MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Sep 2009

Anwar Atartuk takut pendakwaraya atau bukti liwat

Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Ramai pihak menyifatkan permohonan ketua pembangkang, Anwar Atarturk untuk membatalkan pasukan pendakwaan dalam perbicaraan kes liwat beliau sebagai tidak munasabah.

Namun itulah manusia bernama Anwar, hanya mahu keadilan pada dirinya sahaja. Sekiranya benar beliau tidak bersalah dalam kes liwat tersebut biarlah perbicaraan diteruskan, mana mungkin kita melihat perbicaraan yang tidak mempunyai pasukan pendakwa hanya pasukan peguambela sahaja. Ini sebenarnya lagi tidak adil pada Saiful Bahari.

Difahamkan Anwar sengaja meminta semakan kehakiman bagi membatalkan pasukan pendakwaan ini bagi tujuan untuk melengah-lengahkah kes tersebut dari dibicarakan dan membolehkan dia memomokkan cerita bahawa pasukan berkuasa zalim dan tidak adil. Kalau tidak percaya bacalah kenyataan dilaman blognya, dimana beliau mendakwa pasukan pendakwaraya sengaja menanguhkan kes liwatnya. Namun hakikatnya beliau yang sengaja mencari apa sahaja alasan untuk ditangguh kes liwatnya.

Pasukan pendakwaan dikatakan terdiri daripada tujuh anggota itu diketuai oleh Penguam Cara Negara 1, Datuk Idrus Harun dan Anwar telah membuat permohonan bagi membatalkan pasukan pendakwaan tersebut pada 11 Ogos lalu.

Adalah tidak logik Anwar takutkan pasukan pendakwaraya, ini kerana pasukan penguambelanya yang baru dikatakan telah diisi dengan bintang-bintang All Star, umpama pendahulu pasukan liga Premier England.

Sementara Mohd Saiful Bukhari Azlan, orang yang menjadi saksi utama kes liwat Anwar mempersoalkan 'layanan VVIP' yang diberikan kepada penasihat PKR itu. Beliau berkata Datuk Seri Anwar meminta agar seluruh pasukan pendakwaan dibatalkan kerana mereka dilantik Peguam Negara.

"Jika permohonan beliau diluluskan, maka tidak ada orang boleh mendakwanya (Anwar). Ini kerana kuasa melantik pasukan pendakwaan terletak di tangan Peguam Negara," kata Saiful.

Sementara itu, Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali, meminta kerajaan memberi penjelasan kepada rakyat kenapa perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar masih tertangguh hingga sekarang.

Menurutnya, Anwar tidak seharusnya melakukan sesuatu yang menjurus kepada ketidakadilan terhadap pihak lain.

"Cuba kalau dia berada di tempat Saiful, sudah tentu dia mahu kes ini dipercepatkan," tegas Ibrahim Ali yang merupakan ahli parlimen Pasir Mas.

sumber - tomyampoktek


1 ulasan:

iKAnBUNtal berkata...

itulah akibatnya melepaskan anjing tersepit...
baik2 aman kat sungai buluh..
dengan alasan teknikal anjing itu dilepaskan..
akhirnya dia gigit semua orang..