MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

7 Ogo 2009

Air Muka Najib jernih kata Nik Aziz, air muka Anwar bagaimana?



Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

"Saya dilayan dengan baik (oleh Perdana Menteri), dengan senyumnya, air muka yang jernih, saya dibawa melawat ke kawasan yang dianggap ‘corridor of power’ untuk pelabur luar negara, sungguh hebat," katanya kepada pemberita sejurus menyambut kumpulan seramai 50 penduduk Kelantan yang menyertai misi melawat pelantar minyak di kawasan 170 kilometer dari pantai Tumpat.

Apakah mesej yang sebenarnya ingin disampaikan oleh Menteri Besar Kelantan tersebut apabila mengatakan beliau berpuas hati dengan layanan Perdana Menteri sewaktu dan mengatakan "air muka Najib jernih".

Apabila seorang Tok Guru memberi penilaian yang baik terhadap musuh politiknya adakah ia memberi gambaran segala tuduhan Anwar Ibrahim terhadap Najib sebelum ini adalah karut. Kenyataan itu dikeluarkan selepas 3 kali Menteri Besar Kelantan tersebut dapat bersua muka dan berbincang dengan Perdana Menteri tersebut dalam tempoh terdekat.

Kalau benarlah seperti yang dikata Mursyidul Am PAS itu terhadap DS Najib, maknanya tuduhan yang dilemparkan oleh Anwar dan kuncu-kuncunya hanyalah untuk menjatuhkan kredibiliti Najib sahaja. Mana mungkin orang yang melakukan pembunuhan dan kejahatan wajahnya berseri, air muka yang jernih tidak dapat dibuat dengan disapu bedak, tapi ia adalah dianugerah Tuhan berdasarkan sikapnya.


Sehingga saat ini tidak pernah pula ada tokoh agama menyatakan muka Anwar bersih. Kalau kita tanyakan kepada umum, ramai mengatakan muka Anwar sekarang ini sudah tidak lagi seperti dahulu semakin tidak berseri dan menampakan kekusutan dan amarah demdamnya. Mengapa ini terjadi, semakin beliau berada di puncak kuasa wajahnya semakin mengatakan dirinya bermasalah.

Walhal dalam tempoh ini, dengan menjadi ketua pembangkang dan menguasai beberapa negeri seharusnya muka Anwar lebih nampak berseri, tetapi hakikatnya tidak berlaku. Apa sebenarnya rahsia yang cuba disembunyikan Anwar ibrahim kepada umum.

Adakah wajah ceria yang dilontar Anwar kini hanyalah untuk menutup perasaan gelisahnya, mungkin Anwar terlalu risau dengan Kes liwatnya denagn Saiful Bukhari yang hari ini masih belum dapat ditentukan siapa yang benar siapa yang kelentong.

Saiful Bukhari dalam blognya menyatakan beliau kecewa dengan perkembangan perbicaraan yang selalu ditanguh atas pelbagai alasan dan sebab. Hingga saat ini menurut Saiful sudah masuk hari ke 400 aduan liwatnya kepada Anwar Ibrahim dilakukan, namun perbicaraan utama masih belum dapat dijalankan.

Timbul juga persoalan kepana Anwar ingin pertuduhan digugurkan sebelum perbicaraan, apakah sebenarnya yang mengangu fikiran Anwar saat ini. Adakah nama Saiful Bukhari benar-benar menghantui dirinya kini.?

Lenakah Anwar melelapkan mata dikala ini, atau saban malam Anwar bermimpi mengingatkan kes liwat dirinya dengan Saiful.

Sehingga saat ini juga, walaupun wujud pelbagai kekalutan kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang Anwar masih belum bersuara lagi, mungkin tengah cari ilham untuk menyalahkan pihak lain. Itulah sikap Anwar dari semenjak dibebaskan dari penjara, UMNO sahaja disalahkan tidak pernah sedikitpun beliau memohon maaf kepada umum atas kesilapannya.

Dalam kes penanguhan kes liwatnya juga Anwar telah menyalahkan pendakwaraya kerana menanguhkan perbicaraan. Begitulah buruk perilaku manusia bernama Anwar ini, namun mungkin Anwar lupa bahawa setiap kejahatan yang dialakukan oleh mana-mana pemimpin sebelum ini sejarah akan menguhukm pemimpin tersebut,hanya masa menentukannya. Masa itu kalau ditakdirkan Anwar masih bernyawa mungkin beliau akan dapat melihat sendiri keaiaban dirinya dipertontonkan Allah kembali.

sumber - tomyampoktek

Artikel lain berkaitan :

. Liwat : Bahasa 'muka' Anwar


1 ulasan:

AnTi AljUbuRi berkata...

Anu War hilang ...

Tolong kesan di mana dia berada sekarang

berita lanjut di

http://anwaraljuburi.blogspot.com/2009/08/anwar-hilang.html