MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Nov 2009

Mengintai 'kejantanan' Anwar yang semakin hilang..

Oleh gelagat anwar

Semalam, mahkamah sekali lagi menangguhkan perbicaraan kes liwat Anwar kepada 23 November ini. Permohonan Anwar untuk menggagalkan kes, sekaligus membuang asas keadilan yang wajar kepada Saiful ke longkang masih berjalan secara cukup serius. Saban hari, saban malam – team legal Anwar mencari jalan dan kelemahan perundangan dalam menentukan Anwar menemui jalan keluar daripada belenggu kes yang memalukan ini. Sound bites Anwar semalam berbunyi: ’saya juga mahu kes ini dibicarakan segera’.

Ini hanyalah helah murahan dalam menyatakan KONONNYA dia juga menginginkan agar kes ini ditimbang tara seadil dan sepantasnya. Apakah hakikatnya begitu? Apakah Anwar sememangnya sudah membenarkan undang-undang mencari jalan keadilannya jika hakim kerapkali dihidang dengan ‘rayuan demi rayuan demi rayuan’ agar kes ini dibuang?

Inilah yang dimaksudkan dengan kejantanan Anwar yang semakin hari semakin hilang dimamah usia. Anwar bukan lagi Anwar dahulu yang berani dan membenarkan mahkamah mengambil jalan kehakiman. Anwar sudah tidak mahu berhadapan dengan segala bukti sahih yang beliau adalah seorang ‘player’ kepada amalan seks yang di luar tabii. Innocent until proven guilty? Masalahnya, nak ‘prove’kan pun mengambil masa. Kalau innocent, kenapa bertangguh?

Semalam juga Anwar naik angin lagi apabila ditanya kecamuk PKR adalah berpunca daripada Azmin Ali. Anwar menyinga? Memarahi wartawan Berita Harian dan menganggapnya sebagai pencacai politik yang sanggup menyembah kepada kuasa yang ada. Azmin Ali adalah insan ’suci lagi sacred’ di dalam kehidupan Anwar. Menyerang Azmin adalah ibaratnya menyerang Anwar sendiri. Kak Wan sendiri tidak mendapat pembelaan sebegitu rupa.

Apa yang Anwar sayangkan sangat Azmin ini? Apakah kerana Azmin terlalu hebat? Atau Anwar sayangkan ‘kegantengan’ (kekacakan) Azmin yang memberi Anwar ‘turn on’ setiap kali berjumpa? Ini kemusykilan kita.

Pada hakikatnya, Azmin masih seorang ahli politik mediocre yang tidak mampu lagi membuktikan bahawa dirinya itu jagoan. Azmin belum tentu mampu mengurus PR jika Anwar tidak ada. Mungkin Anwar boleh memberikan ‘amanat’ nanti, tetapi melihatkan perangai Azmin – adik beradik sendiri pun sanggup mencarut dan memfitnahnya. Apalah sangat yang boleh diharap.

Baik – seterusnya, 23 November menjadi tarikh keramat ‘keadilan’ buat Saiful Bukhari. Harapannya, agar biarlah Saiful diberikan ruang secukupnya untuk mendapat keadilan yang terbaik buat dirinya. Ini melibatkan maruah. Ini melibatkan nama baik keluarga. Laporan Malaysiakini menyebut bahawa Saiful hadir semalam – untuk mendengar proses keadilan berlaku.

Buat pertama kali, Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mengadu diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, hadir di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk mengikuti perkembangan kes berkenaan. Mohd Saiful, 24, yang ditemani ayahnya Azlan Mohd Lazim dan peguamnya Zambri Idrus, tiba di mahkamah pada 8.40 pagi.

Bagaimanapun dia tidak dibenarkan masuk ke dalam mahkamah semasa prosiding tetapi ditempatkan dalam bilik saksi.

Mengikut undang-undang, seorang saksi tidak dibenarkan masuk ke mahkamah semasa prosiding sehinggalah dia selesai memberi keterangan.

Selepas prosiding selesai, Mohd Saiful yang merupakan bekas pembantu peribadi Anwar, berkata beliau sudah lama bersedia untuk tampil memberi keterangan pada perbicaraan kes itu yang sudah beberapa kali tertangguh. (malaysiakini)

sumber - gelagat anwar


1 ulasan:

pai Koliang berkata...

ANUAR MEMANG TAK PERNAH TAKUT ALLAH.
SEDIH DAN KESIAN TENGOK BALASAN ALLAH PADA ANWAR.SAYA NAK DOAKAN MUDAH MUDAHAN ANWAR INSAF SEBELUM DIA MATI.RASANYA MEMANG DAH ADA PENYESALAN DAN KEINSAFAN DLM KEPALA ANUAR CUMA SIFAT KEEGOAN SANGAT TEBAL MAKA DIA TAK AKAN MENGAKU KALAH WALAU PUN DIA TAHU DIA DIPEHAK YANG SALAH DARI SUDUT UNDANG UNDANG NEGARA DAN HUKUM ALLAH.