MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

27 Ogo 2009

Tan nafi gaduh dengan Teoh

Jimadie Shah Othman, Ogos 27, 09, 12:54pm

kemaskini 3.37pm Ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) Tan Boon Wah menafikan pernah bergaduh di tandas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan Teoh Beng Hock pada pukul 2 pagi 16 Julai.


"Saya menegaskan bahawa saya tidak pernah bertelingkah atau bergaduh dengan Teoh Beng Hock pada semua masa di bawah tahanan SPRM," katanya dalam sidang media khas di ibu pejabat DAP di Petaling Jaya hari ini.

Tan menolak keterangan Mohd Anuar Ismail, pegawai penguasa kanan SPRM Selangor, di inkues menyiasat kematian Teoh di Mahkamah Koroner Shah Alam semalam.

"Selepas kematian Teoh, saya dimaklumkan oleh Bulkini Paharuddin (pegawai SPRM) bahawa terdapat pergaduhan antara Boon Wah dengan si mati pada pukul 2 pagi bertempat di tandas SPRM," beliau dipetik berkata.

Bercakap dalam sidang media khas di ibu pejabat DAP di Petaling Jaya tengah hari tadi, Tan berkata, dakwaan terhadapnya tidak berasas, palsu dan secara sengaja dicipta.

Turut hadir, tokoh popular DAP Lim Kit Siang dan exco kerajaan Selangor, Ean Yong Hian Wah, yang juga bekas majikan Teoh.

Membela dirinya, Tan berkata, pada jam 2 pagi hari Khamis tersebut, beliau masih disiasat dalam sebuah bilik di pejabat suruhanjaya itu.

Tambahnya, beliau hanya keluar sebentar untuk minum air di pantri dan membuat panggilan telefon kepada keluarganya setengah jam selepas itu.

Bagaimanapun, ketika keluar kali kedua untuk ke tandas kira-kira jam 5 atau 6 pagi, beliau terserempak dengan Teoh di pantri.

"Saya nampak Teoh mundar-mandir di pantri. Saya tanya pada dia, 'Teoh, kamu masih berada di sini?'

"Teoh hanya tunduk kepala. Saya terus pergi ke tandas. Kemudian saya balik ke pantri. Saya tidak nampak Teoh lagi," katanya.

Waktu itu kali terakhir beliau melihat Teoh semasa ditahan di SPRM Selangor, jelasnya.

Sementara itu, Ean pula mempersoalkan motif sebenar Mohd Anuar membuat dakwaan yang serius terhadap Tan.

"Apakah niat sebenar SPRM mengeluarkan tuduhan sebegini? (Adakah) oleh kerana Teoh sudah meninggal dunia, mereka boleh reka pelbagai jenis tuduhan palsu terhadapnya?

"Adakah SPRM cuba menolak dan mengalih tuampuan kisah sebenar kematian Teoh?" soalnya.

sumber - malaysiakini

1 ulasan:

Unknown berkata...

SPRM terang2 tiada motif untuk membunuh, berbanding motif yg dimiliki oleh Tan Boon Wah dan geng2 DAPnya.

pihak tertuduh semakin tertekan dan mcm biasa akan menuding jari kat org lain yg mana sekarang SPRM yg menjadi mangsa.

u org ni ape lagi mau kaverline?
DAP mana pegi lu punyee CAT?
CHEATING, ACCUSING & TWISTING