MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

6 Sep 2009

Anwar Ataturk ketakutan bila sebut nama Musa Hassan

Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Selain nama Saiful Bukhari nama yang sering menjadi igauan kepada Anwar Atartuk ialah Musa Hasan iaitu Ketua Polis Negara, sebab itu sekiranya boleh Anwar ingin mengenepikan nama tersebut dalam persekitan yang perlu dihadapinya. Jika Saiful Bukhari beliau takut kerana menjadi Saksi utama kepada Kes liwatnya hingga begitu beria-ia mohon digugurkan kes tersebut. Musa Hasan pula dibenci oleh Anwar kerana Musa Hassan banyak mengethui segala skandal dirinya semenjak diminta membatu menyiasat kes Anwar pada 1997.


Bagi memburukkan imej kepada Anak ustaz Hassan Azhari ini, Anwar telah melakukan pelbagai cara seperti mana dia mengambil langkah memburukkan musuh politiknya yang lain. Yang terbaru dengan akuan sumpah seperti tertera di laman Malaysia Today dan mengarahkan Mahfuz Omar mereka cerita bahawa Musa Hasan disambung kerana kaitan dengan Al-tantunya.

Anwar juga meminta PAS memanipulasi isu ini hingga mencadangkan kepada Agung supaya menolak pemyambungan kontrak sebagai Ketua Polis Negara, begitulah terdesaknya anwar yang seolah ketakutan dengan wajah dan nama Musa Hassan. Namun hasrat Anwar terlayu lesu, apabila kontrak perkhidmatan Ketua Polis negara itu disambung.

Walaupun di laman blognya tidak diceritakan sedikit pun mengenai kebenciannya terhadap Musa Hassan namun umum tahu kenapa Anwar begitu membenci Ketua Polis Negara itu. Seperti dinyatakan oleh blog Unspinner Musa Hasan merupakan pegawai polis yang bertangungjawab mencungkil dan menyiasat kes salah laku Seks Anwar pada tahun 1997 seperti yang dituduh oleh Ummi Hafilda.

Menurut laman itu, Anwar agak terkejut juga apabila seorang pegawai Polis CID Iaitu Musa Hasan berani datang untuk menyoal dia danAnwar terpaksa menjawab soalan pegawai polis yang yang hanya berpangkat SAC pada masa itu.

Dalam kenyataannya kepada Musa Hassan Anwar telah menafikan semua tuduhan yang dibuat oleh Ummi dan Azizan dan mengarah diberhentikan penyiasatankerana YAB Perdana Menteri telah setuju bahawa kes tersebut adalah fitnah.

Anwar sedar bahawa Musa adalah seorang pegawai Polis yang tidak takut menjalankan tugas. Jesteru itu dia meminta Polis menangkap Ummi dan Azizan. Kemudian bila Polis jalankan tugas untuk menyiasat kes ini ke akar umbinya, Anwar cemas dan memberi arahan untuk dihentikan penyiasatan.

Namun begitu sebagai pegawai polis yang memegang prinsip kebenaran, Musa Hassan tidak tunduk arahan Anwar Ibrahim dan meneruskan siasatannya kerana fail mesti ditutup dengan kemas (dan bukan tergantung tanpa kesudahannya).

Maka dua hari kemudian pada pagi 2hb September 1997, Musa telah memberitahu kepada ASP Zul Aznam (ADC Anwar Ibrahim) bahawa dia perlu menyoal beberapa orang lagi termasuk Mohamed Azmin Ali, Shamsidar Taharin, Dato Nallakaruppan, Aton (orang gaji di rumah Shamsidar) dan juga ASP Zul Aznam.

Permintaan Musa Hassan ini telah menjadikan Anwar menjadi cemas dan panik lantas disuruhnya Azmin membawa Musa datang berjumpa dengannya. Azmin lantas menghubungi Musa Hassan pada 11.50 pagi dan meminta Musa hadir ke pejabat Anwar dengan secepat mungkin. Musa sampai di pejabat Anwar setengah jam kemudian pada 12.20 pm.

Pada perjumpaan ini Anwar telah menegur Musa Hassan kerana masih meneruskan siasatan untuk menyoal Azmin, Shamsidar dan Dato Nallakaruppan kerana Ummi dan Azizan telah pun menulis pengakuan bahawa tuduhan mereka semuanya fitnah saja.

Dari rentetan itu Musa merasa sangat pelik kerana sepanjang pengetahuannya inilah kali pertama dalam sejarah Malaysia di mana seorang pegawai Polis pangkat SAC telah dipanggil ke pejabat Timbalan Perdana Menteri dan diarahkan oleh seorang TPM untuk menghentikan siasatan jenayah.

Lantas Musa membantah arahan Anwar Ibrahim itu dan menyatakan bahawa dia mempunyai tanggung jawab untuk selesaikan siasatan untuk menutup fail dengan rapi.

Mungkin ini yang menyebabkan Anwar terlalu takut dengan Musa Hassan, lantas untuk memburukkan kredibiliti musuhnya itu dicipta akuan bersumpah mengaitkan Musa Hassan dalam kegiatan Kongsi Gelap.

Dalam zaman hari ini akuan bersumpah bukanlah sesukar mana untuk dilakukan malah sesiapa pun boleh melakukannya, sediankan duit sahaja. Melainkan ia bersumpah mengikut cara islam tentu banyak perkiraan akan diambil untuk melaksanakannya.

Dalam hal ini Anwar sendiri pun tidak berani bersumpah dlam kes liwatnya, yang hanya dia tau menyuruh balacinya membuat akuan bersumpah sahaja terhadap musuh politiknya. Bukan sahaja Musa Hassan yang pernah kena malah Najib sendiri pun pernah dikenakan oleh Anwar dalam akuan bersumpah ini, walaupun realitinya masih belum pasti benar.

sumber - tomyampoktek


Tiada ulasan: