MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

8 Okt 2009

PKR Sabah bergolak : Bantah pelantikan Azmin Ali

Okt 8, 09 3:53pm
PKR Sabah nampaknya berdepan dengan masalah apabila sekumpulan ketua bahagian telah menyuarakan rasa tidak yakin mereka terhadap kepimpinan naib presiden Azmin Ali yang dilantik mengetuai PKR negeri itu baru-baru ini.

Seramai 16 ketua bahagian PKR mengadakan mesyuarat tidak rasmi malam tadi di lokasi yang tidak didedahkan di Kota Kinabalu berhubung isu tersebut.

Perjumpaan selama satu jam itu dipengerusikan oleh ketua bahagian Kota Belud, Jalumin Boyogoh Samin.

Jalumin tidak dapat dihubungi untuk mendapat komen tetapi ia disahkan bahawa hasil pertemuan tersebut, telah disampaikan kepada pucuk pimpinan parti itu di Kuala Lumpur dan Pulau Pinang.

Dua puluh tiga daripada 25 ketua bahagian, tidak termasuk Sepanggar dan Sandakan yang telah digantung, dan Azmin, dilaporkan dijemput menghadiri pertemuan itu melalui SMS.

Difahamkan tujuh bahagian yang tidak diwakili ialah Tuaran, Kalabakan, Semporna, Ranau, Tawau, Lahad Datu dan Libaran.

Tawau tidak menghadiri mesyuarat tidak rasmi itu kerana mahu kekal berkecuali, kata seorang sumber parti. Seorang daripada tiga timbalan pengerusi PKR negeri, Kong Hong Ming, mengetuai bahagian tersebut.

Azmin, sepertimana yang disahkan oleh dua ketua bahagian secara berasingan, tidak hadir.

Sebaliknya, Azmin berpesan bahawa beliau bersetuju ketua bahagian Kalabakan, Hamzah Amir mengambil alih jawatan ketua PKR Sabah dan mengesahkan bahawa beliau akan menyampaikan perkara itu kepada pucuk pimpinan parti.

Hamzah, seorang Bajau, adalah bekas yang dipertua Majlis Perbandaran Tawau.

sumber - malaysiakini


1 ulasan:

CINTA DUNIA berkata...

Apa masalah Azmin ketuai PKR Sabah? Shafie Afdal, okey pun ketua UMNO Kedah...Soal perpecah bukan dinilai pada pemimpin kerana paling utama ialah sokongan rakyat. pemimpin datang dan pergi, yang menentukan kemenangan ialah undi rakyat..