MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

26 Jul 2009

Ronnie Liu & Ean Yong berang pendedahan blog



Jul 25, 09 10:46pm
Exco kerajaan Selangor - Ronnie Liu dan Ean Yong Hian Wah berang dengan dakwaan sebuah blog yang menuduh mereka terbabit melesapkan wang kerajaan negeri.

Hari ini, kedua-dua tampil mempersoalkan mengapa pemilik blog tersebut hanya menyerang exco negeri Selangor dari DAP sahaja.


"Mengapa exco DAP sahaja yang dikaitkan dengan dakwaan tersebut? Apakah ada komplot politik untuk mencemar nama baik kerajaan negeri?" soal mereka dalam satu kenyataan bersama hari ini.

Pada ini, tujuh ADUN Pakatan Rakyat Selangor sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan salahguna peruntukan untuk DUN.

Selain Ean, enam ADUN yang turut disiasat ialah Teresa Kok (DAP-Kinrara), Elizabeth Wong (PKR-Bukit Lanjan), Hannah Yeoh (DAP-Subang Jaya), Dr Cheah Wing Wah (DAP-Damansara Utama), Edward Lee (DAP-Bukit Gasing) dan Lau Weng San (DAP-Kampung Tunku).

DAP mempunyai 13 daripada 36 kerusi DUN Pakatan di Selangor. DUN Selangor mempunyai 56 kerusi.

Dalam kenyataan bersama itu, Liu dan Ean sekali lagi mengulangi bahawa mereka telah difitnah oleh blog tersebut, yang mendakwa mendiang Teoh ada bukti rasuah yang membabitkan mereka berdua.

Teoh, yang merupakan setiausaha politik Ean, ditemui mati di koridor tingkat lima Plaza Masalam, Shah Alam beberapa jam selepas disoal siasat -sebagai saksi - oleh SPRM berhubung dakwaan salahguna peruntukan DUN di Selangor.

sumber - malaysiakini

Tiada ulasan: