MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

24 Ogo 2009

PKR – politik berorientasikan agenda Anwar

Dalam pada calon BN Rohaizat di lamun dengan pelbagai berita yang menyerang kewibawaan calon – Pakatan Rakyat khususnya PKR dikejutkan dengan tindakan keluarnya Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Lunas, Kedah, Mohd Radzhi Salleh dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menjadi wakil rakyat bebas kerana hilang kepercayaan terhadap kepemimpinan parti itu. Asas meninggalkan parti adalah kerana perjuangan PKR sudah menyimpang dan hanya membentuk satu ideologi berpaksikan politik Anwar Ibrahim. Tindakan beliau menjadi satu letupan kepada PKR dalam menghadapi pilihan raya Permatang Pasir.

Persoalan utama yang mahu di tanya – apakah masalah Anwar Ibrahim sehingga bukan sahaja ADUN Lunas yang bertindak menjadi ADUN bebas tetapi sudah acap kali ahli-ahli Parti turut mengatakan perkara yang serupa. Adakah benar – Pakatan Rakyat adalah satu pakatan yang hanya di tunggangi untuk kepentingan politik seorang individu bernama Anwar Ibrahim.

Anwar dikatakan bukan sahaja oleh penyokong UMNO sebagai pengkhianat Melayu tetapi turut dilabel sebagai seorang yang berorientasi politik individu untuk kepentingan diri tertentu. Sekiranya dakwaan ini benar – maka tidak menghairankan kenapa PKR khususnya semakin kurang di lihat sebagai parti yang dapat menyempurnakan agenda rakyat.

Kita perlu meneliti dengan lebih dalam lagi agar rakyat tidak terkeliru dengan kempen dan propaganda semata-mata untuk politik. Kita boleh menilai dan layak memilih siapa sahaja yang mahu dipilih – adakah yang di pilih hanya hadir sesekali sahaja dalam perjuangan menuntut keadilan atau sememangnya pejuang tulen. Persoalan politik PKR berorentasikan politik Anwar perlu kita bahas bersama dan sekiranya BENAR politik Pakatan Rakyat hanyalah satu pakatan bagi menyempurnakan agenda Anwar, maka Pakatan itu seharusnya di tolak. Apa kata anda?

sumber - umno-reform


2 ulasan:

AnTi AljUbuRi berkata...

Mengapa mahu dan mesti ditolak? saya fikir tidak wajar dan tidak patut untuk ditolak tolak!!

Jangan tolak mereka, terajangkan mereka!! Dan al juburi sudah lebih dari patut untuk dihumbankan. Humbankan dia ke Sungai Buluh dan biarkan dia bermausautin di sana sehingga ke akhir hayatnya sebagai pengkhianat pada ugama, bangsa dan negaranya !!!

Jahanamkan PR dan humbangkan anu war al juburi - pasti negara lebih selamat, selesa dan makmur untuk semua!!!

Tanpa Nama berkata...

AKU NAK TUKAQ SIKIT DARI PADA ALJUBURI KEPADA AL-KUBURI....SEBAB TAK LAMA LAGI HARAPAN NAK JADI PM TAK TERKUBOQ DAH NUAR OII.

HANG PERASAN NAK JADI PM JE..SEBENAQ HANG TAK LAYAK NAK JAWAT TAWATAN APA PUN SBB. HANG NI JAWATAN DAH BESAQ DAH DI SISI IBLIS...SO TAK PAYAH NAK KAN JAWATAN DI DUNIA NI...JAWATAN DAH ADA DAH DI NERAKA JAHANNAM....