MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

6 Sep 2009

Melayu Shah Alam memberontak : Cetusan semangat 'Dato Harun'?

Oleh Malaysia hariini

TINDAKAN Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam yang menunding jari kononnya UMNO terlibat dalam perhimpunan dan perarakan kepala lembu ke pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor dilihat sebagai usaha terdesak beliau untuk melindungi kegagalan beliau dan juga ADUN Batu Tiga Rodziah Ismail dalam isu pembinaan kuil di Seksyen 23.

Khalid Samad yang sebelum ini berjuang habis-habisan supaya kalimah Allah boleh digunakan digereja terpaksa mencari `kambinghitam’ untuk menghalalkan keputusan exco Selangor yang mahukan kuil didirikan di Seksyen 23 dimana majoriti penduduknya adalah Islam dan Khalid akhirnya tidak ada pilihan dan mengheret UMNO untuk menutup kelemahan pimpinannya sebagai seoarang pemimpin PAS dan MP Shah Alam.

Khalid yang berganding bahu dengan Rodziah Ismail,yang selama ini begitu hebat mempertahankan Kugan, penjenayah yang mati dalam tahanan polis terpaksa menggadaikan maruah kepimpinan Islamnya untuk tunduk kepada kemahuan exco supaya kuil tersebut tetap didirikan.

Tindakan Khalid dan Rodziah ini dilihat bacul dan menyalahkan UMNO lagi memperlihatkan kebodohan serta kebebalannya sebagai seorang pemimpin PAS di parlimen tersebut dan mengheret UMNO itu dilihat juga sebagai cuba mengaburi mata pengikut dan penyokong pembangkang, kononnya beliau tidak bersalah.

Namun penipuan Khalid untuk berselindung di sebalik apa yang dinyatakan gagal apabila semua pihak yang terlibat menyalahkan Khalid dan Rodziah kerana tidak mempertahankan kawasan itu daripada dicerobohi oleh kuil Hindu yang dimaksudkan itu dan beberapa kain rentang yang dipamerkan jelas menjadikan Khalid dan Rodziah sebagai sasaran kemarahan penduduk dari seksyen itu.

Khliad yang selama ini berselindung disebalik imej Islamnya hanyalah sekadar menjadi patunng dan tukang angguk kepada kehendak serta tuntutan rakan-rakan mereka dari kaum India terutama daripada parti KeADILan dan sebagai mewakili kawasan Parlimen Shah Alam, tindakan Khalid yang tidak mempertahankan majority penduduk di kawasan itu sebagai satu tindakan yang paling tidak bertanggungjawab serta memalukan.

Tidak cukup mengheret UMNO, Khalid juga secara kurang ajar telah menyalahkan pihak polis dan menuduh pasukan keselamatan itu bersekongkol dengan UMNO untuk meniupkan api benci kepada penduduk kawasan tersebut bagi menentang keputusan kerajaan negeri dengan mengadakan demonstrasi sambil arak kepala lembu.

Polis dan KDN mengecam tindakan Khalid ini dan mencabar Khalid untuk membuktikan namun Khalid barangkali tersilap kerana menganggap dia boleh celupar dan kurang ajar seperti dalam Dewan Rakyat kerana ada akta melindungi menjadi tidak tentu hala dan kita percaya akan ada beberapa pihak lagi yang akan diheret oleh Khalid bagi menutup segala kepincangan beliau sebagai pemimpin Islam dan juga MP Shah Alam.

Rakyat Selangor yang semakin tersedar dari segala penipuan pembangkang mula bangkit mempertahankan hak mereka yang sekian lama telah ditipu oleh pemimpin di Negeri Selangor dan kita juga yakin, akan muncul beberapa siri pemberontakan daripada rakyat Selangor sendiri yang mula tidak puas hati dengan corak serta pentadbiran Pakatan di Negeri Selangor yang banyak menafikan hak-hak orang Islam di negeri itu.

Untuk Khalid Samad dan Rodziah Ismail, mereka tidak ada pilihan.Mereka perlu berdepan dengan kemuncak kemarahan penduduk dari Seksyen 23. Penduduk yang selama ini telah dibeli undi oleh PAS dan KeADILan untuk menyokong mereka dalam PRU12 lalu sudah mula terasa bahawa mereka telah ditipu dan pendedahan beberapa blog yang mendakwa bahawa yang terlibat secara langsung mengadakan demontrasi baru-baru ini adalah daripada orang kuat kedua parti itu dan UMNO sendiri tidak terlibat secara langsung.

Apakah semangat Dato Harun akan berulang kembali dibumi Selangor? Kita tunggu kesudahan kepada segala episod yang sedang dimainkan oleh Khalid dan Rodziah ini..

sumber - malaysia hariini


4 ulasan:

hatiminda berkata...

PADAN MUKA,NAK SANGAT RAMPAS KUASA...AHH MANA DAP, TIME PAS DAN PKR KENA MAKI HAMUN... TU YANG NAMPAK BODOH SANGAT ORANG PKR DAN PAS NI... ORANG-ORANG DAP TIME SENANG DAN MENGUNTUNGKAN BARU LER SESAMA PAKATAN RAKYAT..TIME MACAM SUSAH PAS DAN PKR YANG NAMPAK BENGONGNYA!!!

The 6th Musketers berkata...

dah banyak kali dah DAP wat lagu tu..
PAS n PKR je yang pekak dan bisu.

Varto berkata...

DAP Pandai
PAS n PKR Bodoh mcm Lembu

ladybird berkata...

PAS dan PKR tak kisah, yang penting KUASA dan dapat jatuhkan BN.

Walaupon hakikatnya dengan berkuasa, belum tentu mereka dapat menunaikan janji dalam PRU12.