MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

3 Nov 2009

Di sebalik tabir Wan Azizah (X)

Oleh x-pkr

1. Kesimpulan dari 9 siri kisah Azizah sebelum ini ialah Azizah 'makan hati' sepanjang perkahwinannya dengan AnWAR dari dahulu hingga sekarang. Sikapnya sendiri yang mahukan 'glamour' serta didikan AnWAR yang menyimpang dari landasan etika hidup berumahtangga mendorong Azizah begitu sinonim dengan perangai AnWAR. Ramai telah tahu tentang sikap 'auta' AnWAR. Sekarang umum perlu ketahui perangai Azizqah yang salin tak tumpah seperti AnWAR, malahan lebih teruk lagi.

2. Azizah seorang yang impikan glamour dalam hidupnya! Seawal hidupnya, Azizah sering diabaikan ibubapanya yang konon sibuk menimba ilmu ketika itu. Kurang perhatian di zaman mudanya membuat Azizah perlu menagih perhatian tanpa mengira siapa. Lantaran itu Azizah begitu tertarik dengan AnWAR yang menjadi ikon 'pejuang' ketika itu, biarpun dihalang keras keluarganya. Keluarga tidak mampu memberikan Azizah perhatian dan sanjungan, namun Azizah fikir AnWAR boleh! Nyata Azizah mendapat perhatian sbg isteri seorang ikon masyarakat.

3. Azizah seorang yang sangat 'selfish'. Sikap AnWAR yang memandu beliau menjadi begitu namun sebagai seorang manusia, nyata Azizah juga suka menjadi demikian. Setelah memegang tampuk kuasa (Presiden PKR), kekayaan yang dikumpul Azizah begitu banyak. Banyak dana yang disumbangkan kepada Azizah untuk menyokong perjuangan AnWAR dijadikan milik peribadi. Tiada audit dan akaun yang telus kerana sumbangan disalurkan terus kepada Azizah, bukan melalui parti tetapi ianya untuk parti.

4. Bisa saja diungkapkan ini simpanan masa hadapan untuk beliau dan keluarga, namun ini sumbangan penyokong dan mereka yang bersimpati. Sumbangan dengan jumlah yang bukan sedikit membuat Azizah gelap mata. Beliau menjadi begitu kedekut dan 'protective' untuk keluarganya (beliau dan anak-anak). Dalam hal kewangan, Azizah cukup cukup berahsia. Malahan dengan AnWAR pun beliau berahsia kerana Azizah tahu AnWAR pun punya rahsia yang tidak diceritakan kepadanya.

5. Sikap Azizah yang sering berahsia menjadikan beliau seorang yang hipokrit. Mutunya ditambah dengan skil yang diperolehi hasil tunjuk ajar AnWAR. Jika Azizah boleh bermuka-muka dengan AnWAR, apatah lagi masyarakat. Azizah sanggup berlakon di depan umum berpegangan tangan dan berjalan seiringan dengan AnWAR, walhal beliau sendiri tahu ini hanya lakonan mereka berdua. Azizah juga mengheret anaknya kesana kemari meraih simpati walhal beliau seorang ibu yang tidak langsung mengurus anaknya.

6. Begitu juga dalam kes liwat AnWAR. Beliau tampil memberi kenyataan yang berdolak dalik walhal beliau tahu perangai AnWAR. Beliau tahu selingkuh AnWAR dengan Sukma sehingga menghalau Sukma keluar dari rumah mereka. Beliau juga tahu AnWAR dengan Azmin dan Shamsidar dan mengharamkan Shamsidar menjejakkan kaki ke rumahnya hingga kini. Azizah juga turut berada sama AnWAR dan Saiful Bukhari di Singapura dan makan malam bersama mereka. Namun ini semua didiamkan Azizah demi mendapat sanjungan dari penyokongnya.

7. Azizah juga seorang yang pendendam. Sesiapa yang difikirkan menghalang cita-cita beliau, akan disingkirkan. Dalam keluarga, Mak Andak disingkirkan secara halus sedangkan Mak Andak begitu mengambil berat hal anak-anak Azizah. Dalam politik, Dr. Rozhan Othman, Fuziah Salleh, Rahman Othman dan Saifudin Nasution telah disingkirkan Azizah (Fuziah dan Saifudin kembali mendapat tempat setelah kembali berpaut dengan AnWAR dan Azmin). Azizah juga berdendam dengan keluarga AnWAR dan keluarganya sendiri kerana mengabaikannya semasa muda.

Azizah bersikap begini kerana beliau memang begitu! Jangan diperdayakan dengan sikap Azizah yang bercakap lembut gigi dari lidah. Liang lentok kepalanya yang lembut pabila bercakap hanyalah senjata menarik perhatian ramai. Redupan matanya yang konon ayu (sebenarnya sepet), adalah renungan berbisa yang membunuh jiwa kita. Heretan dan pegangan tangan beliau adalah pelengkap kepada drama yang dilakonkan. Senyuman Azizah adalah 'kuasa' yang kian lemah terhadap bateri AAA yang diperkatakan kini........................

sumber - x-pkr


1 ulasan:

Unknown berkata...

Sepatutnya Wan Azizah menjadi pelakon.

Kalau ada award, Azizah dapat 'Pelakon Wanita Terbaik' & Anwar pula 'Pelakon Lelaki Terbaik' serta anak-anak mereka 'Pelakon Pembantu Terbaik'

Kalau macam ni boleh kalahkan keluarga seni Ngasari & Rafar. Susahlah mereka nak cari makan lepas ni!!!