MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

6 Ogo 2009

Inkues tegang Gobind aju teori Teoh ditolak

SHAH ALAM: Inkues yang menyiasat punca kes kematian Teoh Beng Hock diberitahu bahawa tidak terdapat unsur alkohol atau dadah biasa dalam badan mendiang.

Saksi ketujuh iaitu Ahli Kimia dari Jabatan Kimia, Zairahah Awang berkata, hasil analisisnya menunjukkan tidak terdapat apa-apa kandungan alkohol atau dadah biasa dalam darah, air kencing dan perut spesimen Teoh.

Katanya, anasilsis tersebut dibuat untuk mengetahui sama ada terdapat kesan racun atau sebarang bahan merbahaya ke atas spesimen biologi sama ada haiwan atau manusia.

Inkues disambung pagi tadi.

Dalam pada itu, suasana mahkamah menjadi tegang apabla Pendakwa Raya membantah soalan yang diajukan kepada saksi ketujuh oleh peguam pemerhati keluarga Teoh, Gobind Singh mengenai sama ada beliau membuat kajian dengan mengambil kira kemungkinan lain menyebabkan kematian mendiang.

Gobind berkata: "Adakah kamu tahu tentang kes ini, tidakkah kamu tahu tentang persepsi masyarakat yang mengatakan beliau ditolak melalui laporan akhbar?"

Pendakwa Raya membantah soalan Gobind dengan mengatakan saksi tidak boleh ditekan dengan soalan-soalan sedemikan sama ada si mati ditolak ataupun tdak.

Pendakwa Raya menegaskan saksi hanya menjalankn tugasnya sebagai ahli kimia.

Koroner juga bersetuju dengan saranan Pendakwa Raya.

sumber - mstar


Tiada ulasan: