MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

1 Sep 2009

Anwar Suruh Khalid Ibrahim Jadi Bodoh Sombong !



Oleh Medan Info Kita

Limau Perut Tiga Serangkai
Buta Perut Tak da Akai…

Demikianlah antara rangkap pantun yang sering digunakan oleh seorang bekas tahanan ISA, Abdul Gani Haroon setiap kali beliau berceramah.

Maksud pantun ini amat tepat sekali untuk dipadankan dengan MB Selangor, Khalid Ibrahim sehubungan dengan penulisan blog yang bertajuk diatas.

Tatkala rakyat sedang melaungkan MERDEKA…, MERDEKA…., MERDEKAAA…!! Ketika ini juga kita saksikan bagaimana beberapa kerat pemimpin politik pembangkang yang semakin kebelakang pemikiran mereka dalam menangani permasalahan politik negara.

Kecoh juga dibuatnya apabila bantahan penduduk Seksyen 23 Shah Alam diatas kebodohan Yb Rodziah yang mahu membina sebuah kuil di kawasan penduduk yang majoriti melayu beragama islam mencapai kemuncaknya pada hari Jumaat lepas dimana kepala seekor lembu sebagai simbolik kemarahan mereka.

Sekilas pandang ianya boleh dianggap sebagai penghinaan kepada kaum Hindu. Tetapi kita juga perlu meilhat dari sudut “permainan politik” pembangkang, maksudnya disini, kenapakah sewaktu AMK PKR mempersendakan seekor lembu yang diheret ke SPRM beberapa bulan yang lalu, kaum Hindu yang menganuti fahaman Anwarisme tidak melatah..????? Dimanakah Dr Xavier, Charles Santiago, S Manikavasagam ketika itu..?? Bukankah mereka juga turut sama menyokong tindakan BODOH AMK PKR mempersendakan seekor haiwan yang dianggap suci oleh kaum Hindu..???

Inilah dia cara pemikiran yang ditanam dalam benak fikiran pemimpin pembangkang yang sudah diliwat oleh Anwarisme, apa sahaja yang mereka lakukan semuanya halal, semuanya demokrasi…, tetapi apabila sesuatu yang dilakukan oleh kumpulan yang bukan dari golongan mereka, maka dianggap tindakan tidak rasional dan berbagai bagai lagi kecaman yang dilemparkan!

APAKAH KOMEN KHALID DENGAN TINDAKAN BODOH DAN BANGANG AMK INI..?? KENAPAKAH KAUM HINDU YANG MENYOKONG PEMBANGKANG TIDAK MARAH APABILA HAIWAN YANG MEREKA ANGGAP SUCI DIHERET DAN DIPERSENDAKAN…???

Semalam akhbar Sinar Harian muka depan menyiarkan kenyataan BODOH si Khalid Ibrahim yang kunuunnya mengecam tindakan protes penduduk melayu islam dari Seksyen 23 Shah Alam sebagai menghina agama, tetapi kenapakah beliau tidak menegur perbuatan AMK beliau sendiri yang pernah mengheret ke pejabat SPRM mempersendakan haiwan suci kepercayaan kaum Hindu suatu masa dahulu...?

Pada awal pemerintahan kerajaan PKR & DAP di Selangor, Khalid telah mencetuskan kontrovesi dengan pengumuman projek ternakan BABI secara moden yang akan dijalankan secara besar-besaran di negeri Selangor. Inilah habuan sulung kepada pengundi-pengundi bukan melayu sebagai balasan menjadikan Khalid sebagai MB yang baru…


Untuk mengembalikan ingatan kita semua, pada suatu ketika apabila kecoh cerita bagaimana kepala seekor babi digantung pada kain rentang yang terjadi di Melaka, kenapakah Khalid tidak mahu mengeluarkan sebarang kenyataan..? Bukankah tindakan itu juga menghina agama..? Agama islam…! Seharusnya Khalid sensitif kerana beliau juga beragama islam! Tetapi kenapa beliau diam..? Apakah Khalid khuatir sebarang kenyataannya nanti boleh menyinggung perasaan Elizabeth Wong dan Theresa Kok..?


Petikan laporan berita kepala babi yang dijumpai tergantung ;-

“… Penggantungan kepala babi minggu lepas adalah insiden yang ketiga.Pada 18 Oktober lalu, peniaga dan pengunjung menemui bangkai kepala babi di tepian Pantai Pengkalan Balak, Masjid Tanah.Pada 13 November lalu, kepala babi dilaporkan digantung di atas pintu pagar rumah seorang ahli jawatankuasa Umno bahagian Masjid Tanah, Md Rawi Mahmud….”

Baca seterusnya klik pada link ini :- http://www.malaysiakini.com/news/95315

Khalid Ibrahim seharusnya boleh berdiri diatas kakinya sendiri dan tidak membiarkan dirinya menjadi kuda tunggangan yang dicucuk hidung oleh wakil rakyat bukan melayu..!!

Adalah sebaik baiknya Khalid melihat masalah yang dihadapi oleh penduduk melayu beragama islam di Shah Alam sebagai peluang terbaik untuk beliau menjadi CHAMPION dalam memberikan penyelesaian setelah kesemua wakil rakyat berbangsa melayu di Shah Alam lebih redha “mengaminkan” mentera agama yang lain….

sumber - medan info kita


5 ulasan:

joejet berkata...

artikel yg bodoh pernah gua baca...tutup la blog lu bro!!!///

Varto berkata...

kepada joejet..
Lu pun bodoh mcm lembu.. Kalu lu xsuka, lu bukak blog lembu lu sendiri.. (selangor nih famous ngan lembu.. MB kena naik keta lembu kalu nak pegi pejabat)
P/s jgn lupa tumpangkan Joejet lembu..

fie berkata...

memang bodoh , gua nak tanya lu , kita sembelih lembu , hina hindu ke? , lu orang yg tak pandai , dok pijak2 kepala lembu, pastu guna kepala lenbu utk isu agama

Ahmad Syafiq berkata...

Salam,
Ini lah Politik Malaysia tak habis habis dengan isu - isu meggelikan hati. Saya ramai kawan dari semua lapisan masyarakat. Bila tanya mereka yang beragama hindu marah tak atas apa yang berlaku kat Selangor mereka jawab senang je ala ni semua mainan politik. RAKYAT sekarang da matang so mintak tolonglah ahli2 politik ni semua ubahlah strategi RAKYAT takkan perdaya lagi dah. Baik BN atau PR sama je. PRU 13 nanti tak payah keluar undi tidur kat rumah lagi senang. Kalau boleh buat PRU 13 hari jumaat atau hari isnin boleh pi bercuti mana mana.
Salam.

http://asrajosen.blogspot.com/

Mohd berkata...

baik btol budi pekerti si joejet nih. Patut la puak2 pembangkang suke bebeno kutuk hina caci maki org.

lagipun aper ader hal. yg sokong PAS semua masuk syurgeeeee