MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

10 Okt 2008

Anwar sasar Hari Raya Aidiladha untuk jadi PM?



oleh G.MANIMARAN

KOTA BHARU:Tempoh dua bulan akan datang menjelang hari Raya Aidiladha kini menjadi sasaran Pakatan Rakyat membentuk kerajaan baru Persekutuan?

Sasaran hari raya Korban pula dibayangkan oleh Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim di sini semalam.

"Sasaran 16 September, ia masih landasan. Tak minggu ini, minggu depan. Jangan bimbang satu dua tahun berlaku."


"Mungkin sebelum Hari Raya Haji," kata beliau yang juga ketua pembangkang pada ceramah di Padang Perdana di sini.

Ini kali pertama Anwar mengadakan ceramah sejak dipilih sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh Ogos lalu.

Anwar diminta hadiri, kira-kira 12,000 sebab sasaran 16 September gagal dikotakan.

Apabila hadirin bersorak "jawab, jawab", Anwar memberitahu, sasaran 16 September memang menjadi, tetapi Perdana Menteri, Datuk seri Abdullah Ahmad Badawi enggan menemui Pakatan Rakyat dan menolak permintaan sidang khas Parlimen pada 23 September lalu.

Anwar sekali lagi mendakwa mempunyai jumlah wakil rakyat yang mencukupi di samping mahu mengikut lunas Parlimen untuk menggantikan kerajaan Barisan Nasional.

Sumber: mStar Online


10 ulasan:

Cucu Tok Selampit berkata...

Saya dapat bayangkan pada malam itu sekiranya Anwar berkata, "Saudara-saudaraku! Sekiranya anda semua percaya kepada saya, ragutlah rumput di padang ini. Saya berani bertaruh dengan gaji sebulan saya, separuh daripada orang yang menghadiri perjumpaan itu pada malam itu akan meragut rumput! Begitulah taksubnya mereka kepada pengganti Ayah Pin ini.

Kedua, mungkin selepas Raya Haji. Ya lah. Raya haji tahun bila? 2020. Cakap badut ini bukan boleh dipercayai.

Ketiga, sebab PM enggan menemui Pakatan Rakyat dan menolak permintaan sidang khas Parlimen pada 23 September lalu. Oh bodohnya kami semua! 13 Oct ni kan parlimen bersidang. Yang lepas tu lepaslah. 13 Oct ambillah kerajaan. Cakap bodoh nanti pengikut awak marah!!

TAMING SARI berkata...

Salam..

Sy setuju. Memang badut tu terus memperbodohkan pengikut2nya dengan janji manis.

Pengikutnya pula memang bodoh terus pecaya tanpa jemu dengan kehipokritan si badut nie.

DSAI jd perdana menteri? korang lihatle kat tepi blog nie, lihatle sape anwar... xkan korang nk PM camni.

Habislah agama n bangsa.

Hai penyokong PR, xkan sampai anwar sondol belakang korang baru korang nak sedar..

kembalilah kpd perjuangan asal.

Ikhlas,
taming sari
www.emapayar-malaya.blogspot.com

cik kiah berkata...

Tak dapat jadi PM salahkan orang lain pulak!

Sedar dirilah anuwar,kalau dah Allah tak nak jadikkan ko tu pemimpin,terima hakikatlah

Jangan pandai nak berjanji..letak tarikh itu ini

Terimalah hakikat bahawa tidak semestinya apa yang dihajati itu tercapai

Pengikut2 anuwar pulak janganlah taksub sangat,terimalah juga hakikatnya anuwar takkan jadi PM!!!

Jangan suka merendah-rendahkan orang lain

Joyah berkata...

Salam semua ...

Joyah benar-benar terharu diatas kecekalan Anwar menukar tarikh dari bulan ke bulan, tahun ke tahun tanpa terpalit sedikitpun rasa malu kerana continuously berbohong kepada pengikut-pengikutnya yang sudah makin meresah bak cacing kepanasan. Mana tidaknya seribu janji manis yang ditaburkan masih tidak menampakkan bayangnya... setiap hari menunggu dengan penuh harapan.

Sekiranya benar beliau sudah punya ahli parlimen yang mencukupi, adakah beliau mampu menunggu sesabar ini dan menukar-nukar tarikh seperti orang yang tidak keruan. Anwar yang kita kenali bukanlah orang yang boleh bersabar untuk mendapatkan sesuatu. Jadi, dari situ kita sudah tahu bahawa dia memang pembohong..

wasallam

ababina berkata...

kau org ni cakap tak berlapik langsung, apa ? Perancangan Anwar tu mustahil ke........tidak...munkin menjadi kenyataan...munkin ada betul
MP yg nak lompat... cuma tunggu masa
saja.... kalau menjadi betul nanti
mana muka kau org nak letak...letak kat tembok ....

beruang berkata...

Haiyyya Saudara Babi

Itu Bapak Liwat punya muka sula ada pada tembok busat Cina pun dia talak malu. Tukat-tukat talikh macam world kalendar lia yang punya. Olang Islam, kalau bikin lancang, ala cakap, insyaAllah. Tapi itu Bapak Liwat dali sebelum 16 September sudah bising satu dunia mau jadi PM. Lu ala dengar lia cakap itu macam. Lu ada lengar lia cakap elok-elok sama kelajaan atau Peldana Menteli. kalu lu mau tawu, itu Peldana Menteli kasi lepas itu bapak Liwat dali penjala sebab kasian saja, walaupun lia memang butut-butut jahat.

Lu lagi satu manyak bolo punya olang. Macam lembu tua talak otak. kalau Allah sula mau lia jadi PM, sula lama lia jadi lorrrr. Dia punya usaha manyak kuat, bikin dlama sana, dlama sini, rasuah sana rasuah sini.lu talak nampak, tapi sama Allah dia talak boleh tipu maaaaa.

Sepatutnya lu yang kena letak lu punya muka sama bontot pada tembok, biar olang ludah sebab jadi olang Melayu dan Islam yang sangat boloh. Sula bagi nick dili sendili ababina. Singkatan jadi babi,sama dgn singkatan yang olang kasi sama itu Bapak Liwat. memang lu talak otak. Itu bapak liwat tukar-tukar talikh pun lu talak syak apa-apa ka. Haiyyyaaa, aziela, ini babi lagi teluk dali lu maaaa.

Itu MP katak kalau lia mau lompat, lu fikil ala logik ka. mengapa meleka mau melompat kalau sikalang meleka ada kuasa lalam kelajaan. Meleka hanya akan lompat sekilanya tawalan dali anwar melebihi dali apa yang meleka boleh tapat sikalang. Itu pun lu talak bole fikil ka

Haiyaaaaaaaaa

adam berkata...

Yeap..PM in waiting...

Mungkin seribu tahun lagi....

Buat press-conference seantero dunia, confident bagai nak rak 916,kalau cakap berlapik mungkin orang tak marah sangat tapi seolah2 yakin yang pada tarikh tuh dapat jadi PM....dia lupa bahawa ketentuan semuanya ditangan Allah SWT...jangan boasting mendabik diri bangga over confident...

Maka melalak lah kesana kemari dengan canang kosong yang mengaibkan diri sendiri,poorrahhhh....kalau dah sombong bongkak belum apa2 lagi, kalau dpt jadi PM tak taulah mcm mana...tapi bagi yang dah taksub,kalau AI kata taik tuh wangi pun semua setuju!!!

DSAI as PM? Not now, not eva.Kekelentungan nya dah nyata,sikap membanggakan diri sendiri ketara dari penulisan2 dalam blog beliau yang meloya dan memuntahkan...yikesss, get real man!

zek berkata...

Salam

Kawan2 korang tolong komen berlapik sikit. Tu ada nasihat dari penyokong nuar tu. Korang jgn dok peleceh rancangan nuar tu. Betul ckp ababina , tak mustahil rancangan nuar.Masa je yg akan menentukan. Jadi lebih baik saudara ababina tunggu je masa tu dan mungkin lebih elok saudara ke blog 'dewa'junjungan saudara itu dan bersama2 dgn rakan2 'senasib' dan seperjuangan menunggu detik2 nuar ditabalkan sebagai PI EMM. Mungkin kalau boring boleh juga nyanyi lagu 'menghitung hari'...

Jamo berkata...

Kenapa tak Deepavali, cepat sikit? Replika patung berhala kan dah siap di pasang. Kerajaan Langit dah ready, Tunggu apa lagi..

Joyah berkata...

Salam sahabat-sahabat semua ..

Betul juga ya saudara Jamo... Deepavali lebih hampir dari Hari Raya Haji. Lagi Cepat jadi PM, lagi bagus.. Joyah dah tak sabar nak tengok macamana dia nak bagi free education seumur hidup pada semua rakyat malaysia, turunkan harga minyak serendah-rendahnya. Memberi keadilan pada orang-orang Melayu dengan penghapusan DEB dan penghapusan hak-hak istimewa orang Melayu. Juga menolak negara dan pemerintahan Islam diMalaysia...Menafikan ketuanan Melayu, Kuasa Agong dan Sultan2...

wah, tentu hebatkan perayaan pada tahun ini jika Anwar jadi PM ....

Tapi malangnya, Allah masih kata .. LA KUN (TAK JADI)


kasihannnnnnn