MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Ogo 2009

Isu Arak : MBSA hantar laporan kepada Istana Selangor

SHAH ALAM – Isu rampasan dan pemulangan semula 70 tin dan botol minuman keras oleh pegawai penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dimaklumkan kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Perkara berkenaan disahkan Setiausaha Sulit Baginda, Datuk Munir Bani ketika dihubungi Sinar Harian di sini, semalam.

“Kita akan meneliti laporan yang diberikan oleh pegawai MBSA terlebih dahulu sebelum dibaca bagi makluman Tuanku,” katanya.

Selasa lalu MBSA menyerahkan laporan berkaitan Dasar Majlis dan dokumen lain berkenaan rampasan serta pemulangan semula minum keras tersebut kepada wakil istana.

Isu tercetus selepas campur tangan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Selangor, Ronnie Liu yang mahu pegawai MBSA memulang semula minuman keras yang dirampas dari kedai serbaneka di Seksyen 8, 29 Julai lalu.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali dalam sidang media kemudiannya menggesa kedudukan Ronnie dalam Exco Kerajaan Negeri dikaji semula kerana didakwa dalam beberapa isu penguatkuasaan oleh pihak berkuasa tempatan.

Hasan yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam turut menggesa portfolio disandang Ronnie ditukar dengan orang lain bagi mengurangkan masalah yang sedang dan pernah berlaku sebelum ini.

sumber - sinar harian


Tiada ulasan: