MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

23 Okt 2008

Ambil alih kerajaan: Bukan lagi keutamaan, Anwar fokus ekonomi

oleh ARIFFUDDIN ISHAK

KUALA LUMPUR: Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak mahu lagi bercakap mengenai perancangan untuk mengambil alih kerajaan seperti yang diuar-uarkannya sebelum ini.


"Cukuplah mengenai perkara itu, kita akan fokuskan kepada pembangunan ekonomi," katanya dalam sidang media selepas taklimat mengenai Bajet Pakatan Rakyat 2009.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan media mengenai perkembangan terbaru berkaitan rancangannya untuk mengambil alih kerajaan.

Sebelum ini semasa berucap di Kota Bharu pada 9 Oktober lalu, Anwar meletakkan sasaran terbaru untuk mengambil alih kerajaan iaitu sebelum hari Raya Aidiladha Disember depan.

Sumber: mStar Online


5 ulasan:

adam d'Ant berkata...

Apo nak dikato!!! Dah terMALU hangan2 mat jenin tak menjadi2..adalah lebih baik dari mula2 lagi tak perlu bising2 pukul gendang seantero dunia, buat press conference sana sini,macam clown in the circus!! Untuk mengelakkan keMALUan yang lebih besar,jadinya kenyataan 'ambil alih kerajaan bukan lagi keutamaan' hanyalah ucapan nak cover line yang dah termalu besar...itu sebabnya wahai AL-Juburi,cakap siang pandang2,cakap malam dengar2....jangan ikutkan panas baran dan sombong bongkak aje, akibatnya bukan aje hilang kredebiliti dan charisma tapi kepercayaan untuk dijadikan pemimpin pun hilang...hanya yang taksub aje yang masih xnampak dan xmau menerima kenyataan.

Apa2pun, eloklah tu,fokus pada ekonomi,tolong2 PM to be dengan cadangan2 yang bernas (jgn usul yang x masuk akal ok?)untuk memajukan bangsa dan negara.

Good luck!

Muhammad Adli berkata...

Kenapa tak nak cakap lagi pasal ambil ahli kerajaan? Sebab utamanya ialah anwar sendiri tahu yang dia memang tak mampu dan terpaksa berbohong(wajib bagi anwar untuk berbohong).

Kononya sekarang nak fokus pada isu ekonomi dan tak mahu cakap pasal ambil alih kerajaan. Bukankah bila Anwar dah jadi PM nanti dia akan lebih mampu dan berkuasa untuk memperbetulkan ekonomi yang didakwanya teruk? Jadi, kenapa tidak sahaja dia canangkan ke seluruh negara sekali lagi bahawa dia akan ambil alih kerajaan selepas hari raya korban nanti?

bZz berkata...

Lawak jenis apa dia nak buat nih?
Adoi la bang nuar...

Mesti mahu jadi juara ekonomi pulak dah...

CKT berkata...

....cover line aje, cam Adam cakap tuh....kan Anu-war pakar keling-tong!! Nak fokus ekonomi apanya,teks ekonomi pun orang yang sediakan..poorrahhh!!

odieneology berkata...

hahaha!!! nak wat cane.. da al-juburi ni sejak azali lg suke menipu. da jadi darah daging pun ha.

abes anak bini dia, dia ajar KELING-tong skali. pd mane2 yg taksub kat al-juburi ni, dorg mmg da dikaburkan mate, dibutakan hati. semoga allah bg hidayah kat kite semua n dibukakan pintu2 hati yg tertutup dan terkunci untuk menerima kebenaran.

YG BENAR TETAP BENAR!!!!!!!!!!