MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

2 Okt 2009

Anwar Ibrahim, CFR & Brookings Institution

ANWAR LINGKARAN YAHUDI CFR

Dari Egroup AIDC

The Brookings Institution adalah salah satu badan pemikir CFR yang ditaja oleh Rockefeller. Richard Haass (Yahudi), Presiden CFR adalah Naib Presiden, The Brookings Institution. Klik di sini dan di sini

Anwar Ibrahim pula adalah Diplomat Jemputan CFR, New York (klik di sini) juga merupakan Kumpulan Penasihat Antarabangsa Brooking Institution. Klik di sini dan Klik di sini.

Jadi adakah anda boleh membuat beberapa rumusan berkenaan tiga fakta di atas ?


1. Anwar memang termasuk dalam lingkaran CFR, bermula dari Institut Brookings (berjawatan penasihat antarabangsa). Institut itu pula merupakan badan pemikir CFR (Anwar berjawatan Diplomat Jemputan CFR, New York). Manakala penaja utama CFR dan Institut Brookings adalah Rockefeller.

2. Anwar mempunyai perkaitan dengan lingkaran Yahudi Rockefeller yang dibenarkan akses semua badan di bawah tajaannya, termasuk badan pemikir, media antarabangsa dan syarikat-syarikat


Brookings Institution adalah badan pemikir pro parti Demokrat, Amerika Syarikat. (klik di sini). Diasaskan oleh Robert Brookings(Yahudi). Presiden institut itu sekarang ini adalah Strobe Talbott ,(Yahudi) bekas Timbalan Setiausaha Negara semasa pemerintahan Presiden Bill Clinton. Klik di sini

Pihak Israel tidak begitu berpuas hati dengan peranan Brookings Institution yang dilihat tidak begitu pro Israel, lalu seorang jutawan Yahudi Amerika bernama Haim Saban telah menderma sebanyak $13 million kepada institut itu untuk menubuhkan satu unit penyelidikan khusus yang dinamakan Saban Center for Middle East Policy.

Seorang pengarah baru untuk Saban Center telah dilantik iaitu Martin Indyk (Yahudi), bekas pentadbir kerajaan Amerika semasa Presiden Clinton (Demokrat) yang pro- Israel. Dia juga terlibat dalam organisasi lobi Israel di Amerika Syarikat yang dinamakan AIPAC (The American Israel Public Affairs Committee) .

Tujuan utama diwujudkan Saban Center adalah untuk mencari jalan memastikan negara-negara Arab di Timur Tengah mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara yang sah. Klik di sini

Menurut sourcewatch, "Saban Center for Middle East Policy is a research organization established at the Brookings Institution in 2002 through the donation of nearly $13 million by the Israeli media-mogul Haim Saban. Its current director is the veteran pro-Israel lobbyist, Martin Indyk, who had earlier founded the Washington Institute for Near East Policy, an AIPAC spinoff, to counter the Brooking Institution which was seen as not pro-Israel enough" klik sini

Apa yang anda faham apabila membaca keterangan lanjut berkenaan The Brookings Institution dan The Saban Center ini ?


1. Anwar memang sudah menyedari dan merelakan dirinya termasuk dalam agenda lingkaran gerak kerja Yahudi; dari CFR (Yahudi), Institut Brookings(Yahudi), Saban Center(Yahudi) dan Rockefeller(Yahudi)

2. Tokoh-tokoh yang menjadi majikan Anwar semuanya berbangsa Yahudi dan berfahaman zionisme,(Richard Haass, Strobe talbott, Martin Indyk) iaitu mahukan kedaulatan Israel terjaga dan berhasrat melemahkan kedaulatan negara-negara Islam (Iraq, Afganistan dan Iran)

3. Masihkah Anwar mahu nafikan bahawa dia juga bersuhabat dengan golongan-golongan Yahudi yang berhasrat memartabatkan Israel serta melemahkan negara Islam ?

4. Jika Anwar bukan sealiran dengan mereka, buat apa badan-badan Yahudi dan tokoh-tokoh Yahudi menghabiskan jutaan wang untuk membela Anwar ?

5. Jika badan-badan Yahudi dan tokoh-tokoh Yahudi menjadi penaja Anwar, apa yang mereka mahukan daripada Anwar setimpal dengan ganjaran yang telah mereka berikan selama ini ?

Anda perlu memikirkan fakta-fakta di atas, dan mencari sebab tersendiri mengapa anda tidak boleh menyokong Anwar Ibrahim.


sumber - egroup AIDC

Tiada ulasan: