MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

21 Okt 2009

Anwar nafi, Zaid akui

KUALA LUMPUR 20 Okt.- Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menafikan wujud krisis dalaman parti itu di Sabah seperti yang dilaporkan sebelum ini.

Bagaimanapun, pada masa sama, seorang lagi pemimpin PKR, Datuk Zaid Ibrahim mengakui wujud krisis dalaman PKR di negeri berkenaan tetapi beliau menyifatkannya sebagai tidak serius.

Ketika ditemui pemberita di Bangunan Parlimen, Anwar berkata, segala-galanya melibatkan PKR Sabah berjalan seperti biasa.

Malah, tegasnya, hubungan antara dua individu yang telah dikaitkan dengan konflik PKR di negeri tersebut iaitu Naib Presiden, Azmin Ali serta Zaid yang juga bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, langsung tidak ada masalah.

''Isu Sabah kita tidak bincangkan hari ini tetapi jika mengenai PKR di negeri itu lihatlah Zaid Ibrahim pun ada, Azmin pun ada... tidak ada masalah apa-apa pun,'' katanya.

Sebelum itu, beliau mempengerusikan mesyuarat pimpinan pakatan pembangkang di pejabat Ketua Pembangkang di sini hari ini.

Sementara itu, Zaid yang ditemui sebelum mesyuarat itu berlangsung tidak menafikan berlakunya krisis PKR seperti mana yang dilaporkan.

Beliau bagaimanapun berkata, krisis itu tidak besar dan ia boleh diselesaikan dengan baik.

''Apabila saya pergi jumpa mereka (pemimpin PKR Sabah), ok la tu," katanya enggan mengulas lanjut.

Dalam perkembangan lain, Penasihat DAP, Lim Kit Siang pada sidang akhbar sama berkata, hasrat pembangkang membuat satu pakatan rasmi seperti Barisan Nasional (BN) masih lagi tertangguh kerana syarat Pendaftar Pertubuhan (ROS) memerlukan sekurang-kurangnya tujuh parti.

sumber - utusan


ADUN Ngemah nak keluar PKR?

KUCHING 20 Okt. - Belum sampai setahun penyertaannya dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ngemah, Gabriel Adit Demong membayangkan hasratnya untuk keluar parti setelah menyatakan beliau tidak lagi menyokong parti berkenaan.

Adit yang juga Ahli Majlis Kepimpinan PKR bagaimanapun berkata, dia hanya akan membuat pengumuman mengenai keputusannya tidak lama lagi.

''Tidak perlu untuk alasan lah," katanya ketika mengulas mengenai keputusannya itu di sini semalam.

Terdapat spekulasi yang mengatakan bahawa Adit membuat tindakan tersebut setelah kecewa dengan keputusan pucuk kepimpinan PKR yang melantik Baru Bian sebagai Ketua Perhubungan PKR Sarawak yang baru menggantikan Mustaffa Kamil Ayub.

''Saya tidak lagi menyokong PKR, jadi apa saya nak peduli. Apa yang saya dapat katakan kepada Baru ialah semoga beliau berjaya.

''Memberi (jawatan itu) kepada Baru merupakan satu lagi kesilapan (PKR), namun saya berharap saya salah anggap," ujarnya ketika ditanya mengenai pelantikan Baru.

Adit menyertai PKR tahun lalu setelah genap dua tahun menjadi wakil rakyat bebas bagi kawasannya.

Sementara itu, Adit ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini memberitahu, beliau akan menubuhkan sebuah parti baru tidak lama lagi.

Katanya, dia akan membuat pengumuman mengenai penubuhan parti itu setelah penubuhan itu disahkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS)

sumber - utusan


Tiada ulasan: