MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

5 Sep 2009

Anwar sokong Lina Joy MURTAD !!!



Oleh Pusaka Ayahanda

Sarikata didalam English...

BBC: Moving On. About human rights. I would just like to know, if you were in power and you have some influence to exercise. This recent case about Lina Joy the Malaysian woman who wanted to be Christian, she is a muslim, in order to marry her christian fiance, and Malaysian highest court says she wasn't allowed to do that, was that a violation of her human rights?

Anuwar -: Well the Malaysian highest court SHOULD NOT have said that it should not be allowed, its her freedom of continuance , freedom of religion, something to sacrosanct ???, defended both in islam, in islamic theology, as my understanding of islam, and also the constitution. What is ask upon Lina Joy is to get her to go through the procedures.

BBC: So she should have been Allowed to to be come a christian?

Anuwar: IT IS HER RIGHT.



Sarikata Bahasa Melayu.....


"Mahkamah tertinggi Malaysia TIDAK SEPATUTNYA mengatakan ianya (murtad Lina Joy) tidak boleh dibenarkan, ini adalah kebebasan diri beliau dalam mengenal baik dan buruk, kebebasan beragama yang dipertahankan oleh Islam, oleh teologi Islam - dari pemahaman saya tentang Islam - dan dipertahankan oleh Perlembagaan...

"BBC: Jadi adakah sepatutnya beliau (Lina Joy) dibenarkan memeluk Kristian?

Anuwar: INI ADALAH HAKNYA. "



Inikah pemimpin Islam yang dimahukan oleh rakyat Malaysia ?? Para ulamak politik dan Pemuda Pas serta ketuanya Nasarudin Tantawi tak mahu berdemonstrasi ke tentang isu ini ?? Ataupun nanti Nik Aziz akan megeluarkan fatwa baru untuk menyokong kenyataan Anwar ini.

MURTAD adalah JENAYAH dalam Islam. Seperti mencuri, merompak, merogol dan sebagainya. Dalam jenayah TIDAK WUJUD perkataan HAK. Tidak ada hak bagi perompak untuk merompak, tidak ada hak bagi perogol untuk merogol.

Ia juga perbuatan MENZALIMI diri sendiri (neraka buat selamanya) dan MENZALIMI orang lain sekiranya perbuatan murtad itu menarik pula mereka yang jahil tentang Islam untuk turut murtad.

Maksud kebebasan beragama dalam Islam ialah TIADA PAKSAAN DALAM MEMELUK ISLAM, dan bukannya kebebasan untuk KELUAR ISLAM. Kebebasan beragama yang dpertahankan dalam Islam ialah HAK bagi penganut agama lain untuk beribadah tanpa sekatan dan gangguan (selama mana ibadah mereka TIDAK memudaratkan diri sendiri dan orang lain), BUKANNYA HAK UNTUK MURTAD.


Tertulis dalam Quran;

“Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa, dan jangan sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan Islam.”

Ali Imran, ayat 102

sumber - pusaka ayahanda


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cilaka punya al-Zuburi...Bukan sahaja bangsa kau gadaikan malahan agama pun sudah jadi mainan kau(mainan politik).

Al-Zuburi al-liwati kau ni Islam ke kafir. Jangan kau tafsirkan Islam tu ikut kefahaman dungu kau tu...Murtad tu Jenayah Dalam Islam tahu tak..Jenayah...

Aku rasa kalau mak kau masih hidup lagi dan dia faham apa kau kata nescaya hampalah harapannya terhadap seorang anak untuk mempertahankan agamanya.

Tapi aku percaya kau tak akan serik..sebab masa kau ziarah mak kau dipusara kau berlakon buat muka seposen atas kerusi roda konon..

Biarlah pendedahan demi pendedahan tentang kelaknatan kau tu di nilai oelh sesiapa sahaja...kau akan terima balasannya...percayalah