MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

4 Nov 2009

Anwar Atarturk dah lama rancang nak kenakan Dr.Asri

Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Politik negeri Selangor akhir-akhir ini tidak lekang dengan pelbagai isu, dari isu bogel Exco kerajaan negeri , isu jualan alkohol hinggalah isu pertelagahan sesama komponen didalam parti Pakatan Rakyat yang memerintah Selangor. Tidak cukup dengan itu kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa juga mengusik rakyat di negeri Selangor.


Kini isu yang melibatkan Dr. Maza yang cukup mengemparkan dan memalukan umat islam juga berlaku di negeri Selangor. Timbul persoalan adakah benar Selangor selepas diperintah Pakatan Rakyat semenjak tahun 2008 merupakan kerajaan yang patut kepada syariat Allah seperti yang didakwa beberapa pihak. Ini kerana sebaik sahaja Pakatan Rakyat naik di negeri Selangor, maka berkatalah beberapa pihak bahawa kini islam akan didaulatkan sepenuhnya di Selangor.

Natijahnya islam di Selangor kini sebenarnya semakin hari dipandang sinis oleh beberapa pihak. Disebabkan islam, pihak DAP dan PKR tidak berkenan cara Dr. Hasan Ali menyuarakan pandangan. Jesteru itu adakah dapat kita katakan bahawa isu Dr. Maza ini sebenarnya ada kaitan dengan usaha-usaha untuk menjatuhkan Dr. Hasan Ali dan juga agama islam dinegeri Selangor sendiri.

Persoalan siapa yang mengarahkan Dr. Asri ditangkap dan dihalang dari menyampaikan ceramah kian hangat diperkatakan, dari si polan ini hingga lah ke polan itu dikaitakan. Antara yang menjadi sasaran awal ialah Dr. Hassan Ali Pesuruhjaya PAS Selangor dan juga Dr. Nakhai mantan Yang Dipertua YADIM. (walaupun umum mengetahui setakat mana pengaruh badan ini terhadap JAIS)

Menurut Dr. Maza sendiri seperti yang dinyatakan kepada Sayuti Omar, bahawa beliau tidak mempunyai masalah dengan sesiapa sahaja yang berada UMNO dan PAS, malah pemimpin kedua parti ada menghubunginya termasuk Tun Dr. Mahathir dan Tun Abdullah Ahmad Badawi, begitu juga dengan sokongan Tok Guru Nik Aziz terhadap dirinya dengan mengkritik kejadian penangkapan tersebut .

Dari situ adalah jelas Dr Asri tidak menyebut pun nama PKR, malah memberitau hanya Anwar sahaja yang tidak menghubungi dirinya berbanding tokoh politik lain.

Sehingga kini Anwar masih berdiam diri begitu juga dengan Wan Azizah, yang memeningkan lagi motif YB Zuraida dan YB Saari Sungib ( kedua-duanya bekas aktivis JIM-Pro Anwar) berada di rumah tersebut dan cuba menghalang tindakan jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada malam tersebut, seolah-olah seakan sudah dirancang dan hanya lakonan sahaja.

Suatu fakta yang menarik Anwar dan PKR sebenarnya tidak berapa selesa dengan cara Dr. Asri memberikan pandangan perihal kes liwatnya, hingga menyebabkan Badrul Amin Timbalan Pengerusi PKR Selangor didalam laman internet cuba berdebat dan berhujah dengan saranan yang dikemukan Dr. Asri. Dan ramai mengetahui bagaimana Badrul Amin cuba membela habis-habisan Anwar dalam isu Liwat hingga Ramlang Porigi pun diperdayakannya atas arahan Anwar.

Yang kedua Saari Sungib juga mempunyai demdam peribadi kerana disingkirkan dari jawatan PAS Selangor bersama dengan Khalid Samad, kelompok penentang Hassan Ali di dalam PAS Selangor ini seolah sedang melancarkan perang-habis habisan memerangi Hassan Ali.

Dari situ adakah mungkin isu yang membabitkan Dr. Asri ini juga adalah cara untuk memusnahkan kredibiliti Peseruhjaya PAS Selangor, memandangkan bidang kuasanya didalam Kerajaan Negeri melibatkan perihal hal ehwal agama islam dan berkaitan dengannya.

Dengan niat untuk menjatuhkan Dr. Asri dan Hasan Ali, sebenarnya perkara seperti ini tidak mustahil dilakukan didalam politik, dan yang pasti Anwar mampu melakukannya.

Dengan bilangan pegawai Jais yang membuat serbuan pada malam tersebut, seolah membayangkan JAIS sudah lama untuk meneliti tindak tanduk pergerakan Dr. Asri. Adalah mustahil YB Zuraida dan Saari Sungib sedikit pun tidak mengetahui apa yang akan berlaku pada malam tersebut.

Kerana kebiasaanya ahli politik ini merupakan yang paling cepat mengetahui sesuatu hal samada dimaklumkan oleh jabatan atau pihak berkuasa, untuk memudahkan dirinya berhadapan situasi yang tidak dijangkakan. Dalam kes ini ia melibatkan pihak berkuasa dibawah Kerajaan Negeri Selangor, dan kedua YB berkenaaan adalah sama sebakul dengan parti pemerintah di Negeri Selangor.

Apabila Khalid Samad cuba mengkabinghitamkan UMNO didalam hal ini, dan bloggers Pakatan Rakyat yang pro Anwar menyalahkan UMNO, kita dapat melihat seakan nada mereka hampir sama. Dan adalah tidak mustahil permainan ini merupakan satu lagi perancangan licik oleh Anwar dan suku sakatnya. Seperti mana tindakan Anwar yang cuba memanipulasikan imej Saiful Bukhari berkaitan kes liwat.

sumber - tomyampoktek


2 ulasan:

Cheguman berkata...

serampang dua mata, memang mainan abang Nuar awak tu...

Malaysia berkata...

ke ke ke...sayang abang nuar