MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

21 Jul 2009

Teresa Kok : Sejarah buktikan tuduhan DAP tidak benar



Oleh Medan Info Kita

Beberapa tahun lalu negara kita pernah digembar-gemburkan dengan pendedahan video klip ‘aksi penderaan ketuk ketampi’ seorang wanita dalam keadaan berbogel oleh Ahli Parlimen Seputeh, Theresa Kok. Riuh rendah media menyiarkan berita ini kununnya mangsa penderaan itu merupakan seorang warga negara Cina.


Pendedahan oleh Theresa iti telah disusuli oleh tekanan demi tekanan oleh pemimpin pembangkang mendesak agar kerajaan segera bertindak. Malah imej negara kita dalam inudustri pelancongan juga dikhuatiri akan terjejas ekoran dari penyebaran video klip tersebut dan liputan berita yang negatif.

Agak tergesa-gesa juga cara kerajaan kita “melatah” apabila wakil kementerian dari pejabat Menteri Luar diutuskan pergi ke negara Cina untuk memohon maaf.

Tetapi akhirnya terbukti bahawa dakwaan dan penyebaran berita ini TIDAK BENAR sama sekali..! Rupa-rupanya mangsa penderaan dalam tahanan polis itu adalah seorang wanita tempatan, rakyat Malaysia yang pernah dikaitkan dengan kes penyalahgunaan dadah sebelum ini…….

Kes senyap begitu sahaja…., Theresa Kok pun diam, pemimpin DAP dan pembangkang juga buat Don’t Know seolah-olah tidak ada apa apa yang berlaku. Pihak kerajaan pula tidak memberikan sebarang tekanan kepada Theresa untuk memohon maaf kerana bertindak untuk “mis-lead” isu yang belum dibuktikan kebenarannya…..

Baru baru ini, sebaik sahaja mayat Teo Beng Hock ditemui di Bangunan Plaza Masalam iaitu disitulah terletaknya pejabat SPRM, maka spekulasi dicetuskan segera oleh pemimpin DAP tanpa melengah-lengahkan masa lagi….

Berkokoklah pemimpin-pemimpin DAP mahu menuding jari kearah SPRM, cuba untuk membabitkan agensi kerajaan ini dengan kematian pembantu khas kepada wakil rakyat Seri Kembangan mereka.

Rakyat tidak seharusnya “terpedaya” dengan “lakonan” beberapa pemimpin DAP dan disokong dengan watak “pelakon pembantu” oleh beberapa kerat pemimpin PKR dan PAS. Secara logik akal yang waras tidak akan menerima “teori DAP” kerana Teo Beng Hock adalah “aset” yang penting kepada kumpulan penyiasatan SPRM, mana mungkin mereka mahu “menghapuskan” aset yang cukup berharga ini…? Peranan Teo sebagai Setiausaha dan Pembantu Khas kepada salah seorang Exco DAP merupakan satu tugas yang besar dan tidak mustahil beliau menyimpan pelbagai maklumat dan rahsia rahsia penting boss boss dalam parti itu.

Sudah tentulah sekiranya ada pihak yang mahu “NYAHkan” atau “hapuskan” Teo Beng Hock semestinya kumpulan yang “khuatir” segala maklumat dan rahsia mereka akan dapat dibongkarkan, maka satu satunya jalan keluar adalah “hilangkan” bukti…!

Perkara ini telah dikupaskan dengan baik oleh Ezam Mohd Nor sewaktu beliau memberikan ceremahnya di Kancong Darat dalam suatu program anjuran Pemuda UMNO Kuala Langat pada 19 Julai baru baru ini, liputannya boleh dibaca disini.

Seperkara lagi yang harus kita perhalusi ialah rekasi satu dua pemimpin DAP yang dikira “over-acting” seolah olah mahu menutup salah laku dirinya sendiri…. Sebenarnya mendiang Teoh adalah Pembantu Khas kepada Exco yang juga wakil rakyat Seri Kembangan, Ean Yong, tetapi kita menyaksikan bagaimana seorang lagi Exco DAP, Ronnie Liu pula telah mengamuk sakan..!! Pelik juga…., gelagat Ean Yong begitu tenang dan dilihat beliau terkejut dan tidak ada langsung reaksi marah dalam kelakuan dan responnya sepanjang tempoh kejadian ini. Seharusnya sebagai boss kepada mendiang Teoh, maka Ean Yong lebih “layak” untuk mengamuk sakan bukannya Ronnie Liu…

Insiden kematian Teoh ini adalah kesinambungan kepada pendedahan Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Chee Kheong mengenai terdapat aktiviti-aktiviti “underground” oleh kumpulan kongsi gelap dipejabat salah seorang Exco DAP dalam premis SUK Selangor.

Sehubungan dengan pendedahan itu maka berlakulah proses “meneka dalam kesamaran” dan calon yang mendapat undian paling tinggi sebagai “suspek utama” adalah Ronnie Liu. Beliau pernah didakwa cuba mengganggu gugat tugas penjawat awam dalam kes serbuan sebuah hotel membenteras aktiviti pelacuran warga asing pada tahun lepas. Malah, semenjak portfolio Kerajaan Tempatan ini duduk dibawah Ronnie Liu, negeri Selangor mewah dengan pertumbuhan sihat banyak rumah rumah urut, lazimnya perniagaan ini dikaitkan dengan kumpulan kongsi gelap!

Semoga siasatan pihak Polis akan segera mendapat jawapan dan sekiranya terbukti tiada pembabitan pihak SPRM, maka rakyat harus SEGERA kembali mengingati “penipuan” Theresa Kok dalam kes ketuk ketampi penderaan polis dalam lokap yang dikaitkan dengan wanita warga Cina…..

sumber - medan-info-kita

Tiada ulasan: