MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

10 Ogo 2009

Kesal orang Islam sokong DAP - Dr Asri

Oleh ZIEMAN

PETALING JAYA: Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd. Asri menyatakan rasa kesalnya dengan sikap sesetengah tokoh DAP yang tidak menghormati perasaan orang Islam.

Menurut beliau apa yang lebih menyedihkan ada orang Islam sendiri yang menyokong mereka (sesetengah pandangan pemimpin DAP ke atas Islam) dan terus membiarkan keadaan ini berlaku.



"Mereka (DAP) disokong oleh sesetengah pihak yang 'lantang tidak seimbang' yang bernama muslim, mereka seakan membiarkan keadaan ini berlaku.

"Mereka yang 'tidak seimbang' ini hanya 'garang dan cengih' sesama muslim, tetapi membiarkan orang lain membelasah muslim secara biadap," kata Dr. Asri.

Sebelum ini Ahli Parlimen Bandar Kulim , Zulkifli Nordin meminta Ketua Pemuda DAP, Loke Siew Foke supaya memohon maaf kepada Dr. Mohd Ridhuan Tee khususnya dan umat Islam amnya.

Dalam satu kenyataan Loke yang disiarkan oleh sebuah laman blog, Ahli Parilmen Rasah itu mengutuk keras Dr. Mohd. Ridhuan, mengenai isu anak luar nikah mendiang Teoh Beng Hock.

Dr. Ridhuan dalam tulisnya mempertikaikan langkah menghalalkan 'anak luar nikah' yang didakwa kepunyaan mendiang Teoh Beng Hock dengan tunangnya.

Dalam pada itu, Dr Asri turut melahirkan perasaan kecewa beliau dengan cara Loke mengkritik Dr. Mohd. Ridhuan yang juga pengerusi Malaysian Chinese Muslim Association (MACMA). "Saya rasa dukacita dengan bahasa dan cara mereka, seperti biasa memang akan ada orang yang memakai 'topeng bernama Islam' menjustifikasikan mereka.

"Secara umumnya, saya bersetuju dengan kenyataan Zulkifli Nordin," kata Dr. Asri

sumber - mstar


Tiada ulasan: