MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

23 Jul 2009

Saksi terakhir jumpa Teoh 6 pagi : Kenapa mereka bertelagah ?


Oleh Tomyampoktek, AIDCclub

Pihak berkuasa menyatakan kemungkinan besar Teoh Beng Hock dibunuh 4-5 Jam sebelum mayatnya dijumpai pukul 1.30 tengahari. Dan orang terakhir yang dikatakan menemui pembantu peribadi Exco Seri Kembangan itu ialah Tan Boon Hwa, seorang Ahli Majlis Perbandaran Kajang.

Tan seperti dipetik dari akhbar berita harian mengakui beliau terserempak dengan Teoh, 30, di pantri pejabat SPRM, kira-kira jam 6 pagi, Khamis lalu, beberapa jam sebelum mangsa ditemui mati di koridor Tingkat Lima, Plaza Masalam, yang menempatkan pejabat SPRM Selangor.


"Dia (Teoh) nampak letih, tetapi kami tidak bertegur sapa ketika berselisih," kata Tan ketika dihubungi wartawan Berita Harian.


Sehari selepas kematian Teoh, Ahli majlis perbandaran kajang itu mengeluarkan kenyataan memburukkan SPRM seperti dilaporkan Malaysia kini dengan motif memburukkan SPRM dan pegawai penguatkuasanya. Apakah motif Tan sebenarnya hingga mendakwa SPRM melakukan kekerasan terhadapnya, bukankah ia bermotif untuk memburukkan SPRM sehingga kredibilitinya agensi tersebut boleh dipertikai.


Persoalan yang menarik juga sewaktu itu, Tan tidak menyatakan pukul berapa ia menemui Teoh, kenapa di saat ini baru beliau menyatakan dengan tepat masa beliau bertemu dengan mangsa.


Apakah ketakutan kepada Tan sebenarnya sehingga terpaksa menyalahkan SPRM ke atas yang berlaku. Wujud tandatanya adakah Tan juga terlibat dan mengetahui mengenai punca kematian Teoh tersebut. Pendapat ini adalah logik kerana selepas satu jam lebih beliau dan Teoh berjumpa mangsa dikatakan mati. Dalam tempoh tersebut apa sebenarnya yang dilakukan Tan di pejabat SPRM, kerana dimaklumkan siasatan terhadapnya sudah tamat lebih awal lagi, atau ada kemungkinan beliau telah ditugaskan oleh parti menunggu mangsa sehingga selesai hasil siasatan.


Sabtu lalu 19 julai Tan dilaporan telah membuat laporan polis terhadap SPRM, tetapi enggan percakapannya direkod pihak berkuasa. Apa motif Tan berbuat demikian?


Adakah beliau hanya ingin mengabui orang ramai mengenai punca kes sebenar . Kerana seandainya beliau berniat baik ingin membela kematian Tan, seharusnya beliau orang yang sepatutnya memberi kerjasama penuh kepada pihak polis, namun tindakannya kini semacam apa yang Anwar lakukan iaitu hanya bermotif politik untuk meraih sokongan awam kepada pembangkang dan membenci pemerintah sedia ada.


Bolehlah kita menerima akal seorang mangsa membuat laporan tetapi tidak ingin merakam laporan tersebut, motif apa laporan tersebut dibuat sebenarnya?

sumber - tomyampoktek



Tiada ulasan: