDAK BICARA maka malaplah mereka. Menjadi hanya bahan sejarah dan Toak Khalid kembali keterataknya di Ijok main dam seharaian membuang masa sebelum dijemput Allah SWT. Amin...

Tok Uban berkata...

Macam tu yang bagus...
Tak masa macam BN perentah dulu...semua setuju aje...janji ada masyukkkkkkk....kalau rakyat bising...salahkan kaki tangan PBT...betul tak?...

cik kiah berkata...

Dah menjadi darah daging penyokong PKR,kalau tak bertumbuk tak sah.

Penyokong PKR memang ganazzzz....

Tengoklah masa PRK Ijok..siapa yang ganas sebenarnya?Ada ke boleh tahan kereta orang nak lalu kat situ.Ingat itu jalan mak bapak dia ke!!Woi..kami pun bayar radtax jugak..bukan depa (org PKR) jer yg bayar


Takut betul lak nak kawan ngan orang PKR ni...silap-silap kita pulak yang kena tumbuk.

Moral of the story >> Jangan Kawan Dengan Orang PKR...