MODERATOR AIDC

AIDC NORA ZEK LADY
FAIZAL OM 300 QASEH
UDIN KMBG GLORY CKIAH
DRASEREMANG PISAU ABU

PANAS! DI AIDC GROUP

Anwar, International Crisis Group & Annapolis Summit : Klik di sini


NOTIS

Sesiapa yang mempunyai salinan pita rakaman mesyuarat MT berkenaan pemecatan Anwar pada tahun 1998, diharap dapat menghubungi saya via ym aidceditor atau email aidceditor@yahoo.com

20 Jul 2009

Nizar tidak sepatutnya pegang lilin peringati kematian



SHAH ALAM – Tindakan Datuk Seri Nizar Jamaluddin memegang lilin semasa menyertai majlis berkabung bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock baru-baru ini, adalah luar budaya Islam.

Pensyarah Jabatan Fiqh dan Usul Fiqh, Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Prof Datuk Dr Mahmood Zuhdi Ab Majid berkata, sebagai seorang pemimpin beragama Islam, Nizar tidak sepatutnya memegang lilin pada acara keagamaan itu. “Beliau perlu tahu batas-batas keagamaan, perbuatannya akan mempengaruhi masyarakat Islam kerana beliau adalah seorang pemimpin dan wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat.

“Kita bimbang soal haram atau halal diketepikan semata-mata mahu mengejar kepentingan politik parti tertentu di dalam negara ini,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Beliau berkata demikian selepas diminta mengulas mengenai tindakan bekas Menteri Besar Perak itu yang dilihat turut memegang lilin bersama pemimpin bukan beragama Islam sewaktu majlis berkabung memperingati kematian Setiausaha Politik Exco Selangor di Ipoh, Jumaat lalu.

Mahmood berkata, semua pemimpin politik dinasihatkan supaya tidak membelakangkan Islam demi kepentingan politik masing-masing.

Menurutnya, perpaduan antara masyarakat Islam perlu diberi keutamaan kerana dituntut agama.

Sumber : Sinar Harian, 20 Julai 2009



Tiada ulasan: