MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

23 Okt 2008

Gus Dur diBaptis Paderi Kristian


+++video ini setakat ini sahaja+++





24 ulasan:

red berkata...

apa la...memang gila la bang nuar nya kawan2....mati2.. siap kena baptis..

Anak berkata...

Ya Allah, apa nak jadi... secara terang-terangan di kerumuni pendeta kristian sebegitu... dan didoakan secara kristian di hadapan ribuan orang secara terang benderang.

Jauhkan lah kami daripada perkara laknat itu Ya Allah Ya Tuhan kami...

Tiada Tuhan Melainkan Allah
Muhammad Adalah Rasul Allah

Astaghfirullah, Astaghfirullah, Astaghfirullah.

Bijak berkata...

Salam

Astaghfirullahal'azimmmmm.... ini kah yang dipanggil ulama oleh rakyat Indonesia? Ini kah ulama yang menjadi teman baik Anwar. Ya, jika kita nak mengetahui perangai seseorang itu, kita lihatlah perangai teman karibnya. Teman karib umpama cermin yang menggambarkan keperibadian kita sendiri.

Amat menyedihkan. Soo pathetic. Ya Allah, Jauhi la Malaysia dari bencana akidah yang dibawa oleh Anwar dan kuncu-kuncunya.

wokyoh berkata...

Inikah orang yang turut datang berkempen di permatang pauh untuk anwar???

inikah sahabat karib anwar???

si dajjal mata satu ini sanggup diperlakukan sedemikian rupa oleh orang kristian demi mengejar kuasa.

Inilah sebenar benarnya pengkhianat agama dan bangsa.Inilah manusia yang sudah tiada harga diri...

Ya Allah Ya Tuhanku...
Ya Qawiyyu Ya Matiin...
Ya Qohhar Ya Jabbar....
Ya Zal Jala liwal Iqram...
Kau hancur leburkanlah gus dur ini sekiranya dia adalah musuh Mu dan musuh kami....Kau butakanlah matanya yang satu lagi supaya dia tidak dapat menikmati anugerah penglihatan yang Kau kurniakan...

Hanya padaMu kami bermohon...
Amin...

Anak berkata...

Soalan seterusnya, apakah Islam pada masa sekarang ini menghadapi elemen-elemen penyelewengan akidah secara halus (seperti apa yang disaksikan di dalam klip YouTube tersevut) di alam Nusantara ini?

Apakah modus operandi yang diginakan oleh ahli-ahli yang mengetuai acara penyelewengan ini mendukung personaliti seperti Gus Dur dan menyusup masuk ke dalam pertubuhan Islam seperti Nahdatul Ulama dan menyebarkan ajaran musyrikun?

Berapa banyak kah lagi pertubuhan-pertubuhan Islam pada hari ini yang mengalami keadaan tersebut?

Meremang bulu roma saya jikalau umat Islam di Nusantara ini dikafirkan dan disesatkan sebegini rupa.

Ya Allah, selamatkan lah kami daripada aktiviti-aktiviti seperti yang dilakukan oleh sahabat karib Anwar Ibrahim ini. Jauhkan lah azab siksa dan kemurkaan Engkau dari kami, Ya Allah Ya Tuhan kami. Engkau lah Satu, Yang Maha Esa, tiada anak dan tidak diperanakkan.

Berikan lah hidayah dan petunjuk Mu yang benar dan lurus kepada mereka seperti Gus Dur dan mereka yang mahu mengkafirkannya, seperti mereka yang di dalam klip YouTube tersebut.

Amin, Ya Rabbal Alamin.

AIDC berkata...

Bukankah apa yang dipaparkan di video itu membuktikan perjuangan Anwar dan Gus Dur sama :

1. Di Indonesia perkataan Allah dibenarkan ganti Tuhan. Di Malaysia Anwar beritahu Majlis Kristian Malysia, dia akan benarkan perkataan Allah jika berkuasa.

2. Dalam doa itu dinyatakan perjuangan Gus Dur untuk menjadikan INDONESIA BARU. Di Malaysia slogan Anwar adalah mewujudkan MALAYSIA BARU.

