MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

10 Okt 2009

Anwar dicabar saman Nallakarupan

PORT DICKSON: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar supaya menyaman bekas rakan karibnya, Datuk S. Nallakarupan yang mendakwa beliau mempunyai pelbagai sumber kewangan di luar negara.

Ketua Pergerakan Umno, Khairy Jamaluddin berkata Anwar perlu menyaman Nallakarupan kerana memfitnah jika beliau menafikan mengenai perkara tersebut.

Katanya lagi, jika Anwar berani bertindak menyaman beliau dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk membersihkan namanya, beliau seharusnya menggunakan pendekatan yang serupa terhadap Nallakarupan.

"Tetapi Anwar tidak berani nak saman Nallakarupan sebab Nallakarupan pernah bagi RM60 juta kepada Anwar.

"Nallakarupan merupakan sahabat baik Anwar (dahulu), mereka selalu makan dan main tenis sama-sama," katanya ketika berucap pada program Pentas Pemuda di sini malam semalam.

Nallakarupan dalam kenyataan akhbarnya baru-baru ini mendakwa bekas Timbalan Perdana Menteri itu mempunyai pelbagai sumber kewangan seperti yang terkandung dalam akuan berkanun yang pernah dibuat oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid terhadap Anwar kira-kira 10 tahun lalu.

Pada 26 Oktober 1999, Abdul Murad mendedahkan dalam akuan berkanunnya bahawa Anwar mengawal sebanyak 20 akaun induk yang diuruskan oleh kroni-kroninya membabitkan aset, saham dan wang bernilai lebih RM3 bilion.

Dalam akuan berkanun itu, Abdul Murad turut mendakwa Anwar menggunakan wang akaun induk tersebut untuk memajukan cita-cita politiknya.

Bagaimanapun menurut Khairy, Anwar tidak berani menyaman Nallakarupan kerana takut semua rahsianya didahkan.

"Anwar tak berani saman kerana takut Nallakarupan akan dedahkan semua rahsia beliau selama ini," katanya.

sumber - mstar


Tiada ulasan: