MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

10 Okt 2008

Mufti Perak akui saran kerajaan PAS-Umno

Jimadie Shah Othman | Oct 10, 08 5:57pm
Mufti Perak mengakui mengadakan pertemuan empat mata dengan Mursyidul Am PAS Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi mencadangkan penubuhan kerajaan campuran antara Umno dan PAS di negeri itu.

Datuk Seri Harussani Zakaria berkata, cadangan itu dikemukan bagi mewujudkan pemerintahan yang dikuasai sepenuhnya oleh orang Melayu dan Islam.

“PAS kalau campur dengan Umno lagi bagus. Umno ada 27 kerusi. Kalau campur dengan PAS, seratus peratus orang Melayu-Islam memerintah,” katanya.

Beliau bagaimanapun menafikan desas-desus di Internet bahawa beliau mengadakan pertemuan kedua untuk tujuan itu.

Mufti berpengalaman itu didakwa "menangis dan merayu" Nik Aziz untuk memastikan kerajaan campuran PAS-Umno.

Harussani menambah, beliau menemui Nik Aziz dua hari selepas pilihanraya umum 8 Mac lalu di rumah tokoh PAS di Kota Bharu, Kelantan.

Harussani berkata, dalam pertemuan yang disifatkannya sebagai “sembang-sembang” itu, pandangnnya itu tidak diterima oleh Nik Aziz.

“Nik Aziz kata itu bukan bidang kuasa dia. Beliau kata beliau hanya mursyidul am saja,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.

“Dah dia tidak terima, tidak mengapa. Tidak apalah,” katanya.

sumber - Malaysiakini.com

62 ulasan:

True Heart Finder berkata...

salam,

alhamdulillah kerana masih ada ulama di malaysia ini yang melihat kepentingan dan kesejahteraan umat islam sebagai pokok dan asas perjuangan pemimpin pemimpin agung islam yang dahulu termasuk khulafa al rashidin ...bukannya kepentingan diri sendiri yang akhirnya memmusnahkan kesatuan ummah yang dibina atas satu kalemah iaitu

"la elah ela Allah wa muhammad rasulAllah"

sumandak bayu berkata...

Dapatkah buat.... Baru setakat berjumpa PAS dah kena bagi WARNING keras oleh pemimpin DAP....

Risau Sumandak tengok keadaan PAS yang akan berada dalam delima...

adam berkata...

Alangkah baiknya kalau umat Islam bersatu xkira walau apa party yg disokong...insyaAllah diperkenankan Allah asal saje niatnya ikhlas menegakkan kesucian agama bukan kepentingan individu dan demi kesejahteraan semua rakyat.

Matinya kita nti bukan apa party kamu yang ditanya!!

ababina berkata...

Masaalahnya UMNO ni setelah tersepit
sibuklah nak bergabung dng PAS,sehingga sanggup memperalatkan Harussani bagi tujuanya...semasa UMNO
kuat, tamak kuasa...sanggup menyingkirkan PAS dari BN,skrg ni pemimpin-pemimpin UMNO telah menjadikan UMNO sebagai harta mereka
org -org muda yg berkelayakan, disekat dari mengangotainya ....bila dah kalah terok....sibuk berckp soal
perpaduan......boleh mampuslah.....

ababina berkata...

Sebenarnya si Harussani ni jadi tali barut UMNO je...tak tau ke...perangai UMNO ni bila tersepit
sibuklah dia bercakap pasal perpaduan
semasa dia kuat...PAS adalah musuh utama dia...dulu semasa PAS berada didlm BN dia singkirkan...tamak kuasa
sekarang bila dah kalah teruk...terheggeh-hegeh kononya nak menyatukan org melayulah... boleh belahlah....

wokyoh berkata...

bakpo harussani gi berbincang dengan mursyidul am syaitan tu....mana dia nak terima negara islam..kalau dia nak negara islam...sudah tentu dia tak berpakat dengan kafir harbi DAP tu,dia tak ikut telunjuk bapak ziowat(zionis + liwat).nik aziz ni bukan setakat buta hati...tapi buta firasat....jika ulamak dah tak ada firasat...maka apa yang disebut senjata orang-orang mukmin itu sudah hilang...dengan apa lagi ummat mahu berharap.

sekarang mana ada lagi laungan negara islam dan hukum hudud...nik aziz dan hadi sendiri pun dah tak sehaluan...apakah pula nik aziz dan harussani...

harussani pun satu...mungkin nak cari publisiti la tu...nak lawan dr asri yang selalu keluar kenyataan kontroversi.

ulamak dan mufti pas sama saja...hampeh... dan memalukan islam je...islam kulit,isi dalam berulat.....

buat prof.dr haron din...saya menyeru kamu...keluarlah dari PAS dan berjuanglah untuk islam dengan sebenar-benarnya...jika tidak...sia sia saja kamu berbaiah dengan sheikhul islam abad ini sheikh Muhammad nazim Adil Al-Qubrusi Al-Haqqani....

zek berkata...

Ababina .... Dato Harussani tu bukan tali barut umno. dia agen CIA, malah mungkin juga Mossad. Nuar je mangsa fitnah, mangsa konspirasi malah mungkin juga mangsa liwat...

beruang berkata...

Salam Sejahtela ..

Haiyya, ini celita lama lorrrr. PAS talak mau, itu lia punya kuasa untuk buat keputusan. Buat saudala babi, lu cakap manyak pendapat pelibadi saja. kalau masuk itu court, talak perlu konspilasi pun lu bole kalah teluk. Sama itu Bapak Liwat, ala bukti sana sini, tapi sampai sikalang tengok itu kalendar kuda sja bila jawatan PM mau tulun ke bumi.Bila pula UMNO kasi halang olang mau join. Wa talak ingat itu celita pun. Siapa-siapa bole join UMNO asalkan cukup umur, talak hal punya maa.

Sikalang wa talak mau cakap lu talak otak, sebab wa sula cakap manyak kali. Eh, lu lelaki ka pelempuan. Mau jadi aziela punya madu ka. Itu aziela, bila yalan, manyak spoil, tapi wa tau lu walaupun talak otak, tapi cun macam Beluk Himalaya.

adam berkata...

Hahhaha...a-BABI-na...nama nick anda pun dah berbau kafirun, patutlah tak bole dibawa berbincang....

Sekarang Hadi dgn Nik Aziz tuh mcm lidah kelu jadiPAK TURUT AL-JUburi,habis semua hukum hakam Islam hudud dulu xkeluar dah...nak jaga hati dan sokongan sampai HINDRAF buat kaco xde adap sopan dtg majlis hariraya rumah orang pun ok atas nama democrasy! Democrasy kepaler serban dia...sebab nak jaga hati kaum HINDRAF pariahs tuh, mulut pun berzip,habis fatwa hilang entah kemana...

Cuba di Rusila buat mcm tuh dari gulungan party lawan, tentu kondem cukup2....a--BABI---natang!

TAMING SARI berkata...

Hello Zek dan A..BABI..NA (Ababina)

Aku betul2 pantang orang mengata Mufti negeri aku. Ustaz Harunsani ni adalah ulama yang paling disegani di Perak.

Korang, dua orang jaga skit kata-kata korang.

jgn sampai tersilap kata. Dah dasar orang PR yang memporak-perandakan org2 Melayu.

Ni Komen Aku:

Baguslah PAS dan UMNO bersatu demi kepentingan Islam dan Melayu.

PAS terlalu ego memilih untuk bersama DAP sedangkan tahu DAP musuh paling rapat. Apalah bodohnya..

PAS, tlglah buka minda anda dn jgn terlalu busuk hatimu memecah-belahkan orang Melayu.

Marilah bersama Barisan Nasional dan kita dominasikannya demi agama dan masa.

Bukalah hati.. jgn jadi dungu mcm ABABINA dan ZEK

Ikhlas,
Taming Sari
www.empayar-malaya.blogspot.com

agas berkata...

kau org percayai laman web UMNO ini - yg menggunakan nama Anuar# memang banyak putar alam - PAS tidak akan bergabung dgn UMNO yg telah sebati, rasuah, fitnah, rogol, berzina, mabuk dll. Kalau ada senarai 20 dosa besar, itulah UMNO kerjakan ..... busuk lebih dari tahit ayam - lagu Jalil Hamid lagi. Dari: cinta.terlaksana@gmail.com

agas berkata...

Org yang benci ulamak PAS, saya doakan semoga matinya dalam kesesatan & semoga Allah SWT tunjukkan terus kekuasaanya terhadap mereka itu ...Amin. Ikhlas dari:
cinta.terlaksana@gmail.com

Panglima Perang Cyber berkata...

Mufti pun dihentam teruk oleh Malaysiakini yang sengaja 'menyentuh laporan blog' bahawa beliau menangis memujuk Nik Aziz' untuk memburukkan nama Mufti yang selalu pro PAS juga ini.

Pembangkang menggunakan apa dan siapa sahaja utk politik mereka.

Kerja diorang benar2 GILA !!!!

Jika mcm ni kerja Malaysiakini utk buka ruang Mufti Islam dihina, aku rasa sesuatu bahaya akan terjadi.

Zaman Nabi ada Yahudi pengkhianat diusir dari madinah..

aku takut ada orang mahu diusir dari negara ini.

hati hati Malaysiakini @ organ PKR.

PAS jgn marah sama Umno, tengok sapa bangkitkan isu ini..

Sudahnya Melayu PAS dan UMNO bergaduh, melayu celup PKR dan bangsa lain juga akan bertepuk tangan...

Agas : Lu fikir elok elok. Atau Lu buang saja otak Lu guna Kepala Lutut.

Baca berita tengok sapa penulisnya.

Mcm Lu kritik CNN sbb pro Yahudi mcm tu juga tengoklah penulis malaysiakini tu.

PAS akan hancur kerna permainan Anwar dan kita tunggu sama sama.

PsyTroopers berkata...

PAS mempermainkan Islam. Dalam lagu tema bukan main liriknya.

"Bersatulah wahai kaum Muslimin..."
Tapi ada dia nak bersatu? Propaganda semuanya tu...

Apa yang jelas dalam PAS:

1. Tok Guru dah jadi TOK GURAU
2. Ulama' dah jadi ULARMAK

TAMING SARI berkata...

Salam Agas,

Ko nie org PAS yang dunggu gak ke?

Aku ingatkan org PAS nie baik. Dh le menfitnah UMNO sebegitu teruk, pastu siap mendoakan keburukan kepada UMNO dan seanteronya..

Ko nie ikut cara Nabi ke cara Hj Hadi?

Ko, Zek dan Ababina sama saje.

Aku plak nak doakan semoga Allah buka skit benak ko tu yang dah sesat dgn sandiwara PR.

Kajilah kepada kebenaran. Jgn hnya melihat kepada sebelah pihak sahaja.

Ikhlas,
Taming sari
www.empayar-malaya.blogspot.com

Panglima Perang Cyber berkata...

Kerja keras Pak Lah dari 2004 - 2008 ( Edisi 1 ) Bidang Pendidikan

-Melancarkan Pelan Induk Pembangunan Pendidikan 2006-2010 dan Pelan Strategik Pengajian Tinggi untuk meningkatkan mutu pendidikan

-Meluaskan liputan Skim Pinjaman Buku Teks kepada semua pelajar sekolah rendah dan menengah

-Memansuhkan yuran peperiksaan dan sekolah

-Memperuntukkan RM3 bilion untuk biasiswa dan keperluan-keperluan bagi golongan pelajar dari keluarga berpendapatan rendah

-Memperuntukkan RM12 bilion untuk menaiktaraf sekolah luar bandar

-Menyediakan elaun khas untuk 12,000 orang guru dan pembantu guru yang berkhidmat di kawasan luar bandar

-Memperuntukkan RM174 juta untuk SJK Cina berstatus bantuan penuh dan RM65 juta untuk SJK Tamil berstatus bantuan penuh di dalam Rancangan Malaysia Ke-9

-Memperuntukkan RM100 juta untuk SJK Cina dan Tamil berstatus bantuan modal di dalam Rancangan Malaysia Ke-9

-Memastikan sekurang-kurangnya satu universiti awam atau satu kampus cawangan UiTM di setiap negeri

-Menambah bilangan kolej komuniti daripada 34 kepada 53 buah, dan menggandakan enrolmen kepada 115,000

-Menambah jumlah pemegang biasiswa JPA peringkat ijazah di universiti tempatan dari 5,000 kepada 10,000 orang setahun; menaikkan elaun pelajar tajaan JPA di universiti luar negara

-Meningkatkan pelaburan dalam penyelidikan dan pembangunan sains (R&D), termasuk menghantar angkasawan Malaysia yang pertama ke angkasa lepas



Namun sayang rancangan bernas Pak Lah terbantut ekoran desakan 'golongan tidak sabar' dalam Umno / Kerajaan....

Lihat rancangan bakal dilaksanakan Pak Lah 2008 - 2012 :




- Menaikkan tahap kelayakan minima para guru dan menyediakan lebih banyak peluang latihan
- Meneruskan usaha menjadikan Sekolah Kebangsaan sebagai sekolah pilihan; antara lain, melalui usaha peluasan pengajaran bahasa Mandarin dan Tamil
- Memelihara kedudukan Sekolah Jenis Kebangsaan
- Meningkatkan perpaduan nasional dengan menggalakkan interaksi di kalangan pelajar
- Menyediakan lebih banyak biasiswa di peringkat ijazah untuk pelajar yang berkelayakan dari keluarga miskin, tanpa mengira kaum
- Mengenalpasti Universiti Apeks dan memberikan lebih autonomi dan sumber untuk membolehkan institusi pengajian tinggi awam mencapai tahap global
- Meningkatkan lagi pelaburan di bidang Sains dan Teknologi, khususnya R&D di dalam negara


Yang ruginya bukan pemimpin pengganti namun rakyat yang akan mengenang jasa jasa Pak Lah selama menjadi PM selama ini...Yang tidak sampai 1/4 dari usia PM terlama memerintah Malaysia sebelum ini iaitu Tun Mahathir.

Tun Mahathir hebat ? mungkin sebab 'menyapu di bawah karpet' segala sampah sarap hingga ramai tak nampak ?

Yang 'mencucinya' ialah Pak Lah yang tidak ubah seperti pewaris segala hutang piutang zaman Tun dahulu...

Namun diherdik tanpa belas kasihan oleh bekas bos beliau sendiri.. Walaupun beliau sendiri menangis depan ahli Umno kerana 22 tahun masih gagal ubah Melayu...

Episod sedih kerana bekas PM masih 'tergiur' menjadi hero ketika lambaian Izrail sedang memanggil.

Ya Allah ! bukalah pintu kemenangan untuk Pak Lah agar rakyat tetap sedar jasa jasanya kepada mereka.......Amin Ya Rabb.

KEPADA WOKYOH :

NANTI AKAN ADA ORANG CIPTA LAGU : AKU BUKAN PEKIDA ATAU PEKIMA.

KHAS KOMEN INI UTK WOKYOH..




Moga disiar komen ini.

padimas berkata...

astaghfirullah.....
tak payah la kita nak kutuk sapa2.....
samada UMNO ka PAS ka...semuanya Islam....buat apa kita nak kutuk sesama Muslim.....kita sokong lah mana yg kita rasa betul dan sesuai ngan diri kita...bukan menyokong dengan mengutuk org lain....kita harus tgk diri kita dulu sebelum tgk diri org lain.....
kita pun kena la fikirkan perasaan anak bini org yg kita dok kutuk tu....kalau kena kat bapa kita...apa perasaan kita???????
apa2 pun.....sokonglah mana2 yg kita rasa betul....kita tak tau mana yg betul mana yg salah...bertawakkallah pada Allah....jgnlah kita mencari kesalahan org lain tetapi marilah kita membetulkan mana2 yg tidak betul pada diri kita...
wallahua'lam....

Arif berkata...

Tengoklah dah sampai tahap mana kita ni. Cuba duduk diam sekejap dan baca balik komen-komen ni, baca balik apa yang kalian sendiri tulis. Hari ni, kita dah sampai ke sini... esok lusa?

Usahlah kita gemar sangat nak menempelak, nak menengking depan-depan muka orang; takut-takut kat akhirat kelak, Allah tempelak dan tengking depan muka kita. Sesama manusia boleh tengking balik, kalau dengan Tuhan nanti...?

Fikirlah, bertindaklah mengikut sinar mata hati yang cerah dan terbuka, usah berfikir atau bertindak dengan berpandukan si tua bertongkat tersengih lebar yang sentiasa dahagakan darah tu... iaitu perasaan dan nafsu yang menjadi sekutu syaitan.

zek berkata...

Salam Taming Sari

Sekarang baru aku paham kenapa ramai yg percaya video pengakuan tun aniaya anuar dipercayai sebagai pengakuan tulus ikhlas dan kebenaran oleh penyokong2 nuar. Kerana ramai yg tidak boleh membezakan antara sindiran dan pernyataan.

Beginilah org melayu penuh dgn semangat yg berkobar-kobar.

wokyoh berkata...

salam panglima perang paklah.

paklah memang keras!!!
semenjak jadi menteri pertahanan ni...lagi la keras usahanya...kalau dulu merancang dan menyerang...kini kena bertahan...jadi orang bertahan kena keras...jangan mudah tumpul...mesti ada ilmu kebal...sekurang-kurangnya tebal muka pun tak apa....

memang banyak pelan pelan paklah ni..tapi boleh ke bagi satu pelan yang benar benar lahir dari kepala dan pemikiran paklah sendiri selain dari hadhari yang diejek oleh semua.

buat pengetahuan panglima...saya bukan orang pekida atau pekima...saya ahli umno biasa saja.....buat pengetahuan panglima juga...pekida pun sekarang ni dah pecahbelah...bukan seperti pekida dulu...pekida sebenar ialah siapa yang kenal orang yang terlibat dalam mesyuarat bersama ching peng di tengah laut di Pangkor dulu... dan pekida sebenar ialah siapa yang kenal siapa yang layak untuk duduk dikerusi yang masih kosong diBangkok sampai kini....untuk wilayah timur...

buat panglima lagi....berjuanglah ikut cara anda....dialam cyber anda mungkin adalah penembak tepat tetapi dialam nyata anda kena kenal dulu jenis senjata yang anda guna dalam gambar di laman utama blog anda itu...jenis peluru,jarak tembakan dan sasaran anda sebelum berjuang!

agas berkata...

nafsu yang menjadi sekutu syaitan. spt P5 cyber

Joyah berkata...

Assalamu'alaikum sahabat-sahabat semua...

Joyah berpendapat, banyak perkara harus difikirkan sebelum kita terus bergaduh sesama sendiri. Kalau hal Anwar itu sudah pasti kerana fakta-fakta sudah terbongkar dan pekung beliau serta DAP tidak dapat ditutup walau sebanyak mana kata-kata manis yang diberikan bagi membuat rakyat leka.

Namun ada kemusykilan mengenai tujuan artikel ini disiarkan, serta ayat2 yang ditulis seperti tidak munasabah... sebagai contoh...

"Mufti berpengalaman itu didakwa "menangis dan merayu" Nik Aziz untuk memastikan kerajaan campuran PAS-Umno."

Jika dikatakan bahawa Mufti tersebut menangis kerana rasa sedih dan bimbang akan pepecahan sesama Islam di malaysia, itu mungkin logik, tapi untuk merayu pada Nik Aziz... saya benar2 rasa ada kenusykilan dari segi kesahihan kenyataan tersebut.

Bagi saya, cadangan Mufti Perak adalah cadangan yang murni dan wajar dihormati... untuk melaukan itu, tidak perlu beliau menjadi talibarut UMNO atau sesiapa. bagi orang yang mempunyai pendirian, dia tidak perlu akan pengaruh sesiapa untuk menggerakkan dirinya sendiri.. sebagai contoh blog AIDC ini... semuanya bekerja secara sukarela atas satu matlamat. Kita tidak seperti ahli2 PKR yang hanya akan bergerak apabila disuruh dan digerakkan. (Statement ini keluar dari mulut Anwar sendiri bila ditanya wartawan mengapa penyokong2nya tiada dimahkamah pada 7 Oktober lalu).

Saya juga melihat tahun 2008 adalah era baru bagi umat-umat Islam diMalaysia. Kita kini lebih sensitif dan mengambil berat terhadap apa yang berlaku disekeliling kita.. Alhamdulillah. Joyah perhatikan hampir semua disini adalah dikalangan bijak pandai dan berilmu... bukan sekadar cakap-cakap kosong dan tak membina minda seperti saudara Agas dan Ababina.

Semoga Allah merahmati kita, keluarga kita dan perjuangan kita..

wassalam

p/s: saudara zek, kami tahu kau bersama-sama kami.

Joyah berkata...

Salam...

Alahai Agas, itu saja ke yang kau mampu fikirkan? Jangan menunjukkan kebodohan diri sendiri disini. Amat memalukan bagi orang-orang Melayu dan Islam.

agas berkata...

saya doakan UMNO berkubur (MCA & Gerakan dah nak buat kenduri Cap Gong Mei) utk bubar semua parti guna BN sahaja. Isya'Allah UMNO berkubur tanpa batu nisan tak lama lg. Email: cinta.terlaksana@gmail.com

agas berkata...

nama pun dah klasik ...tok rok cetong

Joyah berkata...

Assalamualaikum..

Sebagaimana Ustaz Badrul Amin mengatakan Mufti Perlis Bapa Syatitan, Gila...

http://www.youtube.com/watch?v=ITMwV8T2140&feature=related

Sebagaimana Tuan Guru Nik Aziz mengatakan Allah itu samseng, juga memberi pendapat dia tentang mencarut sebab orang mempersoalkan tentang bahasa mencarut yang ditulis oleh Shahnon, ahli seumur hidup PAS. Bahasa carut yang digunakan sungguh menjijikkan. Dalam konteks inilah NIk Aziz beri tahu - beginilah kata-katanya seperti yang tersiar diTV :
" Berapo banyok ayat-ayat mencarut dalam Qur'an.."

Begitu juga Anwar mengutuk Osama Bin Laden, pejuang Al-Qaeda dalam kenyataannya seperti berikut ..
'One wonders how, in the 21st century, the Muslim world could have produced an Osama bin Laden. In the centuries when Islam forged civilizations, men of wealth created pious foundations supporting universities and hospitals, and princes competed with one another to patronize scientists, philosophers and men of letters. The greatest of scientists and philosophers of the medieval age, ibn Sina, was a product of that system. But bin Laden uses his personal fortune to sponsor terror and murder, not learning or creativity, and to wreak destruction rather than promote creation.' (Time Online Who Hijacked Islam
Monday, Oct. 08, 2001 By ANWAR IBRAHIM)

Begitu juga saudara Agas yang mendoakan kecelakaan buat UMNO iaitu bangsa Melayu dan Islam sendiri. Alangkah hinanya diri anda wahai saudara Agas.... Sehina Dewa pujaan kamu, Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncu anjing DAPnya.
Kamu hanya boleh bercakap, tanpa boleh beri first hand fakta, cuma kata-kata kesat dari mulut kamu sendiri atau kata-kata pujangga Dewa Anwar dan pengikut-pengikut taksubnya.

Itu lah bezanya antara orang yang berakal dan berfikir dengan orang yg punya akal tapi tidak mahu berfikir.

agas berkata...

Sesiapa yg berani, hantar my email kita bersoal jawab:

cinta.terlaksana@gmail.com

Nabi Muhammad tak pernah ajar - > Ajaran sesat hadhari > halalkan < arak, berzina, judi terutamanya Genting, bertenung nasib, fitnah, rasuah milik penuh BN, penipuan. Sepatutnya mufti perlis tegur MB & Menteri benteras gejala diatas > murtad bertambah, ancaman sosial antara bukan muhrim, rogol, mencuri, dll fikirkanlah sendiri

Sampai bila pun selagi UMNO merintah tak akan letakkan hukum Allah - Hudud. Olih itu sesiapa menyokong BN adalah menentang Hukum Allah SWT

beruang berkata...

Salam Sejahtela

Saudala Agas. Ini macam ka penyokong PAKATAN. Mau lawan solok-solok sebab talak mau olang lamai nampak kebodohan lu. Apa susah-susah, kalau lu ala manyak hujjah, lu bole tulis sini, lagi senang semua olang bole baca. Sebenal nya lu pengecut, jantan dayus (itupun kalau lu jantan) kalau lu memang amat-belani, lu kasi lu punya alamat lumah, olang bole pigi sana kasi debat sama lu, bukan lalam email lorrr. Ini sama otak dengan itu aziela juga ababnina. Mau cakap, tapi manyak boloh.

Cuba lu baca apa ini Mat Sabu cakap

Mohd Sabu; Apabila saya pergi ke Pakistan, pemimpin-pemimpin Jamaat Islami di peringkat atasan begitu menghormati Anwar. Tetapi apabila saya menceritakan kepada mereka...daripada 4 jenis judi dikeluarkan tetapi apabila Anwar menjadi Menteri Kewangan, judi yang telah dihalalkannya telah bertambah menjadi 9 jenis termasuk judi lumba kuda. Dahulu ada tiga tempat judi lumba kuda iaitu Ipoh, Pulau Pinang dan Kuala Lumpur. Apabila dia menjadi Menteri Kewangan . ia telah bertambah di Sabah sehingga menimbulkan kemarahan ahli-ahli Parlimen di sana dan juga menimbulkan bantahan di Sarawak apabila judi lumba kuda juga hendak diwujudkan di sana.Begitu juga Genting Highlands menjadi pusat judi ke-3 terbesar di dunia. Apabila saya ceritakan kepada Jemaat Islami itu, mereka terkejut. Katanya: We have a different view!”...sambung saya lagi. ” Kami tidak pernah mendengar cerita-cerita seperti ini....Sambung saya lagi, Anwar mempunyai hubungan yang baik dengan taukeh judi, Lim Goh Tong. Pada masa dia menjadi Ketua Pemuda, Anwar mudah mendapat bantuan Yayasan Gerak Bakti daripada taukeh judi..Akhirnya kata ketua Jumaat Islami,” kita ada gambaran yang lain selama ini”.

Lu pigi pelpustakaan, cali itu Belita halian (Berita Harian) talikh 24 Ogos 2008. Ala cakap pasai itu Lim Guan Eng cakap kalau PAKATAN bentuk kelajaan, meleka akan bulat-bulat tolak negala Islam.

Lu punya statement --- Sampai bila pun selagi UMNO merintah tak akan letakkan hukum Allah - Hudud. Olih itu sesiapa menyokong BN adalah menentang Hukum Allah SWT.

Sikalang siapa boloh. Wa taw lu sampai mati pu talak akan mengaku boloh, tapi mau cakap olang lain Kafir, tolak hukum Allah. tetapi lu talak nampak depan mata lu sendili, Dewa Anwar lu itu tolak Hukum Allah. Lu tengok siapa kili dan kanan dia kalau dia pigi celamah atau peljumpaan ... Itu Kit Siang Babi sama Guan ENg dan Teresa Kok Anjing. Juga penyokong-penyokong HINDRAF.. Mana olang-olang PAS yang dulunya amat lamai. Itu lagi lu talak nampak. Wa kasi lu title "SUPER MORON".

Moral of the story --- jangan mau tunjuk pandai kalau lu sebenarnya talak pandai. Lamai lagi olang-olang sepelti wok yoh, taming sari, Panglima Pedang, Joyah, Adam, Zek, True Heart Finder selta lain-lain olang yang boleh cakap jauh lebih baik dali lu.

Bila baca komen, olang bole tawu samada lu ala maklumat atau lu cakap suka-suka kasi lawak sama olang saja.

Haiyyaaaaaaaa

agas berkata...

hei ..ini apek melayu ke? baru + gerakan & mca dah pelak = Tun Mahathir kata melayu mudah lupa wajarlah tu ..... pls send email to me ...reply. Siapa banyak fakta kita uji .... must be to best

beruang berkata...

Saudala Agas,

Lu amat suka kasi wa point untuk cakap lu manyaakkk boloh punya olang

1. Apa lu ingat semua Islam itu Melayu ka? Wa bukan Melayu tapi, wa Islam. Dan wa sayang sama Melayu sebab wa punya jilan-jilan semua Melayu Islam yang baik, talak macam lu lorr.

2. Apa ayat lu mau tulis sebenalnya- must be to best. Ini English dali hutan mana lu pakai. Lu mau debat dalam Bahasa Inggeris atau Bahasa Melayu. Sebab lu boloh dalam lua-lua bahasa. Talak malu punya olang. Cakap pun talak betui, mau ajak olang debat.

3. Masih mau email lagi.. sebab mau solok-solok dan minta bantuan kawan-kawan yang sama boloh untuk jawab soalan-soalan yang bakal olang kasi sama lu.

4. Kalau lu mau debat, lu ajak AIDC debat sama lu. Cabar dia telang-telang supaya lu boleh tunjuk lu memang komfirm boloh, talak otak. Lu ingat ini AIDC tulis ikut suka hati ka?

5. Wa lasa, lu bukan Islam sebab lalam lu punya komen, lu talak pelnah kasi salam atau ucap selamat. Kalau lu olang Islam, haiyya, lu kena improve, perbaiki dulu sebelum mau cakap pasai Islam. Imej lu langsung talak gambarkan yang lu olang Islam yang betul maaa.

Haiyya... Agas, Agas...

zek berkata...

salam.

Kesian pulak aku kt agas. siap bagi email address supaya org email dia. mcm merayu pun ada. Mungkin kotak inbox dalam email dia kosong.

Agas,
apa guna mengajak org berdebat dalam email sedangkan anda punya ruang yg luas untuk melontarkan idea dan hujah anda disini. Selama ini tak pernah komen anda disekat walaupun komen anda sekadar maki hamun dan kata-kata berunsur negatif. Kenapa anda tidak menggunakan ruangan komen ini sebagai tempat untuk anda menyatakan idea dan hujah anda?
Jangan marah jika ada yg mengatakan anda bodoh kerana anda sendiri yg menciptakan imej bodoh itu.Usah berharap org lain berubah, jika sendiri tidak mahu berubah...

odieneology berkata...

agas..
insyaallah doa ko tu takkan termakbul. da sejak azali lagi da di bagitau mendoakan untuk keburukan orang laen takkan termakbul. ko ni bengap tahap cipan tertelan biji rambutan ar.
same je macam geng PR ko mase kat permatang pauh dulu.

ade ke siap wat sembahyang hajat mintak kecelakaan untuk orang laen yg same agama n bangsa??? ade yg datang dari kalangan ustaz, bijak pandai, orang2 biasa jgn cakap ar..da ar siap berpolitik kat dalam masjid. ha elok sangat ar tu. bawak masalah duniawi kat dalam masjid. tapi sumenye jadi jahil.

tu la akibatnye bile agama dicampur adukkan dengan politik. sume yg haram jadi halal. zina jadi sedekah. patut ar anwar pun maen tibai je "lubang belakang" sedangkan "lubang depan" yg halal ade depan mata. sedekah bapak dia!

agas, aku ni bukan la pandai sangat bab agama ni. tapi tak la jahil sangat macam ko. kalo kat sekolah agama dulu, exam dapat E, dorang letak kat report card "daif jaddah" dalam erti kate laen "BONGOK SANGAT". orang perak lak cakap "tengin bebenor"..hahak!

agas berkata...

Kau orang memang bodoh, banggang, bahlul, semua peminpin umno tu jahat pun kau sokong juga - memang tiada ilmu ugama islam. Mufti selangor - Ishak Bahrom tentang pertandingan ratu cantik dibuang tugas. itu pun kau nak sokong lagi UMNO. memang bodoh kalu tak manpus tak apalah, tinggallah didunia lain. jangan duduk dibumi Allah, kerana menentang hukum Allah. Kalau ikut umno kaya macam firaun. Oklah juga berbaloi tempah neraka pun, ini bangsat merepak, nak makan pun minta wang Ihsan dari kerajaan. macam kucing kurap. kalau semua mufti tiada bodek kan bagus macam Ishak. barulah betul. ini mufti penakut - pakai songkok aje ... nak pakai kopiah amalan sunat takut dibuang kerja. siapa tokoh umno yg boleh diharapkan najib - tibai altantuya, fikirlah sendiri bom kawalan polis boleh dibawa keluar..siapa suruh kalau tak sibini najib ... siapa yg mengandungkan altantuya ...jawab. Alim ulamak mana lagi ada dlm umno, aku rasa masitah aje yg ada itupun mengikut mazhab hadhari halal berzina darurat, adalah pengikut setia sofiah yusof.
ustaz telah ikut pas harun din, hassan din, ismail kamus, tuan ibrahim tuan man, arwah ishak bahrom, badrul amin, dato hassan mahmood alhafiz, daud che ngah tabung haji yang tinggal dalam umno - joyah, perang cyber, odi, beruang,zek, perebek adam - basuh berak pun tak cuci lagi masih bernajis. akhir kata Harunsani berani juga pakai KOPIAH. Mufti lain susah ikut gadok dijohor. ini pembuka tirai dari: cinta.terlaksana@gmail.com

beruang berkata...

Salam Sejahatela,

1. 'Kau orang memang bodoh, banggang, bahlul....

- talak salam, mana ala bagi salam. Islam ajar ini macam ka? Bagus lu ikut ulama yang ajar maki-maki olang. Kami semua ikut ajalan Nabi Muhammad SAW. Dia pesan bagi salam dan juga talak bole maki-maki olang kalau mau berdakwah.

2. semua peminpin umno tu jahat pun kau sokong juga'

- wa ala tulis mana-mana ka kata wa cakap pemimpim umno semuanya baik, suci belsih, dijamin tanpa was-was? talak, mana ala. Jadi lu sikalang bikin fitnah sama olang. Lu yang amat boloh, olang talak sokong kelajaan talak semestinya sokong UMNO.

3. memang bodoh kalu tak manpus tak apalah, tinggallah didunia lain. jangan duduk dibumi Allah, kerana menentang hukum Allah.

- Lu tau pun ini bumi Allah yang punya. Tapi lu mau halau olang keluar. Jadi lu mau sama dili lu dgn Allah ya? Sama itu lu punya Bapak Liwat lorr. Pelangai talak lain sikit pun. Bongkak, pelasan pandai, pelasan Mr.Super Clean. Nabi Muhammad SAW guna cala yang paling baik untuk kasi dakwah, tapi lu adalah manusia paling hina dan talak layak untuk kasi nasihat pada olang lain.

4. Kalau ikut umno kaya macam firaun. Oklah juga berbaloi tempah neraka pun, ini bangsat merepak, nak makan pun minta wang Ihsan dari kerajaan. macam kucing kurap.

- wa lasa yang jadi kucing kulap ialah lu dgn lu punya keluarga. itu sebab lu amat malah sama kelajaan. Lu yang malas, buat kelja talak betul, mau salahkan kelajaan bila lu hidup macam kucing kulap. Wa dan kelaurga wa jual itu tau foo fah. talak minta2 loit sama kelajaan. sendiri bikin bisness, sendili cali makan.

5. kalau semua mufti tiada bodek kan bagus macam Ishak. barulah betul. ini mufti penakut - pakai songkok aje ... nak pakai kopiah amalan sunat takut dibuang kerja.

- memang butut, kalau semua mufti talak bodek. Tapi lagi bagus kalau semua lakyat talak boloh dan sesat macam lu. Lu fitnah mufti-mufti lain sebagai kaki bodek. Lu tau belapa manyak dosa lu sulah buat? Tapi wa taw, olang macam lu mana ala dosa, sebab sula samakan dili sama Ayah Pin. Jadi apa lu cakap semua betul.

6. siapa tokoh umno yg boleh diharapkan najib - tibai altantuya, fikirlah sendiri bom kawalan polis boleh dibawa keluar..siapa suruh kalau tak sibini najib ... siapa yg mengandungkan altantuya ...jawab.

- Kalau lu wa taw, talak perlu ujian DNA lu sulah boleh cakap siapa bapa anak altantuya. jadi olang juga bole fitnah lu anak luar nikah. sebab itu lu boleh cakap tanpa perlu ala bukti. Anak luar nikah saja yang boleh kenal anak luar nikah lorrrr. Kasiannnn sama lu

7. yang tinggal dalam umno - joyah, perang cyber, odi, beruang,zek, perebek adam - basuh berak pun tak cuci lagi masih bernajis.

- wa tau, lu suka mau tengok ponggong olang lain, kaki porno, walau talak nampak, sebab lu punya fikilan sulah penuh dengan najis, lu fikir olang lain punya ponggong sama macam lu punya dan bapak liwat. tapi lu talak bole nampak lu punya lubang ponggong sula berulat, busuk, sama dengan mulut lu yang bau najis. juga sama dengan bapak liwat punya ponggong. itu pasal dia jalan kangkang-kangkang sama itu ababina.

Lu punya pembuka tilai, satu pun talak fakta dan memang kasi komfom yang lu adalah manusia paling boloh dalam dunia. Wa amat malu adanya lakyat malaysia yang talak otak macam lu. Langsung talak gambarkan yang lu olang Islam.

Jadi wa boleh buat kesimpulan bahawa lu adalah KAFIR yang sengaja masuk lalam ini blog untuk kasi olang-olang islam dan melayu gaduh disini sesama meleka. Tapi kita olang talak boloh, kita olang boleh detect sampah masyarakat macam lu. Sila la tunjukkan kebolohan lu lagi. wa taw, olang macam lu, takkan bosan cakap benda-benda sama dan boloh.

agas berkata...

org melayu ....menulis pun tak pandai ...heeeii pelak cina .../memang bodoh

agas berkata...

UMNO memang bodoh sanjung penjajah Inggeris, balanda, portugis, thailand, etc

odieneology berkata...

agas, aku tak suke agas sebab kalo dia hinggap kat kulit, dia menggigit. gatal lak tu. tp agas yg ni laen cikit sebab pandai surfing... hahak!

superb ar ko ni. ley tau lak kitorang basuh berak still ade najis. ko memang suke tgk bontot orang ea?? ko ni memang bahaya ar. same ngan bapak ko si anwar al juburi tu. suke maen belakang...huhuhu!!!!

marah beno ye yop?? sian ko.. puas ar ajak orang berdebat kat emel ko yg tah ape2 tu. kalo betul nak berdebat, bia open. baru betol.

udah2 le tu yop... dari ko maki hamun orang laen, baek ko bentang sejadah. tadah tangan kat yg maha esa. mintak diberi petunjuk. mintak Allah tunjuk yg mane btol n yg mane salah. hidup hanya sementara. akhirat yg kekal abadi.

hafiziology berkata...

Agas,

Lain kali nk bdebat, bdebatlah dgn rasional bkn ikut hati..makin ikut hati makin menampakkan kebodohan ko 2..

Malu la ad lg mlayu yg sanggup terus hina bangsanya sendri..ckp mcm org xde otak..debat ape 2..lansung xde nilai lnsg..

Ckp la ad nilai ilmiah sket..ni ckp asyik nk mpertikaikn org lain..

Apa hak ko nk mdoakn kecelakaan org lain??ckp mcm org xde agama..malu la skit oi..jgn la tunjuk kebodohan diri sendiri..ckp ko ni mcm org alim tp isi ko ckp semua mcm haram..

Harap2 kita sama2 dapat doakn kedaulatan islam dan melayu akan terus utuh sempena aidilfitri ni..amin

agas berkata...

beruang - seekor natang yg bodoh, natang bahlul, natang tolol, natang bangang, memang dok dalam rok > hok org tak sampai > kaki gunong & menang ntang bahlal

zek berkata...

Salam

Beruang aku tambah sket... Agas sibuk highlightkan kes Najib n Altantuya yg menurutnya dan penyokong2nya percaya bahawa ada skandal. Beruang, seingat aku lah Najib kan telah bersumpah jadi tunggu je lah laknat Allah padanya kalau benar dia menipu. Nampaknya org2 nuar tak boleh nk sabar pasal BALA yg diharap tak kunjung tiba pada najib sebaliknya BALA terus2an menimpa Nuar & the gang.

Org yg bijak tidak akan mengaku dirinya bijak tapi org yg bodoh kita boleh mengenalinya walaupun dia sentiasa mengakui dirinya bijak...

"Dan diantara manusia ada orang yang ucapannya tentang kehidupan dunia menarik hatimu, dan dipersaksikannya kepada Allah (atas kebenaran) isi hatinya, padahal ia adalah penentang yang paling keras." (al-Baqarah: 204 ).

beruang berkata...

Salam sejahtela,

Wa tau, beluang itu binatang. Wa juga tau Agas itu binatang, cuma sikalang itu agas, yang suka culi hisap dalah olang sula kena penyek sama beluang, sampai talak bole cakap apa2.

setakat beruang - seekor natang yg bodoh, natang bahlul, natang tolol, natang bangang, memang dok dalam rok > hok org tak sampai > kaki gunong & menang ntang bahlal

ini olang Telengganu punya bahasa. Haiyya, patut la olang PAS manyak datang lalam ini blog. Mau lali dali olang talak otak, KAFIR tapi mengaku ISLAm macam Agas.

Wa tau lu datang sini sebab lu ala agenda, mau olang PAS sama UMNO galuh-galuh sini. Kalau lu talak agenda, lu talak akan luluk sini lama-lama, bikin kacau.

SEMUA OLANG/ PEMBACA, HATI-HATI, INI OLANG ALA AGENDA SELUPA ITU COOLOOC MELAYU BABI. LIA MAU KASI GADUH MELAYU ISLAM SESAMA SENDILI. LU OLANG TENGOK LIA PUNYA BAHASA SULAH TAW YANG LIA BUKAN OLANG MELAYU JUGA ISLAM. MEMANG INI PELOSAK BANGSA JUGA AGAMA. LIA BUKAN OLAG PANDAI MAA. KALU LIA PANDAI, SULA MACAM2 FAKTA LIA KASI SAMA KITA LORR. SEBAB ITU LIA MAU SOLOK-SOLOK GUNA EMAIL, SEBAB LIA TAW LIA SANGAT BOLOH. TALAK BOLEH DEBAT LIVE.

HAIYYAAAAAA

wokyoh berkata...

dahlah tu...sabar- sabar....
kesian agas...pakat hentam dia...semakin dihentam semakin kuat bunyi gganung die....ingat lagu gganu kite nyayian saleem tu...klau pergi rantau abang..kita tengok penyu telur...penyu tengok telur kita....he he he he....
sapa nyumpah natang natang......sudahlah semua...tak best la macam ni...baru je lepas raya...nak bergaduh balik...

perbincangan ditutup.

tasbih kifarah........amin.

hafiziology berkata...

Pening aku tgk agas ni..ckp nk debat tp tulis mcm org bacul..dh xde idea so maki2 la org lain..bkn pandai sgt pown bab politik..saje nk nmpak gempak je..

odieneology berkata...

agas, ko dah takde modal nak hentam orang ke?? hahak! sian ko. gi ar panggil geng PR ko. sian aku tgk ko asek kene hentam je sorang2 kat sini.

takpun gi panggil bapak ko si anwar al juburi tu join forum ni. baru de back up besar... ye tak. ni disebabkan nak tegakkan benang yg basah gara2 perlakuan dia, ko jugak yg kene hentam.

ha gi panggil dia dulu ea..cian dia... alalala...

beruang berkata...

Salam Sejahtela,

Kepada aidc selta pelawat-pelawat semua. Wa manyak minta soli sebab suka bagi wa punya komen disini. Dan wa amat dukacita sekilanya ada olang yang dili sendili talak mau ubah, tapi suka mencaci olang lain untuk kasi dia ubah. amat tidak patut itu macam punya pelangai. wa latang sini untuk konsi wa punya idea saja, selta wa tau aidc perlukan peltolongan untuk blog ini. Cuba lu olang fikil, kalau aidc solang-solang mau handle ini blog, sambil layan itu gila punya agas, ababina selta taiko-taiko yang lain, mati lorrrr. Talak jadi kelija itu macam. Wa punya halapan sama dengan aidc punya halapan. Wa talk mau itu Bapak Liwat jadi PM. Sebab wa tau kalau itu Bapak Liwat dapat jadi PM dengan apa cala sekalipun, Malaysia akan hancur dan makin teluk.

Wa halap, pelawat-pelawat yang lain juga belkongsi apa yang wa lasa. Wa juga talak akan diam kalau ala olang boloh yang mau bikin kacau.

Kepada aidc, Joyah, Wokyoh, Odie, Hafiz, Zek, Adam, Panglima Pelang, Psytroopers, Taming Sali dan lain-lain, wa ucapkan selamat beljuang.

Lawan tatap lawan !!!!!

Haiyaaaaaaaa

AIDC berkata...

beruang..

terima kasih sokongan.

terima kasih juga kerna memahami dan sudi beri bantuan. Memang sentiasa perlu bantuan.

Jangan peduli apa orang kata, teruskan apa yang kita rasa betul, jangan mudah mengalah dan kena sentiasa berusaha

apa yang anda lakukan, sudah betul mengikut cara anda

pergi ke kuala lumpur, banyak jalan, tak semestinya satu jalan, pokoknya matlamat sampai ke destinasi.

Lawan tetap lawan

AIDC

beruang berkata...

Salam Sejahtela,

Manyak cepat encik aidc jawab wa punya komen. Telima kasih lorr. Wa juga manyak cepat balas sebab wa memang talak boleh liam punya lorr. Kalau itu Joyah ala manyak mulut, wa satu mulut pun talak bole diam, jadi wa faham kenapa lia suka pot pet pot pet. Manyak soli ya Joyah. wa gulau-gulau saja. Jangan malah, nanti lu tambah cantik, wa susah hati lorrr.

wa cuba yang telbaik untuk tolong sama kawan. wa memang talak sanggup hidup di malaysia kalau itu Bapak Liwat jadi PM, jadi wa akan tulut sama tolong supaya lia kekal jadi PM Mat Jenin 2008.

Lawan tetap Lawan.

Telima Kasih. Haiyyaaaaaaaaaaaa

tharieq berkata...

salam,

apa lah nak dilayan sangan si agas pencacai upahan PR gred E tu.. kalau dilayan karang sama-sama bodoh plak...

AIDC boleh dikatakan memberi cerita yang menarik dan konstruktif dengan fakta yang boleh dipercayai (reliable).. semoga AIDC dapat memberi lebih info yang konstruktif dan fakta yang reliable..

AIDC berkata...

terima kasih tharieq atas pujian.

kadar penerimaan seseorang terhadap apa yang ditulis bergantung kepada mindset seseorang.

Kalau sudah tutup minda, walau segunung fakta akan ditolak. Tetapi kalau mencari kebenaran lain caranya.

Walau tidak terima sepenuhnya, tetapi masih banyak ruang untuk pembaca membuat kajian terperinci dan membahas semula kebenaran fakta yang diberi.

Setakat ini, saya belum menerima perbahasan bahan yang diberi. Bermakna sama ada benar bahan diberi dan diterima sepenuhnya.

Kalau bermatlamat mencari kebenaran, sepatutnya kita meneroka ke alam itu dan kita menolak atau menerima sesoarang itu atas asas keyakinan dan pembuktian kita sendiri serta bukan didorong sikap taksub.

Agas juga berusaha meletakkan saya dan blog ini sebakul dgn UMNO. Saya faham apa motif terakhirnya dan saya tidak berminat membalas kerana bukan isu penting.

Untuk Agas, tuduhan anda tidak benar dan mempunyai motif tertentu.

Saya tidak menyertai mana-mana parti dan saya menulis atas kehendak serta keyakinan saya sendiri.

Dalam blog ini terdapat 4 jenis tulisan; 1. tulisan saya sendiri 2. tulisan drp pelayar melalui email..3. tulisan yang dipetik daripada blogger2 lain 3. tulisan drp web lain.

Tulisan saya pula terbahagi kpd 3 jenis 1. saya menulis dgn idea sendiri 2. saya menterjemah artikel orang lain drp versi English 3. saya menaip semula rencana drp buku2 tertentu.

Misalnya dlm kes tulisan mufti perak. Itu bukan tulisan saya, tetapi dipetik drp web malaysiakini.

Setiap tulisan yang disiarkan akan disertakan dengan link dimanakah sumber itu diambil.

Bermakna tuduhan kata, saya menulis semua sekali (termasuk artikel mufti perak) adalah tidak benar..

Buat semua usah peduli apa orang kata. Kita gunakan hak kita sebagai rakyat Malaysia yang mempunyai hak asasi kita sendiri. Tiada siapa boleh sekat apa hak yang kita rasa benar.

AIDC

padimas berkata...

ya...betul tu...masing2 ada hak untuk bercakap dan menyokong sapa2 yg dia nak sokong...
yg sebaik2nya.....ceritakanlah kebaikan pada diri kita dan sesiapa yg kita sokong...bukan menceritakan keburukan org lain yg kita tidak sokong......

saudara agas....
sekadar bertanya.....
mufti perak inginkan gabungan UMNO-Pas di perak....
tapi kenapa Pas memilih DAP yg terang2 tolak Islam dan menolak UMNO sedangkan UMNO dipimpin oleh org2 Islam....

hafiziology berkata...

panas woo tajuk ni..sampai agas yg kecik 2 brani nk gigit org lain..kne tampor krang x psl2 penyek..hahaha..

Mana agas haa??tgh cr fakta lg kot arini..xpn tgh reka maki hamun br untuk dihidangkn kt kita..

Manyak musuk oo..btoi x bruang??:)..Aku rs dia dh segan nk bdebat kt sni kot..odie ckp dia ad hantor email nk bdebat lak..lawak x??marah benor agaknye..cm budak2..

Ok le kwn2..lawan tetap lawan..

p/s:lwt2 le blog aku ye..keep in touch!!

kedahan berkata...

Salam,

Agas, Najib dah bersumpah. Sekarang ni lepas lebihkurang 45 hari banyak pulak orang calonkan dia jadi Presiden UMNO. Musibah untuk diakah itu? Yang Anwar pulak dah lepas 45 hari Saiful bersumpah, nampak pulak Anwar makin hari makin gila. Musibahkah itu?

Sama sama kita fikirkan. Tak perlu email pada saya . Kerana terlalu banyak kawan email pada saya, tak terjawap. Mungkin kalau tiada siapa yang nak berkawan dengan saya dan kotak email saya kosong, saya tek akan teragak agak untuk berikan alamat email saya .

Sekian

hafiziology berkata...

Agas,
ko xyh le nk hentam2 kt blog aku lak..wt malu je..xde spe nk bdebat ngan bdk rendah iq cm ko ni..lain kali nk bantai org cr fakta dlu..balik blaja dlu ye..bodoh lg 2..

agas berkata...

Bila aku cakap basuh berak tak cuci, kau faham kisah liwat. sedang Nabi Muhammad SAW ada bersabda "umat akhir zaman ramai yg bersembahyang tetapi sembahyangnya tidak sah kerana sembahyang didalam keadaan bernajis". #Tak tahulah aku kau hina siapa ...?

odieneology berkata...

agas,

nak tanye sikit ar.
ko ni umat nabi muhammad jugak kan?? maknenye same je ar ko ngan orang2 yg ko kutuk, maki, hina n yg sewaktu dengannya.

ko nak pakai fakta2 islam. tapi ko punye cakap macam haram. ko ni bajet alim kot. terus terang aku cakap, aku takde ar alim. tapi batas2 agama tu aku tetap pegang.

takde gunenye ko nak hina orang laen. sebelum cakap tu, muhasabah dulu diri tu cane. kalo ko jd ustaz, da ramai anak murid yg ko sesatkan. Allah de cakap, sesat lagi menyesatkan. mungkin tu yang akan terjadi.

1 lagi, sori ar. aku takde mase lagi nak senaraikan kenape aku tak suke PAS. aku byk keje ar. dari aku menaip benda2 tu, bek aku click mouse tu wat autocad..hahaha!

jgn marah aaa..

agas berkata...

Renung renungkanlah
ANAK PADERI PELUK ISLAM

Assalam Mu'alaikum Wbrth!!!...Bacalah dan Renungkanlah. ...

Kisah Farhan (Kisah Perjalanannya Masuk Islam)

Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan di bumi Sabah dalam keluarga
Kristian. Bapa saya seorang KETUA PADERI yang menjaga 15 buah gereja di satu kawasan di Sabah .

Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi. Sejak mula PBS bawah Datuk Joseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapat sokongan
penuh negeri! Kumpulan saya masuk ke kampong dalam berbagai program. Selalunya program khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunya membekalkan wang tunai sekitar RM50,000!!!

Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orang kampong. Kami ziarah rumah ke rumah. Tanya masalah mereka dan bantu mereka. Berbagai
masalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duit secara spontan. Ada kami hantar keperluan harian, pakaian dan buku sekolah dan sebagainya.

Dengan cara ini kami mendekati mereka. Hasilnya dengan beberapa kali kunjungan susulan, kami berjaya mengkristiankan mereka. Paling berbaloi kami mengkristian remaja Islam, tambah berbaloi dari kalangan intelek. Hasilnya kami dapat RM3,000 setiap seorang Islam yang dimurtadkan! Bayangkan pendapatan saya ketika masih dialam Persekolahan. Sewaktu Tingkatan 3 saya dan beberapa rakan mengambil m/pelajaran Agama Islam yang boleh dipilih dengan lukisan(betapa hinanya m/pelajaran ini setanding dengan lukisan). Saya mendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 saya belajar di sekolah asrama penuh. Saya terus ambil pelajaran Agama Islam.

Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam dan memudahkan saya menyebarkan agama kristian. Saya mempunyai beberapa soalan yang saya kira tidak mampu dihuraikan oleh orang Islam.

Pada suatu hari sewaktu tingkatan Enam bawah, saya bersemuka dengan Ustaz yang mengajar saya(saya panggil cikgu). "cikgu saya ada beberapa soalan, tapi saya rasa tak sesuai dikelas ini, boleh ke saya ke rumah cikgu..." Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberapa rakan ke rumah ustaz itu.

Saya katakan "cikgu saya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atas nama Islam,agama cikgu dan bukan atas nama Kristian,agama saya". saya
kemukakan beberapa persoalan, antaranya;-

- Mengapa orang Islam sembah Kaabah

-Sebenarnya semua agama sama sahaja. Nasrani, Yahudi, Kristian dan Islam adalah agama langit.

-Mengapa diakhir zaman, Nabi Isa akan turun bersama Iman Mahadi membebaskan kezaliman dan kekacauan dan bukannya Nabi Muhammad.
-Mengapa dalam sejarah dan hingga kini orang Islam suka peperangan.
-Injil sekarang dikatakan diseleweng. Kalau begitu mana yang
asalnya.
Yang menghairankan ustaz ini dapat menjawab pertanyaan saya dan kawan- kawan dengan begitu ilmiah. Saya dan kawan -kawan mati akal.

Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalan yang tidak mampu saya menjawab secara tepat.

- Apakah boleh manusia(paderi) mengampunkan dosa manusia lain. -

Persoalan ketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3 - konsep ketuhanan Jesus.

Saya mengatur pertemuan ustaz saya dengan beberapa orang paderi, kawan-kawan bapa saya. tetapi mereka enggan. Lalu saya bawa ustaz itu
ke rumah saya dan bertemu bapa saya seorang ketua paderi. Ternyata bapa saya juga tidak mampu menjawab persoalan yang dibawa oleh ustaz itu.

Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahi saya kerana bawa 'orang malaya' datang ke rumah.

Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu. Disamping mengulangkaji saya gemar berdialog dengan ustaz itu. saya memerhatikan kehidupan ustaz tu, saya mengagumi cara hidupnya.

Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orang berjubah. Seorang berjubah hitam membawa salib. Seorang berjubah putih membawa bendera bertulisan jawi. Dan seorang berjubah hijau yang meminta saya membuat pilihan.

Yang berjubah hitam dan berjubah putih saling menarik saya mengikuti mereka. Saya meronta-ronta. Disamping itu saya dapati yang berjubah
hitam semakin tengelam dan yang berjubah putih semakin tinggi. Sedang saya meronta-ronta, saya terjaga.

Saya mendengar suara azan dan ustaz tadi berada ditepi saya dan berkata, "mengapa Johanis....awak mengigau.... "

Saya pegang tangan ustaz itu, saya katakan,"Cikgu Islamkan saya........ .".Ustaz itu minta saya bersabar untuk dia uruskan dengan pihak tertentu. Tidak lama selepas itu saya pun di Islamkan oleh Ustaz itu.

Selesai pengIslaman saya, saya pulang ke rumah. Sampai di rumah, saya lihat pakaian saya bertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telah tahu!

Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dan keluar semula dengan mengacu senapang ke arah saya. Tiba-tiba emak menerkam dan peluru senapang meletup keatas.

Saya segera meninggalkan rumah sehelai sepinggang. Tinggalkan keluarga saya. Tinggalkan sekolah. Saya bersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum saya dibawa oleh ustaz pulang ke semenanjung sebaik habis kontrak mengajar di Sabah .

Saya diserahkan kepada PERKIM di Kuala Lumpur . Secara kebetulan rakan saya Nazri,vokalis kumpulan Raihan juga memeluk Islam, tetapi mengikuti kumpulan Ar-Arqam. 2 lagu dalam album pertama kumpulan Raihan adalah saduran lagu koir yang kami nyanyikan dalam gereja sewaktu di Sabah dulu..

6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pula Maahad Tahfiz. Alhamdulillah! Saya dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerja dengan Jabatan Agama Islam. Saya banyak masuk kawasan di Negeri Sembilan, Melaka dan Pahang.

Tak sampai setahun saya letak jawatan. Saya sedih kerana ramai pendakwah ini nak berdakwah pun merungut duit over time. Saya rasa tiada keiklasan. Biarlah saya jadi pendakwah bebas.

Saya ingin membilas dosa lalu. Saya telah ramai memurtadkan orang...kini saya mahu berjuang untuk mengIslamkan seramai mungkin dengan Kualiti bukan Kuantiti saja!

Berbalik kisah keluarga saya. Selepas meninggalkan rumah dan belajar di PERKIM saya selalu telefon ayah, emak dan adik beradik saya. Saya
katakan jangan bencikan saya. Saya sayang ayah. saya sayang emak. saya sayang adik beradik saya. Ayah dan emak tetap ayah emak saya dunia dan akhirat.

Walaupun ayah menyambut dingin suara saya, saya hantarkan buku-buku yang sesuai menerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon. 7 tahun saya hantar surat dan buku-buku. saya menangis kerana rindukan ayah, emak dan adik beradik. Akhirnya, sewaktu saya di Maahad Tahfiz, bagaikan halilintar saya mendapat berita...... .. Ayah saya menganut Agama Islam!

Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya menangis dan menangis. Saya ambil wuduk dan sujud syukur. Air mata saya menjadi terlalu murah....saya terus menangis...saya pejamkan mata...saya bayangkan ayah dihadapan... saya peluk erat tubuh ayah dan kami menangis bersama..... ...Ya Allah betapa agungnya kekuasaanMu. ...

Peristiwa yang saya alami sewaktu memeluk Islam turut dirasai oleh ayah saya. Dia dihalau dari rumah yang diberi oleh pihak gereja.

Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihat umat Islam hari ini berpecah. Kita berpecah kerana kita meninggalkan Quran dan Sunnah Rasul. Kita ambil sebahagian dan kita tinggalkan sebahagian.

Kita ambil contoh pelaksanaan hukum Hudud dan Qisas. Mengapa kita cari jalan nak menentang pelaksanaanya? Sepatutnya kita cari jalan supaya dapat dilaksanakan. Inilah sikap umat Islam.

Saya pernah berdialog dengan beberapa orang pensyarah universiti tentang isu Hudud & Qisas. Dia boleh sergah saya, "You apa tahu... Islampun baru setahun jagung....."

Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu. Kalau ini sikap pendakwah... ....Saya tak akan masuk Islam. Tapi saya pilih Islam kerana saya tahu Apa itu Islam!!! Kerana itu saya ajak menghayati Islam.

Saya kumpulkan semula kawan-kawan masa Kristian dulu. Saya berdialog tentang Islam. Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwah ini, untuk
bergerak perlukan wang. Saya diancam oleh puak Kristian. saya juga diancam oleh umat Islam!!!

Apa tauliah awak , mana kebenaran Jabatan Agama, mana permit polis, sapa benarkan pungut derma dll. Saya tak gentar berdialog dengan puak Kristian, kerana saya ada pengalaman tapi sukarnya bila Umat Islam sendiri menyulitkan saya.

Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usaha yang agak ketara ialah Di IPT. Pendakyah ini mendekati kaum muslimah, pura-pura belajar Islam....jatuh cinta...lalu dimurtadkan. ..purapura ....dimurtadkan.

Saya sudah pergi banyak IPT. Saya paling bimbang di Universiti Putra Malaysia (UPM) !!! Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam!!!

Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kita terminum 'Holly Water'.

Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City . Dijampi oleh paderi termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu. KALAU
TERMINUM, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 Qul 1x, dan Selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi.

InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan. insyaAllah!! !

TOLONG FORWARDKAN!! !
Demi islam...Demi agama yang tercinta...insyaAll ah...

HALALKAH REZEKI KITA.....???
BIARLAH 10 SEN HALAL DARIPADA BERIBU BERJUTA YANG HARAM!!!!!!!
KITA MAKAN......BAGI ANAK - ANAK KITA MAKAN......NAK SELAMAT DI
AKHIRAT ??? KITA KEKAL SELAMANYA DI SANA !!!
RENUNGKANLAH. ......... ..WASSALAM! !!

Regards,

Mohd Yusuf bin Mohd Muslim,

Grocery 5,

GCH Retail (M) Sdn Bhd,

Giant Hypermarket Melaka (GHMK-1096)

Hand phone: 017-637 6397

Tel : 06-288 1884

Fax: 06-288 1878

agas berkata...

Mesra Mall, diKerteh, Terengganu. Inilah kalau tersalah pileh peminpim, dulu semasa pecah tanah diresmi oleh MB Deris Jusuh (org UMNO Tganu kata - Kami nak Deris Jusuh natang # maksudnya - berani sumpah org UMNO terhadap Yg Dipertua Agung digelar binatang) kerana menolak Mat Said MB sekarang, tetapi agung tak mahu MB Deris Jusuh yg boros buat masjid perhiasan (kristal) RM350Juta. Pok Loh cuba merayu, tetapi agung tak hiraukan permitaan PM, akhirnya PM akur kepada agung, kini melantik Mat Said sebagai MB. Kata Deris lagi beliau tidak serah jawatan Pengerusi perhubungan UMNO Neg TRG kpd Mat Said, refer berita TV3, RTM > pagi esok Deris Jusoh sudah serah jawatan itu kpd M Said (Rakyat UMNO Trg tertipu). didalam proses planning projek > Deris Jusuh minta Petronas buat dikampungnya dibesut (Rakyat Trg sekali lg tertipu) Hari jummaat 10/09/2008 bukalah secara resmi www.mesramall.com.my - sebagai mutiara kemasek - didalam terdiri kedai foto, mdn selera, hiburan,jam, kecantikan, kasut, emas, kamdar, pizza, dan bank CIMB, MyBANK serta GIANT - sehingga sekarang Giant tak dapt dibuka walau pun barang sudah penuh. Alasannya MB Mat Said suruh pindahkan bangunan yg telah siap keKijal, jaraknya 20KM .... Memang bodoh rakyat pileh UMNO. Itulah UMNO > otak ada tak pakai, guna kepala buntuh. Kini perkerja Giant dibayar gaji berkerja diPetaling Jaya ...kesian. Anak Watan Kemasek diatas kacau bilau perihal politik UMNO yang banggal lagi tolol. kemana perginya pengikut Deris Jusoh > kini telah dicucuk hidung oleh Mat Said. Fikirkan dgn akal yg waras ....wajarkah semua ini berlaku. Rakyat sibuk kenaikan harga minyak, Mat Said beli 20 kereta Mech ...bila siasat > Perdana diganti injin baru harga RM50 ribu > tapi invoice palsu > injin tetap lama juga > adu keBPR > org UMNO punya kerja > Bebas dari tuduhan ...ini kerja gila. ....Jeng ..jeng beli bas untuk hiasan pula. Itulah membazirnya UMNO .....rakyat dibiarkan makan siput BABI. Orang sokong UMNO macam BABI juga. Badan besar makan cacing tanah. Gila..gila..adakah ini bukan fakta.??????????

agas berkata...

Dah 51 tahun merdeka, umno tak mahu dan tiada niat berhajat nak laksana hukum Allah, yg mana kalau difikirkan dia boleh laksanakan, namun tetapi kerana nafsu, melayu umno yg menentang islam, sebab dah sebati jahatnya rasuah, zina, mabuk arak, judi, tamak projek utk masuk pokek sendiri, mengaut harta rakyat & kekayaan dgn menyalah guna kuasa dll. Sejarah lama akan berulang dulu pernah pergabungan dizaman tun razak, tatapi bila ianya mati. umno bernafsu semula dgn buangkan islam, laksana islam malaysia mundur itu kata peminpin PM masa itu hussain onn & che det, aku masih ingat hinggakan berani kata Allah tidak adil terhadap wanita, dlm bahagi pusaka, hak jaga anak, menutup aurat. saya anggap bagus mufti perak kerana dia seorg sahaja yg berani pakai kopiah (amalan sunat nabi) tetapi mufti lain takut kena buang kerja, saya bimbang bila org islam kata rezeki datang dari manusia yakni takut dibuang kerja. sedangkan Allah sudah tentukan rezekinya dari Luh Mahfuz lagi. macam ishak bahrom menentang dedah aurat oleh ratu cantik, ianya dibuang kerja tetapi kerajaan rusia panggil dia utk melawat islam disana, dia sembahyang dalam fly. walaupun rusia kominis tetapi chechen/cheya masih kuat. Lebih baik tumbangkan UMNO/BN diPRU13 nanti sebab confirm dia tak mahu perundangan islam. kita tengok UMNO merayu bila dia jadi pembangkang nanti, biar peminpin umno tahu betapa penting nya islam dimasa itu, biar dia insaf sendiri setelah ditimpa musibah. Pas boleh bergabung setelah UMNO masuk keranda dan sedia untuk ditalkinkan. Pakatan Rakyat dibentuk bagi menberi kesedaran keinsafan kpd UMNO/BN yang angkuh, sombong, besar diri dgn ISA. Biar peminpin UMNO tersungkur yg sudah mahu taubat baru kita tolong. Persamaan hak wanita adalah termaktud didalam ajaran sesat hadhari. Aku ada terbaca agenda hadhari, cuba cari sendiri agenda / tuntutan tersebut. Pas memilih DAP kerana DAP bersedia menjatuhkan UMNO yg terang2 menolak Islam sebenar dan kini menyebarkan Hadhari sesatnya macam Ayah Pin juga. Syadina Umar pernah berperang dgn org munafik kerana ianya lebih bahaya dari bukan islam

agas berkata...

KEMATIAN PELUKIS DENMARK YANG MELUKIS KARIKATUR RASULULLAH SAW

The artist who drew the pictures of the Prophet Mohammed (S.A.W) has died in a fire. He was burned alive.

Denmark government is hiding the news from the public and everyone has to know.

Some of the cartoons depict the Prophet Muhammad as a terrorist

HISTORY :

30 Sept: Danish paper Jyllands-Posten publishes cartoons
20 Oct: Muslim ambassadors in Denmark complain to Danish PM
10 Jan: Norwegian publication reprints cartoons
26 Jan: Saudi Arabia recalls its ambassador
30 Jan: Gunmen raid EU's Gaza office
31 Jan: Danish paper apologises
1 Feb: Papers in France, Germany, Italy and Spain reprint cartoons

beruang berkata...

Salam sejahtela..

Ya lorr Agas, lu manyak pandai. telima kasih kelana kasi ini info. Itu Bapak liwat kata, yang tulis2 atau lukis2 hina Nabi adalah penghasil seni yang hebat. Tapi ini belita cakap itu olang kena bakar lorr. Jadi lu tunggu nanti lu punya bapak liwat kena bakar macam itu olang.

Sini, talak olang yang tolak Islam. Lu saja boloh kekal, talak mahu faham peljuangan dan apa yang ditulis oleh aidc. Lu memang sebenarnya bukan ISLAM, bukan MELAYU. sebab itu lu sendili talak faham apa yang lu hantar. semua lu copy paste dali website atau blog lain maaa. Lu talak guna otak fikil punya.

Lu talak pelnah kasitau apa lu punya matlamat selta peljuangan.Sama sepelti Anwar. Pandai cakap itu olang salah, ini salah, itu lasuah, ini talak betul. Tapi talak cakap secala telpelinci pelkala-pelkala telsebut. Cakap-cakap kosong macam olang gila. Semua sebab, talak ilmu dan talak fakta. Semua sebab, gila kuasa dan gila pelhatian. Sama macam lu la Agas.

Haiyyaaaa

odieneology berkata...

panjang lebo ko komen ye agas. mane ko copy ni??? baek punye komen ko paste kat sini. tapi masalahnye sume yg ko paste tu mengarut.

kalo btol PAS nak juangkan islam, laksanakan hudud yg pernah dilaung2kan dulu kat negeri2 PR.aku nak tgk btol2 terlaksana ke tak.

aku rase tak mungkin terlaksana kot... mau taknye. da geng ngan kafir harbi. takkan dorang nak follow bontot PAS je kot. ko ingat ni DIGI ke?? I WILL FOLLOW U.. jgn mimpi ar..

agas, tlg baca artikel If Anwar Ibrahim becomes the PM, disaster for Malaysia. hope ko dapat info terbaru kat situ. selamat membaca!!

Perawi berkata...

Pengkuan Mahathir, tengok habis:

http://wtv8.tv/v3/index.php?option=com_content&task=view&id=98

http://www.terengganukini.net/
http://www.harakahdaily.net/
http://www.tvpas.com/mainpage.php?cat=index
http://kelantankini.kuliah.net/
http://kelantankini.com/
http://www.tranungkite.net/v7/
http://buletinonline.net/
http://www.dppkk.org/
http://www.pasjohorbahru.com/
http://nikabduh.wordpress.com/
http://webtv.pas.org.my/
http://www.raudhatussakinah.jim.org.my/
http://alhusseyn51.blogspot.com/
http://wtv8.tv/v3/
http://www.anwaribrahim.com/
http://wanita.keadilanrakyat.org
http://anwaribrahimblog.com
http://presiden.pas.org.my
http://www.husammusa.com
http://www.parti-pas.org
http://webtv.pas.org.my
http://www.tvpas.com/mainpage.php?cat=index
http://www.tvpas.com/mainpage.php?cat=index
http://www.mppas.blogspot.com
http://ms.wordpress.com/tag/murtad
http://idrisahmad.wordpress.com
http://peguampas.blogspot.com
http://docpearl.blogspot.com
http://pemuda.pas.org.my
http://www.damaitv.com
http://anwaribrahimblog.com
http://takiyuddinhassan.blogspot.com