3. Di Indonesia, untuk mendapat sokongan Gus Dur hadiri majlis Kristian Indonesia. Di Malaysia sebelum PRU 12, Anwar temui Majlis Kristian Malaysia

4. Gus Dur dan Anwar orang penting jumpa Paul Wolfowitz di Munich 2004.

5. Gus Dur dan Anwar dinamakan tokoh 'Muslim Moderate' mewakili Asia dalam buku John Esposito bertajuk "Makers of Contemporary Islam"

6. Gus Dur dijemput Anwar sebagai tetamu kehormat di Kongres Keadilan Seremban

7. Gus Dur datang berkempen untuk Anwar untuk pilihan raya Permatang Pauh.

8. Anwar beritahu rakyat Indonesia, kebebasan beragama di Indonesia jauh lebih baik berbanding dengan Malaysia. Anwar kata Indonesia model negara Islam yang lebih baik drp Malaysia

9. Gus Dur dinaikkan oleh Amin Rais melalui lobi Yahudi Amerika. Anwar juga akan dinaikkan ikut kaedah sama.

10. Dalam doa di atas, upacara baptis mesti dari Amerika. Wakil Amerika menjadi pembaca doa penutup kepada Gus Dur. Di Malaysia, Anwar juga berpaksikan Amerika. Islam pun Islam Amerika.

AIDC

murai77 berkata...

nice info bro..

Anwar Ibrahim dan konco2 ni sebenarnya memang tak reti menerima kesalahan mereka.

mereka akan seboleh2nya menghalalkan persahabatan mereka dengan orang2 seperti Gus Dur lantas menjahanamkan negara

balan berkata...

Read this, see what Anwar says now.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601080&sid=ajkMuk8nA2GE&refer=asia

InsanMarhaen berkata...

Jangan terkejut jika adanya puak2 PAS dan PKR yang melihat clip di atas dengan selambanya bertanya, apa kena mengena klip itu dengan Anwar Ibrahim??

adam d'Ant berkata...

By 50,if you are not wise enough to differentiate between right or wrong,true or false,reality or delusion,good or bad,chances are you never will....

Obviously this guy is old enough to be called grandpa and for him it is just a new beginning...what's the end?

Thanks for sharing this video-clip,never knew about this "transmission" it's really shocking!! The Christianity over there is much advanced then it's origin!!

p/s Astaghfirullah!!! That's what my dad said as I show him the video-clip,who WAS a Christian before.

p/p/s AIDC:you summarised it brilliantly and open ma eyes!TQ.

mZul berkata...

apa sengal sgt korang ni.

ahlil kitab zaman dulu pun ada yg berkahwin dgn org bukan Islam.

isteri nabi musa pun bukan Islam.

apa pelik ke org lain doakan kesejahteraan kita?

kat indonesia sendiri ada yg islam kahwin dgn kristian. tahap ilmu agama diorang tinggi tak macam kita.

korang nak beri komen tu tolong la ada ilmu sikit.

adam d'Ant berkata...

"kat indonesia sendiri ada yg islam kahwin dgn kristian. tahap ilmu agama diorang tinggi tak macam kita.

korang nak beri komen tu tolong la ada ilmu sikit."

--------------------------------

...cantik...I'm not surprise with your comment,obviously you are one hell of the "brilliant" one*wink wink*

Tok Janggut berkata...

Astghfirullahalazim...

ape ke sengalnya mzul ni... bawak2 la mengucap. ko ni reti ke x reti pasal agama islam?

kalau x reti jgn memandai-mandai ikut sedap hati jer bercakap...

ahli kitab dulu sama ker ngn ahli kitab skrg? ada lagi ahli kitab yg berpegang pada kitab asal... bible pon diorang pakai yg new testament dah... kompem menyimpang...

ilmu agama org indon lg tinggi dr org malaysia? lg tinggi dr hang je la kot... suka hati jer buat statement... akal tanpa ilmu sia2.. ilmu tanpa akal kompem gila...

PKR dah jadi Parti Kristian Rakyat ke?

CKT berkata...

Spt kata Tok Janggut:

"Ilmu agama org indon lg tinggi dr org malaysia? lg tinggi dr hang je la kot"

:)

red berkata...

mzul
-----------
hello barder mzul..
kau ni pnyokong abe nuar ke?...
kalau korang nak saje kebenaran..ni kan dh kebenaran..
memang kau ni sengal la..
nak fakta//..ni fakta..
yang kau biol sgt pada anwar ni napa? keja suruh org sedar...geng2 sokong anwar ja yg x penah nak sedar..
sedatlah bahwa kamu di tipu idup2 oleh anwar..
anwar ni 20% ja fakta..
lain2 tu karut+retorik..

red berkata...

mzul...
-------------
aku dh tgk profile kau..
jambu rupanya...
patut la syok sgt ktg abe nuar tu...
hahahaah

Anak berkata...

wahai saudara mzul, agaknya saudara tak pernah membaca ataupun mempelajari sejarah 'development of the monotheistis religions - judaism, christianity and islam'

apabila disebut ahli kitab, ianya bermakna mereka yang berpegang teguh kepada wahyu-wahyu yang diturunkan oleh Allah - suhuf nabi Ibrahim AS, kitab Zabur bagi nabi Daud AS, kitab Taurat bagi nabi Musa AS, kitab Injil bagi nabi Isa AS dan kitab Al-Quran bagi nabi Muhammad SAW.

Apabila disebut frasa 'ahlul-kitab' pada zaman Rasullulah, maka ianya bermakna kepada golongan yang tersebut di atas yang berpegang kepada ajaran yang mereka terima daripada kitab-kitab tersebut.

Dan perlu diingat bahawa terdapat beberapa mazhab/golongan Nasrani pada zaman Rasullulah yang berpegang pada ajaran kitab Injil - mereka ini merupakan golongan yang tidak mempercayai bahawa Nabi Isa AS itu adalah anak Tuhan. Malah, mereka mempercayai bahawa Tuhan itu hanyalah Satu ataupun Tunggal, dan bukan tiga.

Fastforward sejarah, oleh kerana kemelut politik dan pergolakan kuasa di antara ahli paderi dan golongan pendita Nasrani di kawasan Levant (Jordan, Syria, Turkey) dan Eropah, maka termaktublah arahan supaya kepercayaan Tri-Tunggal (Satu Tuhan dalam Tiga Ketuhanan : Isa, Roh-ul Kuddus dan Tuhan) itu menjadi kepercayaan rasmi kaum Nasrani. Maka, golongan dan mazhab Nasrani yang enggan mengikuti arahan rasmi Council of Nicaea yang dianjurkan oleh Maharaja Consatantine itu dihapus dan dibunuh sama sekali agar kepercayaan mereka lenyap dari muka bumi ini. Maka bertukar wajah lah kepercayaan Nasrani jika dibandingkan pada zaman yang terlebih dahulu.

Kalau saudara rajin membaca ilmu sejarah, tak lah saudara akan menjadi buta-ilmu sehingga menyatakan 'okay' untuk berkahwin sesama kaum Nasrani kerana anda menganggap mereka sebagai 'ahli-kitab' tanpa mengkaji mazhab ataupun pegangan mereka.

Saya yakin saudara sendiri pun tidak tahu-menahu bahawa kitab yang dianggap sebagai kitab Injil itu telah mengalami ratusan (kalau tidak ribuan) pertukaran dan perubahan kandungan dan tafsiran dari zaman kenaikan nabi Isa AS ke langit ke zaman Council of Nicaea, ke zaman Council of Trent, ke zaman Renaissance, ke zaman Reformarsi (Protestant Reformation), ke zaman Enlightenment dan hingga sekarang.

Saya tak akan terperanjat jikalau saudara tak pernah mendengar nama-nama zaman tersebut, maklumlah, malas untuk membaca sejarah, asal boleh hentam saja, itu lah perangai saudara.

Lesson learnt here : pergi lah baca buku sejarah, buat kajian, sebelum jangan pandai-pandai nak kata 'ahli-kitab' zaman sekarang ni sama dengan ahli-kitab pada zaman Rasullulah. mak-bapak hang penat-penat carik duit hantar hang pi sekolah tu nak buat apa kalau hang tu pemalas tak tau mengenai sejarah sedemikian. orang macam hang lah yang buat bangsa lain kata bangsa kita ni bodoh dan pemalas.

Rosli Dhobie berkata...

mzul= PWN'D

betul kata Anak.nak cakap biar ada dasar. dont try to swallow more than you can chew, mzul.

king brutal berkata...

as'kum... setuju dgn pendapat Anak... Ilmu agama jgn disia-siakan. Aqidah dan Iman perlu diperkuatkan bagi menangkis dakyah org2 kafir. Jgn main sondol je sbb pemimpin kata semua boleh. Allah bagi otak... guna bkn buat perhiasan dlm kepala tu. Buat Mzul, bertaubat le... banyakkan beristhigfar... InsyaAllah, pintu rahmat dan keampunan Allah sentiasa terbuka.

Jos berkata...

Wakakakak ..... Begitu banayak orang "Bodoh" dan "Emosional" di Malaysia ini ... Mereka begitu mudah untuk diprovokasi dan dihasut hanya untuk kepentingan politik kekuasaan saja ... Kami di Indonesia pernah mengalami hal tersebut pada era tahun 1970-an ..

Saran saya, jadilah rakyat yang cerdas .. biarkan "otak" anda yang berpikir .. jangan gunakan "emosi" anda untuk hal-hal "sensitif" seperti ini ...

Ingat jangan merendahkan maupun menyalahkan orang dan bangsa lain jika anda nggak tahu sama sekali pokok persoalannya ...

tengkorak berkata...

helo mr jos... cuba baca cerita nie... mungkin banyak ilmu yg boleh diperolehi...

http://masjid.phpbb24.com/forum/viewtopic.php?t=288&postdays=0&postorder=asc&start=0

Bijak berkata...

Salam,

Saudara Jos,

Sebelum kamu mau kata orang Malaysia Bodoh juga Emosional, ada beberapa persoalan:

1. Adakah kamu seorang rakyat Indonesia atau sebenarnya rakyat Malaysia yang terpaksa menyamar identiti semata2 untuk memberikan komen yang negatif didalam blog ini. karna bahasa kamu langsung tidak menunjukkan bahawa kamu seorang rakyat Indonesia.

2. Jika benar kamu adalah rakyat Indonesia, ternyata bahawa kamu bukanlah Muslim sebenar, tetapi juga Muslim liberal sepert Pak Gus Dur mahupun Pak Liwat Malaysia kerna kamu langsung seperti tidak sensitif dengan permainan akidah oleh agama lain.

3. Apakah negara kamu jauh lebih baik dari Malaysia? Berapa banyak pekerjaan yang ditawarkan oleh negara kamu bagi rakyat Malaysia, jika dibandingkan dengan kehidupan selesa yang kerajaan Malaysia sudah berikan kepada sahabat2 kamu serta diri kamu sendiri.

4. Apa kamu gembira negara kamu sudah lama terjerat dan menjadi hamba kepada US? Walaupun politik negara kami bergolak, tetapi rakyat kami tidak se emosional rakyat kamu kerna kami jauh lebih bijak dari kamu semua. Buktinya tahun 1998, semasa presiden kamu menandatangani perjanjian IMF, namun PErdana Menteri kami telah membuat keputusan yang mana mengeluarkan negara malaysia dari cengkaman US.

Makanya kami memang sensitif dengan isu2 yang bertentangan dengan akidah Islam secara terang-terangan. Apa Allah telah makbulkan doa bodoh orang2 kristian tersebut? hingga kini Pak Gus Dur tetap buta matanya, namun kasihan, juga buta hatinya.

Dan teman rapatnya dari Malysia juga cuba membawa ajaran dan pendekatan yang sama kepada semua rakyat Malaysia. Hanya orang bodoh seperti kamu sahaja melihat issue ini sebagai issue yang nggak sensitif.

Cukup saja buat kali ini. wassalam

abi berkata...

Assallam alikum

Perlu di ketahui bahwa saya dan sebagian besar umat Muslim di Indonesia yang terus berusaha lurus dalam menegakan Dienul Islam tidak pernah menganggap Gus Dur sebagai Ulama, karena dia jauh sekali dari figur ulama, bagi kami Gusdur adalah teroris yakni teroris akidah, teroris pemikiran dan teroris sesat.

Jadi tidak ada ulama didiri Gusdur, ia adalah penyeru kemunkaran.

Wassallam

Abi

Theo berkata...

Gus Dur Memang Kyai yang bukan kyai, ulama yang bukan ulama, kami bangsa INDONESIA tidak suka sama sekali terhadap ucapannya, tindakanya, statement-nya. Dia hanya kebetulan punya orang tua ulama atau kyai. Dia tidak pernah menuntut ilmu agama kecuali sastra arab, shalat lima waktu sering dia tinggalkan, Ya Allah jauhkanlah azab pada negeri INDONESIA karena ulah orang stress ini, tiada kebaikan dalam setiap ucapannya.